روتر بردهای میکروتیک

روتر های میکروتیک

آلفانت ایران قصد دارد در این مقاله شما را با روتر های میکروتیک آشنا کند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روتر های میکروتیک را دارید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه نمایید.

شما می توانید مودم های روتر میکروتیک را با کیفیت بالا از آلفانت ایران تهیه کنید. برای انجام این کار باید با شماره  های 02126712416 و 02126712407 تماس حاصل کنید.

روتر چیست ؟

امروزه بخش بسیار مهمی از فناوری و زندگی ما انسان ها را روتر ها و اینترنت فرا گرفته است. روتر به دستگاهی گفته می شود که داده ای از دستگاه های موجود را به مکان های مناسبی رسانده تا دیگران نیز بتوانند از اینترنت آن استفاده نمایند. شما قادرید این اینترنت را به چندین دستگاه دیگر ارسال کنید. زیرا بسیاری از دستگاه های امروزی قادر هستند به شبکه های دلخواه متصل شده تا از اینترنت آن استفاده نمایند.

شرکت میکروتیک

میکروتیک در سال 1996 توسط دانشجویان دانشگاه MIT در لتونی تأسیس گردید. امروزه شرکت میکروتیک سخت افزارهایی را جهت ارتباط های اینترنتی در بسیاری از کشورهای جهان عرضه نموده است. محصولاتی که این شرکت تولید می کند عبارتند از :

  • روتر های شبکه
  • انواع اکسس پوینت
  • آنتن های بیسیم یا Indoor
  • آنتن های Outdoor
  • سوئیچ های شبکه
  • سیستم عامل های مخصوص سوئیچ شبکه میکروتیک

این شرکت با استفاده از استانداردهای لازم صنعتی توانسته سخت افزارهای کامپیوترهای شخصی را طوری طراحی کند که با استفاده از سیستم عامل یک مسیریابی شبکه را هدایت نماید. به این ترتیب امنیت را در مسیر شبکه ایجاد نمودند. در سال 1997 سیستم عاملی به نام RouterOS توسط این کمپانی وارد شد. این سیستم عامل از پایداری و کنترل گسترده ای برخوردار است که به انواع رابط های اینتر فیس داده می شود تا مسیر خود را بیابند. این شرکت در اوایل سال 2002 تصمیم گرفت سخت افزاری را جهت بهبود برند خود تولید کند. نام این سخت افزار روتر برد است. شرکت میکروتیک در بسیاری از کشورهای جهان نمایندگی های خاص خودش را دارد. و بیش از 280 کارمند در شهر ریگا مشغول به کار هستند.

اولین سیستمی که این شرکت جوان تولید کرد روتر میکروتیک ISP بود. مهمترین محصول این شرکت سیستم عاملی است که تولید کرده است. این سیستم عامل از قدرت مسیریابی با استفاده از هسته لینوکس شروع به کار می کند.

هدف این شرکت از تولید سیستم عامل رقابت با محصولات شرکت سیسکو بود. شرکت سیسکو سیستم عاملی را با نام IOS طراحی کرده بودند که جزء برترین محصولات جهان به حساب می آید. میکروتیک تصمیم گرفت محصولاتی تهیه کند که از لحاظ کیفیت با شرکت سیسکو برابری کند. اما از لحاظ قیمت کمی مناسب تر و ارزان تر باشد.

پس از طراحی سیستم عامل روتر برد توسط شرکت میکروتیک آنها توانستند محبوبیت بسیاری را از سوی مردم کسب کنند. از مزایای این سیستم عامل می توان به کانفیگ کردن آسان اشاره کرد. با استفاده از نرم افزاری به نام وین باکس می توانید تنظیمات دستگاه مورد نظر خود را انجام دهید.

محصولات میکروتیک

حدوداً در سال 2002 شرکت میکروتیک به نتیجه ای رسید؛ این نتیجه باعث شد تا پایداری در سخت افزاری PC به بالاترین حد خود برسد. شرکت سیسکو پس از این موفقیت تصمیم گرفت محصولی را تولید کند که از لحاظ سخت افزاری قدرتی چند برابر داشته باشد.

تفاوتی که شرکت میکروتیک در این محصول ایجاد کرده بود استفاده از CPU ، لایسنس ، رم، اسلات و پورت های شبکه بود. شرکت میکروتیک همیشه در تلاش بود تا با استفاده از تکنولوژی روز ایده های خلاقانه ای را عملی نماید.

روتر هایی که این شرکت تولید کرده است قابلیت پیکربندی از راه دور را دارد.

روتر میکروتیک جزء بهترین روتر های جهان است، زیرا از لحاظ قدرت و سرعت کاربرد بالایی را دارا می باشد. همچنین از دیگر مزیت های روتر میکروتیک می توان به کانفیگ کردن آن می توان مراجعه کرد.

انواع روتر میکروتیک

روتر میکروتیک به 4 دسته اصلی تقسیم شده است. که از لحاظ تعداد پورت با یکدیگر متفاوت می باشند. شما به عنوان یک متخصص شبکه می بایست اطلاعات کافی را درباره روتر های میکروتیک بدانید. به همین سبب پیشنهاد می کنیم ادامه این بخش را مطالعه کنید :

  • روتر میکروتیک 3DIGIT : این روتر از معماری SMIPS و MIPSBE بهره مند است. این روتر از 5 پورت استفاده می کند. و به تعداد پورت های اترنت وجود دارد. و یک پورت برای کارت شبکه وایرلس طراحی شده است.
  • روتر میکروتیک 4DIGIT : این روتر در سال 2011 تولید شد و از 9 پورت اترنت استفاده می کند.
  • روتر میکروتیک Naming : در این دسته از روتر میکروتیک از SXT و METAL استفاده می شود. این روتر به صورت وایرلسی ارتباط برقرار می کند.
  • روتر میکروتیک Cloud Core Router : این دسته از روتر میکروتیک قابلیت بهره برداری از معماری TILE را دارد. ضمناً قدرت پردازشی بالایی دارد.

انواع مدل های روتر‌میکروتیک

  1. مدل RB133C : یکی از ساده ترین مدل های روتر میکروتیک که سرویس دهی وایرلس را از سوی کاربر انتخاب می کند این مدل می باشد. و به عنوان ساده ترین روتر شرکت معرفی شده است. ظرفیت حافظه آن حدود 16 مگابایت است.
  2. مدل RB450 : اولین سری از روتر های میکروتیک روتر بنل است که از پردازنده ای 300MHZ استفاده می نماید. این پردازنده برای شرکت آتروس طراحی شده بود. میزان حافظه این روتر حدود 32 مگابایت است. سیستم عامل در نظر گرفته شده برای این روتر Router OS می باشد.
  3. مدل RB411 : بسیاری از متخصصین شبکه از یک Wafer Proof Box جهت تکمیل امکانات استفاده می کنند. رادیویی در این روتر قرار دارد؛ این رادیوها به عنوان هسته وایرلس از سوی کاربر شروع به فعالیت می کنند. لینک هایی که در پهنای باند متوسط اجرا می شوند از سرعت بالایی برخوردارند.
  4. مدل RB493 : این روتر از پردازنده 800MHZ طراحی شده است. همچنین دارای 9 پورت اترنت است. میزان حافظه این روتر حدود 128 کیلوبایت می باشد. هنگامی که این محصول طراحی شد هدفی در جهت برابری با محصول SoHo مدل سیسکو را داشت. در سرویس دهی وایرلس از چندین Sowre استفاده می کند. روتر میکروتیک در این سری یکی از بهترین گزینه ها برای مراکز شبکه ای و سازمان ها می باشد.
  5. روتر‌میکروتیک مدل RB433 : این نسخه از نوع روتر برد است. و یک نسخه پیشرفته از سری 333 می باشد. میزان سرعت پردازنده این سری از روتر‌میکروتیک حدود 300 مگاهرتز است. این مدل از پورت های سوئیچ POE بهره مند است.
  6. روتر‌میکروتیک مدل 433AH : در این نسخه نسل جدیدی از روترها وارد بازار شد. میزان قدرت و سرعت پردازنده این مدل از روتر حدود 800 مگاهرتز می باشد. نسل جدید روتر های میکروتیک از 3 رادیوی قدرتمند برای سناریو های وایرلس ISP استفاده می نماید. فیلترینگ هایی که روی روتر میکروتیک نصب شده اند، Mac و Grapk است.
  7. روتر‌میکروتیک مدل RB600A : پس از نسل جدید روتر های میکروتیک این شرکت تصمیم گرفت به تولید نسل قبلی RB ادامه دهد. این روترها از پردازنده ای با تعداد شکاف های Mini PCI بهره مند است. همچنین 4 عدد رادیوی قدرتمند جهت افزایش پردازنده در این سری از روتر های میکروتیک قرار گرفته است.
  8. روتر‌میکروتیک مدلRB1000 : هنگامی که شرکت میکروتیک این سری از روتر را طراحی نمود قصد داشت روتربردی هم سطح با روتر های Manage بسازد. اما هدف کپی برداری از این روتر نبود ؛ بلکه سعی شده بود تا از Manage به صورت ساده تری استفاده نماید. میزان حافظه این روتر 512 مگابایت است. میزان پردازنده روتربرد RB1000 حدود 13333 مگاهرتز است. که این پردازنده جزء قویترین المان های به کار رفته شده در تمامی روتر های میکروتیک است.

تفاوت سوئیچ با روتر

این دو دستگاه جزء مهم ترین و پر کاربرد ترین ابزار ها در تجهیزات اکتیو شبکه می باشند. سوئیچ ها وظیفه دارند تا بسته های درونی یک شبکه را جا به جا نمایند. اما روتر ها تبادلی را میان شبکه ها ایجاد می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس حاصل کنید. همچنین می توانید محصولات با کیفیتی را از آلفانت ایران ضمانت دریافت کنید.

You've just added this product to the cart: