کارت شبکه وایرلس

کارت شبکه چیست ؟

ما در این مقاله قصد داریم شما را با کاربردهای کارت شبکه و انواع آن آشنا کنیم .

به واسطی که بین کامپیوترها و شبکه قرار دارد NIC گفته می شود . NIC یا کارت شبکه مخفف کلمۀ ( Network Interface Card ) است . کارت شبکه ، به کارتی گفته می شود که از شیارهایی تشکیل شده و در مادربردهای کامپیوتر قرار گرفته است . در بیشتر کامپیوترها این کارت در بخش مدار اصلی مادربرد قرار گرفته است . اما کارت شبکه قابلیت افزایش و بهبود دارد و می توان آن را به سطح های بالاتری ارتقاع داد .

انواع کارت شبکه

کارت های شبکه به 3 دسته تقسیم می شوند : کارت شبکه وایرلس ، کارت شبکه گیگ و کارت شبکه اترنت.

 

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ کارت شبکه گیگ ، مقاله مربوطۀ آن را مطالعه کنید.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ کارت شبکه اترنت ، مقاله مربوطۀ آن را مطالعه کنید.

کارت های شبکۀ وایرلس ( Wireless )

کارت های شبکه بی سیم ( وایرلس ) برای دریافت اینترنت یا شبکه کردن رایانه مورد نظر استفاده می شود . در تکنولوژی کارت شبکۀ وایرلس از دو آنتن که در خارج از بدنۀ کیس قرار می گیرد ، استفاده می شود .

کارت شبکه وایرلس | انواع کارت شبکه Wireless و کاربرد های آن

ما در این بخش از مقاله قصد داریم ، شما را با انواع کارت شبکه وایرلس (Wireless) و کاربرد های آن آشنا کنیم . اگر قصد خرید کارت شبکۀ Wireless را دارید ، اما آشنایی با این محصول ندارید ، پیشنهاد می کنیم ادامۀ این مقاله را مطالعه کنید.

کارت شبکه وایرلس چیست؟

 

کارت شبکه وایرلس (Wireless network adaptor)یکی از قطعات سخت افزاری است .

این قطعه با نام کارت شبکۀ بی سیم هم شناخته می شود. این قطعه برای اتصال انواع رایانه ها به شبکۀ اینترنتی است.

کارت شبکۀ بی سیم (کارت شبکه Wireless) از نظر کارایی شباهت های زیادی نسبت به کارت شبکه کابلی دارد اما تنها تفاوتی که این دو باهم دارند ، عدم اتصال کابل به پورت ارتباطی است ، زیرا کارت شبکه بی سیم (کارت شبکه Wireless) از مواج مغناطیسی برای ارتباط با گیرنده ها استفاده می کنند.

کارت شبکه وایرلس یا بی سیم به روش های متفاوتی به رایانه ها متصل می شوند:

  • اتصال کارت شبکه بی سیم توسط USB :

در این روش کارت شبکۀ بی سیم یا همان وایرلس باید به پورت USB  رایانه متصل شود. یکی از بهترین روش های اتصال این قطعه به دستگاه مورد نظر شما ، استفاده از پورت USB  است ، زیرا در این روش کارت به سرعت به دستگاه مورد نظر شما متصل می شود ، به همین دلیل هم مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این محصول از لحاظ بزرگی پهنای باند با کارت شبکۀ اسلاتی (کارتی) است هیچ تفاوتی ندارد. این روش تنها از یک نکتۀ منفی برخوردار است ، آن هم داشتن برد های کوچک نسبت به سایر کارت های شبکه است.

  • اسلات (PCLe) :

این کارت های شبکه به دلیل داشتن PCLe دارای سرعت بالاتری هستند . بهترین روش بعد از اتصال به پورت های USB ، استفاده از کارت های شبکه ای است که دارای PLCe  هستند ، می باشد. معمولا از این کارت ها برای رایانه های تاور ( ثابت ) استفاده می کنند . این محصول قیمت بسیار بالاتری را نسبت به  بقیۀ کارت های شبکه وایرلس دارد.این قطعه از برد بسیار با کیفیتی بر خوردار است.

  • PCMCI :

این قطعه مخصوص لب تاپ های قدیمی است.

مزایای استفاده از کارت شبکه وایرلس

کارت های شبکه وایرلس به دلیل عدم داشتن کابل و کابل کشی های پیچیده ، امکان توسعۀ شبکه را برای شما نیز مهیا می کند . قابلیت جا به جایی فیزیکی این آسان می تواند یکی دیگر از نکات مثبت کارت شبکه وایرلس (کارت شبکه بی سیم باشد).

معرفی سه محصول کاربردی کارت شبکه :

بهترین کارت شبکۀ USB از برند ایسوس

یکی از بهترین دانگل های بیسیم شبکه ،مدل ASUS USB _ AC68 AC1900 می باشد.

زیرا این دانگل از سرعت بسیار بالایی برخوردار است همچنین یکی از بهترین گزینه های آلفانت برای سیستم های کامپیوتری می باشد .

البته کارت شبکه USB ایسوس یکی از گران ترین گزینه های خرید  کارت شبکه می باشد . سرعت این کارت شبکه حدود 1900 مگابایت در هر ثانیه است که مجموعاً سرعت این محصول در باند 2.4 گیگا هرتزی حدود 600 مگابایت می باشد ، همچنین سرعت این محصول در باند 5 گیگا هرتزی حدود 1300 مگابایت در هر ثانیه است .

بهترین کارت شبکه USB مدل TP-LINK

این قطعه یکی از بهترین گزینه های آلفانت ، برای تهیۀ سیستم عامل های ویندوزی می باشد .

زیرا این محصول سازگاری بسیار خوبی با این سیستم عامل دارد . این کارت شبکه در باند 2.4 گیگا هرتزی از سرعتی حدود 150 مگابایت در هر ثانیه برخوردار می باشد ، همچنین در پهنای باند 5 گیگا هرتزی از سرعتی حدود 433 مگابایت در هر ثانیه برخوردار می باشد .

اگر شما به تماشای فیلم های آنلاین و انجام بازی های آنلاین علاقه مند هستید ، پیشنهاد می کنیم از این کارت شبکه استفاده کنید ، زیرا این کارت از پهنای باند و سرعت بسیار بالایی برخوردار می باشد .

بهترین کارت شبکۀ USB مدل Ourlink Glam Hobby

کارت شبکۀ USB مدل Ourlink یکی از ارزان ترین کارت های شبکه موجود در بازار می باشد .

این محصول سازگاری بسیار بالایی را با سیستم عامل ویندوز 10 دارد . سرعت این کارت به صورت معمولی 100 مگابایت در هر ثانیه ی باشد . این شبکه از دو باند 802.11ac که از سرعت بسیار بالایی برخوردار است ، تشکیل شده است . این قطعه یکی از بهترین گزینه های آلفانت برای افرادی است که به بازی های آنلاین و تماشای ویدئو های آنلاین با کیفیت HDهستند .

You've just added this product to the cart: