سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260

سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260

آلفانت ایران قصد دارد شما را در این مقاله با سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 آشنا کند. سوئیچ های مدیریتی میکروتیک از خصوصیت های ویژه ای برخوردار است. و یک دستگاه مناسب برای انواع کسب و کارها است. برای آشنایی با سوئیچ مدیریتی میکروتیک پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات و محصولات ویژه آلفانت ایران می توانید با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس بگیرید.

سوئیچ شبکه چیست ؟

یک سوئیچ با استفاده از تجهیزات کامپیوتری می تواند چند LAN را به هم متصل کند. برای مثال وقتی دوربین تحت شبکه ای به LAN متصل می شود قادر است تا چندین دوربین و کاربر را به این شبکه متصل کند. یک سوئیچ شبکه قادر است پیام هایی را از دستگاهی دریافت و به دستگاهی دیگر منتقل کند. سوئیچ شبکه با هدف انتقال و ایجاد یک راه ارتباطی ایمن تولید و طراحی شده است.

سوئیچ های شبکه به دو دسته تقسیم شده اند :

  1. سوئیچ های مدیریتی
  2. سوئیچ های غیر مدیریتی

سوئیچ های غیر مدیریتی کنترل بهتری را بر ترافیک عبوری در شبکه دارند. و بسیاری از افراد حرفه ای این سوئیچ را برای کسب و کار خود انتخاب می کنند. همچنین توانایی تنظیم کردن و مدیریت مانیتورها را بر عهده دارد.

شما با استفاده از سوئیچ های غیر مدیریتی می توانید بدون احتیاج به هیچ کنترل کننده ای و از راه دور قابل پیکربندی است. پروتکل هایی که در این میان استفاده می شوند باعث عیب یابی و ایجاد سلامت در دستگاه شما می شود. مهندسان و مدیران شبکه اصولاً از پروتکل SNMP برای خارج نگه داشتن هر گونه مشکل در شبکه استفاده می کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

آشنایی با میکروتیک

میکروتیک شرکتی است که در سال 1995 توسط دانشجویان MIT آمریکا در لتویا تأسیس شد. اولین محصول این شرکت یک سیستم عامل میکروتیک بود، و نگارش آن از سیستم عامل لینوکس الهام گرفته شده بود.

هنگامی که در تکنولوژی وایرلس می توانستند از تکنولوژی و سیستم عامل جدید در وایرلس استفاده شود، شرکت خود را با این هدف تأسیس کردند. هدف دیگر شرکت میکروتیک ارائه تجهیزات هم رده با محصولات شرکت سیسکو بود. آنها قصد داشتند محصولاتی همچون تجهیزات اکتیو سیسکو بسازند. اما قیمت محصولات شان نسبت به کمپانی سیسکو کمتر باشد.

هدف آنها از ایجاد این سیستم عامل رقابت کردن با سیستم عامل IOS شرکت سیسکو بود. کمپانی سیسکو این سیستم عامل را طوری طراحی کرده بود که روی PC ها نیز نصب شود. امکاناتی که در این سیستم عامل وجود دارد روتینگ، فایروال، وی پی ان، Load ، Hotspot ، Balancing است. که شما را در مدیریت شبکه هدایت می کند.

یکی از عوامل مؤثر در پیشرفت شرکت میکروتیک ارائه محصولات و دستگاه های شبکه کوچک، متوسط و بزرگ است. مشتری بنابر خواسته خود می تواند از این محصول استفاده نماید.

از دیگر مزایای این سیستم عامل می توان به کانفیگ کردن آسان به وسیله ک نرم افزار ( وین باکس ) در سیستم عامل های ویندوز بود. محیط گرافیکی کاربر طوری طراحی شده بود که به راحتی می توانستید تنظیماتی را در محصول خود اعمال کنید.

محصولات شرکت میکروتیک

همانطور که می دانید شرکت سیسکو جزء بزرگترین کمپانی های تولید کننده تجهیزات شبکه است و هیچ شرکتی تا به حال نتوانسته بود محصولاتی را با کیفیت شرکت سیسکو تولید کند. اما در سال 2002 شرکتی به نام میکروتیک توانست محصولاتی تولید کند، که در مقایسه با محصولات سیسکو برابری کند. در آن سال شرکت میکروتیک سعی کرد پایداری سیستم عامل خود را در pc افزایش دهد. آنها سخت افزارهایی را برای ارتقاء سیستم عامل طراحی نمودند. سخت افزاری که میکروتیک طراحی نمود روتربرد نام داشت. Cpu ، لایسنس، رم و پورت های شبکه جزء قطعات پیشرفته این سخت افزار بودند.

چرا محصولات میکروتیک قابل مقایسه با محصولات سیسکو بوده است و به چه دلیل از محبوبیت خاصی برخوردار است ؟

  1. مهمترین دلیل محبوبیت محصولات این شرکت طراحان و کارشناسان متخصص آن هستند.
  2. هزینه های پایین در برابر سناریوهای پیچیده این تجهیزات عاملی دیگر برای محبوبیت محصولات شرکت میکروتیک است.
  3. محصولات میکروتیک قابلیت فایروال ، تنظیم و کنترل را در 2 و 3 لایه خود دارد.
  4. سیستم عامل های میکروتیک محیطی آسان و دلنشین دارد که کاربر می تواند به راحتی تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کند.
  5. از ترکیب روتربردها با کارت های وایرلس تکنولوژی جدیدی به دنیای شبکه وارد شده است. که امکان Compex و Ubiquiti وجود دارد و انتقال داده را بسیار آسان می کند.
  6. بهره مندی از پردازنده های قدرتمند MIPS

امروزه شرکت میکروتیک قدرت بالایی در تولید سخت افزار دارد و سیستم عامل های آن با بهره برداری از سخت افزارهای تولیدی بسیار پیشرفت کرده است.

ویژگی های سیستم عامل SWOS میکروتیک

سیستم عامل SWOS یک کاربر گرافیکی اختصاصی است، که برای بهینه و کنترل محصولات سوئیچ مدیریتی میکروتیک است. این سیستم عامل از طریق وب قابل پیکربندی بوده و به راحتی می توان آن را نصب و راه اندازی کرد. از لحاظ کارایی بسیار ساده و کاربردی بوده است. این سیستم عامل قادر است تمامی نیازهای سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 را بر طرف سازد.

برای اتصال به سوئیچ مدیریتی میکروتیک می بایست از طریق وب اقدام کنید. ابتدا مرورگر خود را باز کنید سپس IP مورد نظر را در نوار جستجو وارد نمایید. اگر به تازگی سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 را تهیه کرده اید و تنظیمات کارخانه آن را انجام نداده اید باید از طریق IP 192.168.88.1 به دستگاه خود متصل شوید . لازم به ذکر است نام کاربری سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 به صورت پیش فرض admin است.

برای پیدا کردن سوئیچ مدیریتی میکروتیک خود از ابزارهای اختصاصی میکروتیک مانند: MNDP استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوئیچ های شبکه می توانید به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو می توانید به مقالات مربوطه مراجعه نمایید.

مشخصات فنی سوئیچ مدیریتی میکروتیک

یکی از موفق ترین محصولات سوئیچینگ میکروتیک، سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 است. سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 از 5 پورت تشکیل شده است. یک از پورت ها جایگاه فیبر نوری است و قابلیت مدیریت وب ها را دارد. و بخش های دیگر آن برای LAN ها است. این دستگاه به عنوان یک مبدل فیبر نوری به کابل وصل می شود. ماژول های برای SFP طراحی شده اند و قابل تعویض هستند. محصولات میکروتیک با ارائه دستگاه ها در ابعاد متفاوت توانسته محبوبیت خاصی را به دست آورد. بر اساس تست های انجام شده در شرکت میکروتیک آنها توصیه می کنند برای انتقال اطلاعات خود به وسیله فیبر نوری از ماژول های DLC8505D-S31DLC20D استفاده کنید. سیستم عاملی که در این دستگاه به کار رفته شده است SWOS است. این سیستم عامل قادر است از طریق مرورگر تنظیم شود. مدیریت پورت فورواردینگ، فیلترهایی بر اساس MAC ، تنظیم VLAN ، مدیریت ترافیک شبکه، اعمال تغییرات و تنظیمات در هدر و محدود کردن پهنای باند از جمله مزایای این دستگاه است. ابعاد سوئیچ مدیریتی میکروتیک حدود 113*139*28 میلیمتر است. میزان ظرفیت حافظه سوئیچ مدیریتی میکروتیک حدود 128 کیلوبایت است.

لوازمی که برای سوئیچ مدیریتی میکروتیک لازم است، یک آدابتور 12 ولتی می باشد. تعداد لایه های سوئیچ مدیریتی میکروتیک حدود 2 لایه است. تعداد پورت های اترنت سوئیچ مدیریتی میکروتیک 5 پورت بوده و به صورت 10/100/1000 می باشد. این دستگاه دارای پورت POE است. و تنها یک پورت SFP دارد.

تراشه هایی که در سوئیچ مدیریتی میکروتیک به کار رفته است بسیار قدرتمند می باشد. امکاناتی که در این سوئیچ قرار دارد را می توان به فیلترهای اعمال کننده روی MAC اشاره کرد.

تنظیماتی که روی باند و IP صورت می گیرد از جمله دیگر ویژگی های سوئیچ مدیریتی میکروتیک RB260 است.

می توانید محصولات مورد نظرتان را در رابطه با تجهیزات شبکه از آلفانت ایران خریداری کنید. آلفانت ایران برترین محصولات سوئیچ مدیریتی میکروتیک را با قیمتی مناسب ارائه دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس بگیرید.

You've just added this product to the cart: