سوئیچ غیر مدیریتی گیگ | تفاوت سوئیچ مدیریتی با غیر مدیرتی

سوئیچ شبکه غیر مدیریتی

سوئیچ غیر مدیریتی گیگ | تفاوت سوئیچ مدیریتی با غیر مدیرتی

سوئیچ غیر مدیریتی چیست و کاربرد های آن در شبکه چیست؟ در ادامه این مقاله آلفانت ایران قصد دارد شما را با تفاوت سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی آشنا کنیم.

درصورتی که قصد داشته باشید تجارت خویش را راه‌اندازی کرده و شرکتی احداث کنید، یک کدام از موضوعاتی که مطلقا با آن عکس العمل خواهید کرد، شبکه داخلی و روش رابطه بین کامپیوترها و امکانات میباشد. برای فعال سازی شبکه به تجهیزاتی مانند سوئیچ ، رک، سرور، روتر و … احتیاج خواهید داشت؛ صحت دارد که احتمالا یک دارای تخصص شبکه ماهر برای نصب و فعال‌ساز‌ی این امکانات بکار خواهید گرفت البته در حالتی‌که با مفاهیم این دستگاه‌ها و کارکرد هر مورد از آنها شناخت مختصری داشته باشید، میتوانید دقیقا کانال‌ای مطابق منظور‌های خویش ساخت و ساز فرمائید.

در‌این نوشته ی علمی قصد داریم به طور بسیار بی آلایش با مفاهیم سوئیچ غیر مدیریتی ، سوئیچ مدیریتی و کارکرد هر یک از آن ها در شبکه آشنا شویم. ولی پیش از ورود به‌این قضیه، موافقید نخست پاره ای در زمینه ی طریق استعمال از سوئیچ شبکه سخن نماییم؟

سوئیچ‌ها به عبارتی هاب می باشند البته رند‌خیس!

احتمالا اسم هاب را شنیده‌اید، دستگاهی که به پورت USB لپ تاپ و یا این که کامپیوتر شما متصل گردیده و تعداد بیشتری پورت USB در اختیارتان قرار می دهد. ولی تعریف و تمجید هاب در شبکه کمی متعدد میباشد، این دستگاه چند خروجی LAN دارااست. که می توانید آن‌ها‌را به یک‌سری کامپیوتر متصل کرده و شبکه‌ای توده و جور ساخت و ساز کنید.

البته نقص‌ اینجاست که در شرایطی‌که کامپیوتر A بخواهد تصویری را به کامپیوتر B بفرستد، این تصویر برای کلیه دستگاه‌های جان دار در شبکه ارسال میشود؛ این شغل سبب ساز بالا رفتن ترافیک شبکه گردیده و احتمال گم شدن داده ها را بالا خواهد موفقیت.

برای حل این اختلال، از دستگاهی هوشمند‌خیس با اسم سوئیچ به کارگیری می گردد. سوییچ بعداز اتصال دستگاه‌ها، مک نشانی مجموع آنان را شناخته و در mac table خویش ذخیره می‌نماید تا در ارسال‌های بعدی از آن ها استعمال نماید، براین اساس داده ها را از مبدا اخذ کرده و دقیقا به کامپیوتر مقصد ارسال خواهد کرد. این فعالیت سبب ساز کاهش ترافیک شبکه و از طرفی ارتقا سرعت و توجه ارسال دیتا می‌گردد.

در حالتی‌که بخواهیم یک نمونه بسیار بی آلایش برای شما بزنیم، فکر کنید می خواهید بسته‌ای دارو را به یکی بیماران بستری در درمان‌گاه برسانید، یک منش این میباشد که در تمام اتاق‌ها را بزنید تا بیمار خواسته را پیدا فرمائید، کاری که خیلی عقلانی به حیث نمی رسد. یک رویه دیگر هم میباشد که از قبلی شماره اتاق بیمار را پرسیده باشید و بی واسطه به همانجا مراجعه‌کنید. هاب دقیقا به سراغ کلیه می‌رود ولی سوئیچ بدون واسطه به سراغ مقصود.

خب اکنون که مجموع کامپیوترها، دوربین‌های نظارتی، پرینترها، تلفن‌های Voip و بقیه امکانات موردنیاز خویش را به سوئیچ متصل کردید، نوبت آن میباشد که شبکه خویش را به وب وصل فرمائید. برای این فعالیت کافیست که یک مودم-روتر مانند “DSL-2877AL” را کانفیگ کرده و از روش یک کابل LAN آن‌را به سوئیچ بزنید. فعالیت تک تک میباشد! درحال حاضر شما یک شبکه داخلی برای خویش تولید کرده‌اید.

حتما بخوانید : سوئیچ شبکه چیست و چه کاربردی دارند؟

مدام هم ما یحتاج وجود ندارد ماهر بود!

در صورتی‌که صرفا در پی ساخت یک شبکه گردآوری و جور در سریع‌ترین فرصت ممکن می باشید، می بایست به سراغ سوئیچ های غیر مدیریتی یا این که به عبارتی unmanaged switch بروید. این تیم از سوئیچ ها به طور Plug&Play شغل کرده و فقط با اتصال دستگاه‌ها، کانال فعال سازی میشود.

بها سوئیچ غیر مدیریتی بسیار زیر‌خیس از سوئیچ مدیریتی بوده و معمولا برای ساخت کانال در کسب و شغل های خیر چندان گرانقدر کاربرد دارا هستند. نکته‌ای که می بایست در لحاظ داشته باشید این میباشد که سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی از نگاه تعداد پورت، سرعت و PoE بودن یا این که نبودن تفاوتی باهم ندارند. براین اساس میتوانید سازه به نیازتان انتخابتان را جاری ساختن دهید.

از جمله در صورتیکه میخواهید ۱۶ دستگاه را تخت‌گاز و سوای نیاز به هیچ تنظیماتی باهم کانال نمائید و برای انتقال داده ها نیز تخت‌گاز ۱۰/۱۰۰ مگابیت بر ثانیه نیاز دارید؛ همینطور برای پر‌نور کردن دوربین‌ها و یا این که تلفن‌های VoIP مو جود در کانال بایستی از قابلیت و امکان PoE به کار گیری کنید، به سراغ یک سوئیچ غیر مدیریتی ۱۶ پورت با امکان PoE و سرعت گیگابیت مانند “DES-1018MP” بروید.

در صورتیکه به داده ها بیشتری در امر این مجموعه از سوئیچ ها نیاز دارید و می خواهید با تعدادی سبک از سوئیچ های غیر مدیریتی دی پیوند آشنا گردید محرمانه به نوشته‌علمی “سوئیچ های غیر مدیریتی دی لینک و پیوند ، روش حلی ارزان ، برای ساخت شبکه ای توده و جور” در وبلاگ ایزی مارکت بزنید.

با سوئیچ مدیریتی ، کلیه چیز زیر سلطه شماست!

فکر کنید شما ادمین کانال‌ای می باشید و شب در خانه به ناگهان متوجه میشوید که مشکلی در یکی کامپیوترها ساخت و ساز گردیده و کانال را با نقص‌ روبرو نموده است! به طور طبیعی بایستی به کمپانی مراجعه کرده تا نقص‌ را حل فرمائید. البته سوئیچ مدیریتی با امکان‌هایی که داراست این قابلیت را به شما می دهد تا از روش به دور بتوانید کانال خویش را در اختیار گرفتن کرده و اشتباهات احتمالی را برطرف فرمایید. اسم این پروتکل SNMP بوده و مخفف عبارت Simple Network Management Protocol است، این پروتکل به مانیتورینگ، در دست گرفتن و رفع اشتباهات مو جود در کانال امداد شایانی خواهد کرد.

همینطور فکر کنید که در کمپانی شما تعدادی قسمت وجود داراست، نصیب مالی ، قسمت فروش ، نصیب مارکتینگ و … ، به طور طبیعی دلیلی ندارد که داده ها مالی کمپانی در چنگ پرسنل نصیب مارکتینگ یا این که اداری قرار بگیرد، بدین ترتیب بایستی برای هر قسمت یک کانال مجازی ساخت و ساز گردد تا امنیت داده ها به بالاترین حد ممکن رسد. این قسمت بندی و ایزوله کردن نصیب‌های گوناگون سازمان را Vlaning می گویند.

حق تقدم مدام با صدا و تصویر میباشد

تصاویر دوربین‌های نظارتی و یا این که صدای تلفن‌های ذیل کانال (VoIP) مدام برای همه کمپانی‌ها در حق تقدم می باشند و بایستی ترافیک کانال را نخست به‌این دو تخصیص بخشید؛ این عمل از روش امکان QoS قابل اجرا میباشد. به این ترتیب با حق تقدم بندی ترافیک کانال، تصاویر دوربین‌های مدار بسته هیچوقت جدا و وصل نخواهد شد و همواره میتوانید کمپانی و کوشش پرسنل خویش را ذیل حیث داشته باشید. این قابلیت و امکان در سوئیچ مدیریتی درنظرگرفته شده میباشد و میتوانید از روش یک رابط بر طبق اینترنت و یا این که یک برنامه کاربردی به راحتی این پیکربندی را جاری ساختن دهید.

کلام آخر

سوئیچ های مدیریتی قابلیت و امکان‌های بسیار متعددی دارا‌هستند که در‌حالتی که بخواهیم در مورد آنها کلام کنیم، نیاز به تعدادی نوشته‌ی علمی کامل خواهد داشت. پس به طور خلاصه، در صورتی‌که در کانال خویش نیاز به تهیه پورت‌ها و یا این که دسترسی به کانال از رویه به دور نداشتید به سراغ سوئیچ‌های غیر مدیریتی بروید زیرا هم دردسر کمتری دارااست و هم هزینه ذیل‌تری پرداخت خواهید کرد، در غیر اینصورت و نیاز به ساخت یک کانال تخصصی با قابلیت و امکان رئیس و تهیه و تنظیم، به طبع از سوئیچ‌ مدیریتی به کارگیری فرمائید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *