کارت شبکه چیست؟ 

network card alfanetiran

کارت شبکه چیست؟ 

کارت شبکه چیست؟

کارت شبکه (که به آن آداپتور شبکه ، کارت رابط شبکه یا به اختصار NIC نیز گفته می شود) به عنوان رابط بین رایانه و کابل شبکه عمل می کند. هدف کارت شبکه تهیه ، ارسال و کنترل داده ها در شبکه است. در این مقاله ما به معرفی این ملفه خواهیم پرداخت.

LED های کارت شبکه:

کارت شبکه معمولاً دارای دو چراغ نشانگر (LED) است:

LED سبز نشان می دهد که کارت برق دریافت می کند.

LED نارنجی (10 مگابایت در ثانیه) یا قرمز (100 مگابایت در ثانیه) فعالیت شبکه (ارسال یا دریافت داده) را نشان می دهد.

چگونه کار می کند و سازگاری دارد:

برای آماده سازی داده ها برای ارسال ، کارت شبکه از گیرنده گیرنده استفاده می کند ، که داده های موازی را به داده های سریال تبدیل می کند. هر کارت دارای یک آدرس منحصر به فرد است ، به نام آدرس MAC ، که توسط سازنده اختصاص داده شده است ، که به شما اجازه می دهد تا به طور منحصر به فرد در میان تمام کارت های شبکه در جهان شناسایی شود.

کارتهای شبکه دارای تنظیماتی هستند که می توانند پیکربندی شوند. در این میان وقفه های سخت افزاری (IRQ) ، آدرس ورودی / خروجی و آدرس حافظه (DMA) وجود دارد.

برای اطمینان از سازگاری رایانه و شبکه ، کارت باید متناسب با معماری گذرگاه داده رایانه باشد و دارای نوع مناسب سوکت برای کابل باشد. هر کارت برای کار با نوع خاصی از کابل طراحی شده است. بعضی از کارتها شامل چندین رابط رابط هستند (که می توانند با استفاده از جامپر ، سوئیچ DIP یا نرم افزار پیکربندی شوند). کانکتورهای RJ-45 که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند.

توجه: برخی از توپولوژی های اختصاصی شبکه که از کابل های جفت پیچ خورده استفاده می کنند ، از اتصالات RJ-11 استفاده می کنند. این توپولوژی ها را بعضی اوقات pre-10BaseT می نامند.

سرانجام ، برای اطمینان از سازگاری رایانه و شبکه ، کارت باید با ساختار داخلی رایانه سازگار باشد (معماری گذرگاه داده) و دارای اتصالی مناسب برای نوع کابل استفاده شده باشد.

نقش کارت شبکه چیست؟

کارت شبکه رابط فیزیکی بین رایانه و کابل است. این داده های ارسالی توسط رایانه را به فرمی تبدیل می کند که توسط کابل شبکه قابل استفاده است ، داده ها را به رایانه دیگری منتقل می کند و جریان داده بین رایانه و کابل را کنترل می کند. همچنین داده های حاصل از کابل را به بایت تبدیل می کند تا پردازنده رایانه بتواند آن را بخواند. به همین دلیل کارت شبکه یک کارت انبساط است که در یک شکاف انبساط قرار می گیرد.

آماده سازی داده ها:

مسیرهایی که داده ها با کامپیوتر حرکت می کنند ، گذرگاه نامیده می شوند. چندین مسیر کنار هم داده ها را مجبور می کند که به طور موازی حرکت کنند و نه به صورت سری (یکی پس از دیگری).

اولین اتوبوس ها همزمان 8 بیت را حمل می کردند.

کامپیوتر PC / AT IBM اولین اتوبوس های 16 بیتی را معرفی کرد.

امروزه اکثر اتوبوس ها 32 بیتی هستند. با این حال ، داده ها روی کابلها به صورت سری (فقط یک کانال) حرکت می کنند و فقط در یک جهت حرکت می کنند. رایانه می تواند داده ارسال یا دریافت کند ، اما نمی تواند هر دو را یک باره انجام دهد. به همین دلیل ، کارت شبکه گروهی از داده ها را که به طور موازی به یک جریان داده سریال (1 بیتی) می رسند ، بازسازی می کند. برای انجام این کار ، سیگنال های دیجیتال به سیگنال های الکتریکی یا نوری تبدیل می شوند که می توانند از طریق کابل های شبکه عبور کنند. دستگاهی که آنها را ترجمه می کند گیرنده گیرنده نامیده می شود.

نقش شناسه:

کارت داده را تبدیل کرده و آدرس آن را به بقیه شبکه اطلاع می دهد ، بنابراین می توان آن را جدا از سایر کارتهای شبکه تشخیص داد.

آدرس های MAC: توسط IEEE (موسسه مهندس برق و الکترونیک) تعریف شده است ، که دامنه آدرس را به هر تولید کننده کارت شبکه اختصاص می دهد.

آنها روی تراشه های کارت ها نقش بسته اند و در نتیجه ، هر کارت دارای آدرس MAC منحصر به فردی در شبکه است.

سایر عملکردهای کارت شبکه:

رایانه و کارت باید ارتباط برقرار کنند تا داده ها بتوانند بین آنها جابجا شوند. به همین دلیل ، رایانه بخشی از حافظه خود را به کارتهایی اختصاص می دهد که شامل DMA (حافظه دسترسی مستقیم) هستند.

کارت رابط نشان می دهد که رایانه دیگری درخواست داده از آن رایانه را دارد.

گذرگاه رایانه داده ها را از حافظه کامپیوتر به کارت شبکه منتقل می کند.

اگر داده ها برای پردازش آداپتور خیلی سریع حرکت می کنند ، آنها در حافظه بافر کارت (RAM) قرار می گیرند ، جایی که هنگام ارسال و دریافت داده ها به طور موقت ذخیره می شوند.

جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *