سرور شبکه چه می‌باشد و چه کاربردی داراست؟ | سرور های شبکه

سرور شبکه

سرور شبکه چه می‌باشد و چه کاربردی داراست؟ | سرور های شبکه

سرور شبکه چییست؟ سرور شبکه چه مزایایی دارد؟ مهم ترین تاثییر وجود سرور شبکه چیست؟

سرور یک رایانه پباده سازی گردیده برای پردازش درخواست‌ها و ارسال داده ها به رایانه های دیگر (سروس گیرنده‌ها (client)) در یک کانال محلی یا این که وب میباشد. هرچند هر کامپیوتری که دارنده نرم‌افزار خاص قادر است تحت عنوان یک سرور شغل نماید، البته به کارگیری معمول این کلمه و واژه به ماشین‌های گرانقدر و قدرتمندی اشاره داره که به طور پمپ‌ها دادها را پیامبر و اخذ می‌نماید.

اکثر کانال‌های کامپیوتری از یک یا این که یکسری سرور پشتیبانی می‌نماید که وظایف خاصی را سامان‌دهی می‌نمایند.

تحت عنوان یک قاعده، کانال بزرگتر -از لحاظ خدمت گیرندهایی که به آنان متصل گردیده یا این که مقدار داده‌ای جابه‌جا می‌نمایند احتمال بیشتری دارااست که یک سری سرور نقش داشته باشند و هر مورد به یک غرض خاص تخصیص داده گردیده باشند.

موکداً سرور قابل انعطاف‌افزاری میباشد که به یک وظیفه رسیدگی می‌نماید. با این هم اکنون hardware قدرتمندی که از این نرم افزار پشتیبانی می‌نماید نیز سرور نامیده می شود چراکه نرم‌افزار سرور یک کانال از صدها یا این که هزاران درخواست خدمت گیرنده را هماهنگ می‌نماید که بسیار قادر خیس از آن چیزی میباشد که شما برای به کار گیری مصرف‌کننده بی آلایش خریداری می کنید.

گونه های رایج سرور شبکه

یک کانال بلندمرتبه با هدف ها جامع که یک از کمپانی میانگین یشتیبانی می‌نمایند، احتمالاً تعدادی نوع سرور را به عمل میگیرد:

  • سرورهای اینترنت برای اکران صفحه ها و اجرای نرم افزار‌های کاربردی در هنگام اتصال به مرورگرهای اینترنت
  • سرورهای پست الکترونیک برای تسهیل ارسال و اخذ پیام‌ها
  • سرورهای FTP برای پشتیبانی از جابجایی فولدر‌ها از روش ابزار پروتکل جابجایی پوشه
  • سرورهای نام‌و‌نشان برای پشتیبانی از ورود به سیستم‌ها و نقش‌های امنيتی برای یوزرها مجاز

صدها نوع متعدد گونه های سرورهای منحصر از کانال‌های کامپیوتری پشتیبانی می‌نمایند. به جز گونه های سازمان‌های معمول، یوزرها خانگی اکثر زمان ها با سرورهای بازی آنلاین، سرورهای چت و حتی سرویس ها جریان صوتی مواجه می شوند.

انوع سرور های شبکه

بخش اعظمی از کانال‌های اینترنتی از یک سبک کانال سرور خدمت‌گیرنده استعمال می‌نمایند که یکدست‌سازی تارنما‌ها و سرویس ها ارتباطی را ایفا میدهد.

یک کانال دیگر کانال جفت جفت- اذن می دهد کل دستگاه‌های جانور در کانال در شکل نیاز تحت عنوان یک سرور یا این که خدمت‌گیرنده فعالیت نمایند. کانال‌های جفت، رتبه بالاتری از حریم سری را ارائه میدهند، چون رابطه دربین رایانه‌ها بیشتر مدنظر قرار می گیرد، ولی اکثر اوقات پیاده‌سازی کانال‌های جفت جفت به اندازه کافی برای پشتیبانی از ترافیک‌‌های بسیار قوی نیستند.

حتما بخوانید: سوئیچ شبکه چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد؟

تیم‌های سرور

واژه و کلمه تیم به صورت عمده در کانال‌های کامپیوتری به پیاده‌سازی منابع محاسباتی به اشتراک نهاده گردیده اشاره دارااست.

به صورت معمول، یک تیم منابع دو یا این که چندین دستگاه محاسباتی را یک دست می‌سازد. در غیر این شکل میتوانند به‌طور جدا (اکثر زمان ها، پایانه کاری یا این که دستگاه‌های سرور) با یکدیگر فعالیت نمایند.

حتما بخوایند: سرور رک چه تفاوت هایی با سرور تیغه‌ای دارد؟

سرورهای خانگی

از آن‌جا که سرورها تنها اپ می باشند، عموم میتوانند سرورها را در منزل انجام نمایند و صرفا به دستگاه‌های متصل به کانال خانگی خویش دسترسی پیدا نمایند. از جمله، بعضی از هارد درایوهایی که کانال آنها را شناسایی می‌نماید از سرور پروتکل‌های ذخیره‌سازی متصل به کانال استعمال می‌نمایند تا از این شیوه به سیستم‌های خانگی متفاوت اذن دهند که به تیم مشترک فولدر‌ها دسترسی داشته باشند.

و سرور رسانه‌های دوست داستنی Plex به عموم یاری می‌نماید تا سوای در لحاظ تصاحب کردن اینکه آیا فولدر‌های رسانه‌ای در cloud یا این که رایانه محلی میباشند، رسانه‌های دیجیتال را در تلویزیون و دستگاه‌های سرگرمی مصرف نمایند.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *