سرور چیست ؟ | انعطاف پذیری در سرور به چه معنا است ؟ | مزایای سرور

مزایای سرور

سرور چیست ؟ | انعطاف پذیری در سرور به چه معنا است ؟ | مزایای سرور

در‌این محتوا می خواهیم مزایای سرورها را در مقایسه با کامپیوترهای بی آلایش ارزیابی کنیم. با فالنیک همپا باشید.

سرور به چه معناست؟

انعطاف پذیری در سرور چه چیزی است؟

کسب‌وکارهای کوچک، طفل و زود راندمان (که عموماً کمتر از ۲۰ تا ۳۰ نیروی کار دارا هستند)، بیشترین سهم از تعداد سازمان‌ها و موسسه ها مرز و بوم را تشکیل می دهند. یکی گرفتاری‌های مشترک همگی آن ها ساخت بستر کانال قابل یقین و همگام با تغییرات فناوری میباشد تا با استعمال مناسب از فناوری داده ها، به رویش و بسط کسب‌وکار خویش یاری نمایند. زیرساخت مورد نیاز این عمل، ساخت‌و‌ساز کانال کامپیوتری و در راءس آن تنظیم سرور میباشد. البته پرسش اولیه این گروه از مخاطبان این میباشد که سرور چه می باشد، و راه‌حل و راهنمای گزینش سرور مطلوب چه چیزی است؟

سرور به چه معناست؟

کیس سرور و کامپیوتر سرور چه چیزی است؟ کامپیوتری که خدمت دهنده میباشد و خدمت‌های موردنیاز یوزرها را ارایه می دهد سرور اسم داراست. سرور کامپیوتری میباشد که برای نرم‌افزار‌های دیگر کامپیوتری و یوزرها، خدمت و دیتا آماده می‌نماید. برای شناخت با سرور نوشته‌ی علمی “سرور چه چیزی است؟” را مطالعه فرمایید.

سرورهای تازه کار یا این که Entery Level شایسته ترین آیتم برای تامین نیازهای استارتاپ ها می باشند. این سرورها از لحاظ ساختار شباهت بسیار متعددی به کامپیوتر فردی سطح میانگین دارا هستند ولی تفاوت‌های اصلی با هم دارا‌هستند که پیرو به آن میپردازیم.

کامپیوترهای فردی برای استعمال یک مخاطب به خواسته اجرای قابل انعطاف افزارهایی مثل Word و Excel، نشانی اینترنتی و اکران صفحه های اینترنت و … از روش یک سیستم ادله بی آلایش پباده سازی گردیده‌اند ولی سرور با به کار گیری از سیستم‌برهان منحصر به فرد سرور برای پشتیبانی از تعداد متعددی مخاطب و اجرای قابل انعطاف افزارهای یک‌سری کاربره نظیر سیستم پست الکترونیک سازمانی، اپ پیام رسان داخلی، پرینت سرور، روز‌نگار مشترک، قابل انعطاف افزارهای بر طبق مقر داده، برنامه اتوماسیون اداری، اپ اپلیکیشن‌ریزی منابع سازمانی، برنامه مالی و حسابداری و اپلیکیشن CRM و در غایت به اشتراک‌گذاری همه اوراق، تصاویر و پوشه‌های اصلی دیگر پباده سازی گردیده‌است.

حتما بخوانید : سرور شبکه چه می‌باشد و چه کاربردی داراست؟ | سرور های شبکه

واژه سرور اکثر وقت ها تداعی کننده هزینه‌های بالا برای اکثر زمان ها صاحبین این کسب‌وکارهاست. این تصور که کلیه سرورها ارزش‌های گزافی دارا‌هستند، بخش اعظمی از این اشخاص را به سوی به کارگیری از کالای جایگزین یعنی به کارگیری از کامپیوتر فردی بجای سرور هدایت می‌نماید البته در واقعیت کمپانی‌های تولید کننده سرور برای این گروه از مشتریان، محصولاتی با ارزش‌های بسیار مطلوب پباده سازی و ساخت‌و‌ساز کرده‌اند. به صورت نمونه سرورهای اچ پی از خصوصی ML10 و ML30 و DL120 و DL20 با بها‌های بسیار مطلوب عرضه میگردند.

مقایسه بها سرور اچ پی با هزینه خرید و مونتاژ کامپیوتر فردی

مزایای به کار گیری از سرور به مکان کامپیوتر

می‌اقتدار با هزینه‌ای کمتر یا این که متساوی کامپیوتر مونتاژی، سروری با تجهیزات بسیار بیشتر و مطمئن‌خیس تهیه و تنظیم نمایید. بیایید تفاوت سرور با کامپیوتر و مزایای استعمال از سرور به مکان کامپیوتر را محاسبه کنیم:

۱- پباده سازی منحصربه‌فرد شغل مداوم

مغایر کامپیوترهای فردی، سرورها به سیرتکامل‌ای پباده سازی گردیده‌اند تا برای بازه مجال‌های زمانبر و فارغ از وقفه عمل نمایند (برای مثالً 1سال مداوم فارغ از خاموشی) به همین عامل قطعات مستعمل در آن‌ها نیز کیفیت بالا‌خیس و مقاوم‌خیس میباشند. همینطور سیستم خنک‌کننده مطلوب‌تری نیز برای آنان تدارک چشم شد‌ه‌است در سود این تولیدها با ایراد حرارت زیاد (اما حالت محیطی استاندارد) مواجه نیستند. در سود احتمال از شغل افتادن آن‌ها و ساخت وقفه در مراحل کسب‌وکار شما کمتر میباشد.

۲- سازش قطعات داخلی با یکدیگر

یکی‌از نقاط قوت سرورها نسبت به کامپیوترهای مونتاژی، هماهنگی و سازش قطعات باطن آنان با یکدیگر میباشد. البته این موقعیت درباره ی قطعات متفاوت از تولیدکننده‌های گوناگون، که در یک کیس مونتاژ می گردند نیست. گهگاه ممکن میباشد یک مادربورد و کارت گرافیک حتی از یک تولیدکننده مشترک نیز با یکدیگر سازگار نباشند.

۳- پردازنده‌های منحصر به فرد

پردازنده‌های سرور (عموماً خصوصی زئون) با سبک‌های منحصر به فرد کامپیوترهای ساده متعدد می باشند. این پردازنده‌ها نسبت به پردازنده دسکتاپِ هم‌منزلت، از خاطر کش بالاتری برخوردارند که‌این خصوصیت سبب ارتقاء سرعت پردازش و کوشش پردازنده میگردد.

۴- حافظه موقت‌های منحصر به فرد

سرورها دارنده خاطر و حافظه موقت‌های بسیار سریعی می باشند که اثرگذاری بالایی در کارآیی سرور دارا‌هستند. تا هنگامی که سرورها هم‌زمان در هم اکنون اجرای وظایف مختلفی می‌باشند، حافظه موقت سریع و system bus سریع، عواملی حیاتی در محافظت کارایی فارغ از تاخیر سیستم می باشند. حافظه موقت‌های “ECC” یا این که “Error Correcting” به معنای “اصلاح نادرست” منحصربه‌فرد سرورها میباشند. این قابلیت و امکان به حفظ از ذخیره‌سازی درست داده ها در حافظه موقت حین پردازش امداد می‌نماید. با اینکه بها این حافظه موقت‌ها یه خرده بیشتر از حافظه موقت‌های بی آلایش میباشد ولی در سیستم‌های سرور یک نیاز مهم می‌باشند.

 

امنیت و سرعت جابجایی داده مساله مهمی در سرورها میباشد در فیض استعمال از حافظه موقت های سروری با خصوصیت های خاصشان را آیتم دقت قرار دهید. استعمال از حافظه موقت سرور در کامپیوتر مسلتزم پشتیبانی مامان بورد و CPU کامپیوتر میباشد. برای شناخت با حافظه موقت ها نوشته‌ی علمی “خاطر یا این که RAM چه میباشد؟” را مطالعه نمایید.

۵- کارت کانال توانا

وظیفه اتصال سرورها به کانال بوسیله یک یا این که یکسری درگاه رابط اجرا میگردد. این درگاه‌ها با کارت کانال‌های مو جود در کامپیوترهای فردی سعی متفاوتی دارا هستند. آنان وظیفه جابجایی سریع‌خیس داده ها به کانال به مراد آزادسازی سی پی یو برای ایفا پردازش وسعت بیشتری از داده‌ها را بر عهده دارا‌هستند. سود آخرین این میباشد که آن‌ها می توانند زیر توشه کاری زیاد، داده ها بیشتری را نسبت به کارت کانال‌های بی آلایش جابجایی دهند که به معنای دارا بودن سرعت بیشتر و تلاش عالی در کانال خواهد بود. در سبک‌های تازه سرورها دست‌کم دو رابط یک گیگابیت در ثانیه درنظرگرفته شده میباشد که قابلیت لینک مجازی آن‌ها به خواسته دستیابی به پهنای باند بیشتر نیز وجود دارااست در حالی که مادربوردهای بی آلایش دارنده یک درگاه کانال می‌باشند که آن هم برای نقل و جابجایی محصور داده ها پباده سازی گردیده خیر پشتیبانی از عملیات یکسری مخاطب. برای شناخت با کارت کانال و گونه های آن نوشته ی علمی “کارت کانال چه میباشد؟ کاربرد اشکال کارت های کانال را بشناسیم” را مطالعه نمائید.

حتما مطالعه کنید : سوئیچ غیر مدیریتی گیگ | تفاوت سوئیچ مدیریتی با غیر مدیرتی

۶- امکان اتصال Hot یا این که Hot Plug

یکی مزایای خاص سرورها، قابلیت نصب یا این که جداسازی قطعاتی مثل هارد یا این که منبع تغذیه هنگام پر‌نور بودن سرور میباشد. این قابلیت و امکان یاری می نماید تا سوای تولید وقفه در همت کانال قابلیت اعمال تغییرات متبوع در سرور میسر شود. (ولی می بایست دقت داشت که ممکن میباشد این قابلیت و امکان در بعضا سبک‌های سرورها به صورت پیش‌فرض در لحاظ گرفته نشده باشد.)

۷- قابلیت و امکان Raid

یکی‌از مهم‌ترین تفاوت‌های مشقت بار‌افزاری در بین سرورها و کامپیوترهای فردی ساختار هاردهاست. برخلاف کامپیوترهای فردی سرورها دارنده یکسری هارد می باشند ولی این هاردها به سیرتکامل‌ای تهیه و تنظیم می شوند که تحت عنوان یک هارد چشم شوند. به‌این شرایط “RAID” یا این که “Redundant Array of Inexpensive Disks” گفته میشود.

در حالتی که یک هارد در آرایش و پیرایش یک Raid از عمل بیفتد، در معنای از در میان رفتن داده ها باطن آن هارد وجود ندارد چون دیگر هاردهای مو جود در آن RAID کماکان دربردارنده داده ها خواهند بود. سطح های مختلفی از RAID وجود داراست ولی برای سرورهای مبتدی و تازه کار استعمال از RAIDهای یک و پنج (RAID 1 و RAID 5) رایج‌خیس میباشد. برای شناخت با تکنولوژی RIAD نوشته‌ی‌علمی “تعریف‌و‌تمجید RAID و اشکال آن” را مطالعه فرمائید.

۸- سیستم برهان

سیستم برهان قابل به کار گیری در سرور با سیستم دلیل دسکتاپی گوناگون میباشد. به عنوان مثال تفاوت ویندوز سرور با ویندوز بی آلایش در امکان خدمت‌دهی به خیل عظیم یوزرها میباشد. ویندوز سرور می بایست امکان و تجهیزات موردنیاز برای رئیس کانال و پاسخگویی به درخواست‌ها را داشته باشد. ورژن‌های ساده ویندوز مثل ویندوز ۱۰ در شغل های روزانه فردی و اداری کاربرد دارا هستند و از طاقت فرسا‌افزارهای محدودتری را پشتیبانی می‌نمایند.

۹- امکان مدیر داخلی

سرورها از یک موتور در اختیار گرفتن داخلی برای اخطار به مدیریت کانال در موقعیت بروز انواع و برقراری دسترسی از روش به دور به سرور فایده میبرند. این موتور در سرورهای اچ پی “HPE iLO” یا این که “HPE Integrated light out” اسم داراست. موتور iLO تیم‌ای بی نقص از قابلیت و امکان‌های مدیریتی درنظرگرفته شده در سرور میباشد که همگی پروسه چرخه قدمت سرور را پشتیبانی می‌نماید: از نصب و استقرار اول و رئیس همیشگی، تا سیستم هشدار و دسترسی از راه و روش بدور. این سیستم در تمامی سرورهای نسل ۸، سرورهای نسل ۹ و سرورهای نسل ۱۰، به طور پیش‌فرض درنظرگرفته شده میباشد. بعضا از تجهیزات این سیستم به شرح تحت میباشد:

 

قابلیت مانیتورینگ تندرست داخلی دستگاه و قابلیت و امکان هشدار هنگام بروز اشتباه سوای نیاز به وجود سیستم‌برهان. کافیست یک کابل برق به دستگاه و یک کابل کانال به درگاه iLO دستگاه متصل باشد تا تا بعداز جاری ساختن پیکربندی iLO، بتوان از روش بدور به دستگاه دسترسی داشت، آنرا بی صدا و پر‌نور کرد و حتی سیستم‌ادله آن را نصب یا این که ردوبدل نمود.

به مراد ارتقا پایداری سیستم و کاهش مجال وقفه در فعالیت آن، سیستم در دست گرفتن سالم دستگاه همواره فعال بوده و به صورت مداوم بر سیستم محاسبه کرده و هشدارهای مورد نیاز درباره‌ی تندرست دستگاه را اعلام می‌نماید، همه پیکربندی و تغییرات دستگاه را تصویب و در تاریخچه دستگاه حفظ می‌نماید (لاگ‌های iLO) و این قابلیت را به مخاطب میدهد تا از آن خروجی گرفته و در مشت کمپانی پشتیبانی‌دهنده قرار دهد.

امکان دسترسی، توسعه و گسترش و رئیس سرور از روش تلفن همراه و تلفن هوشمند در هر مجال و جای .

 

توصیه مطالعهپردازش توزیع گردیده یا این که Distributed Computing چه می‌باشد؟

انعطاف پذیری در سرور چه میباشد؟

به صورت اطمینان در شرایطی‌که به شما دستگاهی داده خواهد شد که نتوانید هیچ تغییری در ساختار آن به وجود آورید و در واقع نتوانید آن را مبتنی بر نیازهای فردی خودتان تهیه و کانفیگ فرمایید، یعنی اینکه در تعیین جزئیات آن هیچ دخل و تصرفی نخواهید داشت و این مورد در بعدازظهر ارتباطات و دیجیتال منسوخ میباشد به این دلیل که مشتریان خواستار آن میباشند که دستگاهشان را بتوانند تا حدی خودشان کانفیگ و گزینش نمایند.

 

خصوصیت انعطاف پذیری یا این که Flexibility در سرورها می تواند نیازهای در درحال حاضر تغییر تحول کسب‌وکار شما‌را خواسته نماید و در شکل نیاز خواهید توانست سرور خویش را ارتقاء دهید پس انعطاف‌پذیری در تعیین اجزای دشوار‌افزاری سرور، از الزامات طلاق‌ناپذیر سیستم‌های مدرن میباشد.

 

در صرفا وبسایت فارسی لهجه، قابلیت تنظیمات آنلاین سرور در فالنیک به یار و همدم ویدئوی فراگیری مرحله به مرحله اعمال آن، وجود دارااست که در شکل میل با مراجعه به آن تجربه جالبی کسب خواهید کرد.

سود گیری

همانگونه که تا قبل از اینً اشاره شد، خبر عالی اینست که امروزه ارزش سرورهای مبتدی و تازه کار با اینکه تجهیزات بسیار بیشتری را در چنگ استفاده کننده قرار میدهند با کامپیوترهای مونتاژی سطح میانگین برابری می‌نماید و می تواند یک بستر استاندارد و قابل اعتقاد برای کسب‌وکار صاحب و مالک خویش پدید آورد. لذا با یک نگاه منطقی، سرورهای سطح تازه کار اچ پی به صورت حتم گزینش مهم دارندگان کسب‌وکارهای کوچک و یا این که شعبات و مغازه‌های یک کمپانی والا خواهد بود.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *