سوئیچ غیر مدیریتی اترنت

ما در این مقاله قصد داریم شما را با سوئیچ شبکه اترنت آشنا کرده و کاربرد آن ها را برای شما بازگو کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

سوئیچ شبکه چیست ؟

سوئچ شبکه اترنت یا همان شبکه از لحاظ فناوری بسیار پیشرفت کرده است. و به عنوان یک پروتکل ارتباطی یاد می شود. این سوئیچ شبکه کاربرد بسیار زیادی در منازل ، تجارت خانه ها و دفاتر دارد.

روترهای خانگی معمولاً با 3 الی 4 پورت اترنت داخلی ساخته می شوند. به همین دلیل شما می توانید به راحتی در یک شبکه خانگی ( تلفن های همراه ، کنسول های بازی ، لپ تاپ ها و … ) از WiFi استفاده کنید.

اگر روتر شما ، پورت اترنت کافی را نداشته باشد ، می توانید از روترهای دیگر برای اتصال خود استفاده کنید. برای مثال اگر تعداد زیادی دستگاه سیمی در یک مکان داشته باشید ، مجبور هستید تا پورت اترنت بیشتری را در دیوارهای خانه متصل نمائید.

ویژگی های سودمند سوئیچ شبکه اترنت :

  • جایگزینی اتصالات هاب به صورت سنتی : سوئیچ های شبکه اترنت می توانند یک جایگزین بسیار مناسب برای اتصالات هاب به صورت سنتی باشند. این سوئیچ ها به تازگی توسعه یافته اند و انعطاف پذیری این شبکه ها نیز بهبود پیدا کرده است. به همین دلیل توانایی انتقال داده های مختلف از جمله ویدئو ، صدا ، تصویر و … با استفاده از یک کابل واحد صورت می گیرند.
  • افزونگی شبکه : یکی از ویژگی های مهم سوئیچ های شبکه اترنت ، افزونگی سریع شبکه یا network redundancy است. به این ترتیب شما با استفاده از این سوئیچ ها ، دستگاه های مورد نظرتان را حتی در زمانی که دچار مشکل شده اند یا کابل خراب است می توانید با یکدیگر ارتباط بر قرار کنید. این موضوع باعث شده است که افزونگی شبکه تا حد زیادی بتواند برای شرکت های صنعتی اطمینان خاطر ایجاد کند. به همین دلیل سوئیچ شبکه اترنت یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین دستگاه ها در صنعت می باشد.
  • اتصال دستگاه های دیگر به سوئیچ شبکه اترنت : دستگاه هایی که از سوئیچ شبکه اترنت استفاده می کنند ، می توانند به یکدیگر متصل شده و داده های مختلفی را همچون ویدئو، صدا  و … را انتقال داده و آن ها را از راه دور کنترل کند. البته داده های حساس می توانند از طریق سوئیچ شبکه اترنت به شبکه های خصوصی مجازی یا همان VPN متصل شوند. (VPN مخفف کلمه Virtual Private Network )
  • قیمت ارزان : سوئیچ شبکه اترنت نسبت به دستگاه های دیگر ارزان تر بوده و گزینه مناسب تری برای شرکت ها و منازل می باشد. این سوئیچ ها از نظر قیمت و مقایسه با کابل های اتصال خود بسیار معمولی هستند. به همین دلیل با استفاده از سوئیچ شبکه اترنت دیگر نیازی به سیم کشی های گران قیمت ندارید.
  • قابلیت اضافه کردن پورت ها : رایج ترین نوع سویچ شبکه در خانه ها اترنت است . به سوئیچ های اترنت ، سوئیچ غیر مدیریتی نیز گفته می شود. که این موضوع به معنای نداشتن تنظیمات یا ویژگی خاص است. شما میتوانید به راحتی به این دستگاه چند پورت اترنت جداگانه وصل کنید. روتر شما برای کنترل اتصال اینترنتی باید با دستگاه های دیگر ارتباط برقرار کند تا آنچه که از یک دستگاه خاص می خواهید برایتان به عمل آورد.
  • اضافه کردن اترنت در نقاط مختلف خانه : یک قطعه بسیار خوب و مهم در شبکه توری، صرفه نظر از سایز و پیچیدگی نصب در خانه است. با اضافه کردن این کیت شما دیگر نیازی به کابل کشی های طولانی و سرسام آور و گران قیمت اترنت ندارید. اما متأسفانه این کیت یک نکته منفی دارد. این نکته منفی باعث کم سرعت شدن اینترنت شما می شود. سرعت اتصال و اینترنت شما نرمال است اما اگر از سیم کشی و کابل کشی اترنت استفاده نمائید از سرعت بیشتری برخوردار خواهید بود. سوئیچ ها فقط یک بخش کوچک از پروژه سیم کشی خانه است و باید قبل از تصمیم گیری و سیم کشی ، راهنمای کامل آن را مطالعه کنید. برای مثال مشخص کنید چند اتاق را می خواهید سیم کشی کنید و برای هر اتاق به چند پایه نیاز دارید. سپس یک سوئیچ شبکه اترنت را حداقل با تعداد پورت های دستگاه خود خریداری کرده و از آن استفاده کنید . اگر تعداد آن پورت ها برای شما کم بود، می توانید از قابلیت افزودن پورت های جدید اترنت استفاده کنید.

برای سیم کشی در خانه باید موارد زیر را رعایت کنید :

  • مکان مناسبی را برای قرار دادن سوئیچ شبکه انتخاب کنید : مکانی که باید برای سوئیچ شبکه اترنت انتخاب کنید باید یک نقطه خارج از دید باشد . دستگاه اترنت یک قطعه بزرگ است بنابراین شاید شما مایل نباشید آن را در دید قرار دهید. اما سعی کنید آن را در مکانی قرار دهید که دسترسی ( برای راه اندازی و عیب یابی دستگاه ) به آن آسان باشد.
  • تهیه کابل : کابل های cat6 جزء پرسرعت ترین و با دوام ترین کابل های اترنت می باشند. که یک سیگنال 1 گیگابیتی را تا 100 متر و 1 سیگنال 10 گیگابایتی را تا 55 متر حمل می کند. سیگنال های 10 گیگابایتی اترنت جزء نادرترین و گران ترین سیگنال کابل ها می باشد. کابل های اترنت بر اساس تداخل با الکترومغناطیسی و میزان محافظت از آن با یکدیگر مقایسه می شوند.

کابل های رایزر: این کابل ها به صورت عمودی در دیواره ها طراحی می شوند که این امر مانع گسترش آتش در کف خانه می شود.

کابل های پلنوم : این کابل ها به صورت افقی نصب شده و مانع گسترش آتش و وسعت آن در طول کابل می شود. همچنین این کابل ها گران تر از کابل رایزر می باشد.

  • تهیه جک دیواری : شما باید ابتدا صفحه دیواری و براکت های ماونتینگ را برای همه اتاق هایی که در آن سیم کشی صورت گرفته است تهیه کنید.
  • تهیه و استفاده از سیم های بهبود WiFi : هنگامی که یک شبکه سیمی نصب می شود عملکرد WiFi کاهش می یابد. هر چه تعداد دستگاه های پهنای باند شما بیسیم باشد میزان سرعت و عملکرد شما کاهش می یابد.

مهمترین نکات درباره سوئیچ شبکه اترنت

یک سوئچ شبکه برای انتقال داده باید توان الکریکی بر پایه بستر کامل شبکه یا POE را داشته باشد. این قابلیت نیاز به آدابتورهای برق جداگانه دارد. با ایجاد آدابتور نقاط دسترسی قبلی از بین رفته و ظاهر دستگاه ساده تر خواهد شد. نقاط دسترسی WiFi خود را به پورت های POE روی سوئیچ شبکه اترنت متصل کنید و از طریق کابل داده های خود را منتقل کنید.

روش دیگری که می توان برای بهینه کردن سیم WiFi استفاده کرد استفاده از آدابتورهای انژکتور POE است. با اضافه کردن POE به هر نوع سوئیچی می توانید عملکرد WiFi خود را بهبود دهید.

You've just added this product to the cart: