سوئیچ های سری 3850 سیسکو CISCO

سوئیچ های سری 3850 سیسکو

سیسکو

آلفانت ایران قصد دارد در این مقاله شما را با سوئیچ های سری 3850 سیسکو آشنا کند. این سوئیچ جزء پرقدرتمند ترین سوئیچ های تولیدی توسط شرکت سیسکو می باشد. اگر قصد تهیه این سوئیچ را دارید پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را مطالعه فرمایید. آلفانت ایران محصولات سیسکو را با قیمت مناسب و کیفیتی باور نکردنی به شما مشتریان ارائه خواهد کرد. تنها کافیست با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس حاصل نمایید.

سوئیچ چیست؟

سوئیچ ها دستگاه های شبکه های داخلی اند که پکت هایی را از مبدأ دریافت کرده و به مقصد می رساند. به شبکه های داخلی LAN گفته می شود. معمولاً از سوئیچ ها جهت اتصال کامپیوترها، چاپگرها، دوربین های مدار بسته، اکسس پوینت ها و … به یکدیگر استفاده می شود. از سوئیچ ها برای اتصال به نود ها در شبکه استفاده می شود. سوئیچ ها قادرند شبکه ای را ایجاد کنند اما روترها قادرند اتصالی را بین شبکه ها به یکدیگر ایجاد نمایند. به عبارت دیگر سوئیچ نقطه مشترک همه تجهیزات یک شبکه است. اصولاً برای اتصال لپ تاپ و پرینتر نیازمند یک شبکه خانگی هستید که این شبکه خانگی می بایست به هاب یا سوئیچ متصل شود.

انواع سوئیچ ها

سوئیچ شبکه

سوئیچ ها به 4 دسته تقسیم می شوند :

  1. سوئیچ های مدیریتی
  2. سوئیچ های غیر مدیریتی
  3. سوئیچ های LAN یا اترنت
  4. سوئیچ های POE

تنها تفاوت اصلی میان سوئیچ های مدیریتی و غیر مدیریتی میزان کانفیگ کردن و الویت دهی به ترافیک ها است.

سوئیچ های غیر مدیریتی معمولاً در شبکه های خانگی و کسب و کارهای کوچک قابل استفاده اند. سوئیچ های غیر مدیریتی نیازی به پیکربندی خاص ندارند. و پس از نصب فعالیت خود را آغاز می کنند. همچنین با دستگاه های اترنت به راحتی ارتباط برقرار می کند.

سوئیچ های مدیریتی تمام ویژگی های سوئیچ غیر مدیریتی را دارد با این تفاوت که توانایی بیشتری در کانفیگ کردن و مدیریت LAN ها را دارد. سوئیچ های مدیریتی از پروتکل های دستگاه شبکه SNMP استفاده می کند.

POE مخفف کلمه Powerover Ethern است. این سوئیچ بر اساس تکنولوژی POE طراحی شده است و انعطاف پذیری بالایی دارد.

سوئیچ های LAN با نام اترنت یا دیتا سوئیچ شناخته می شوند. از سوئیچ های اترنت جهت کاهش گلوگاه ها در Congestion استفاده می شوند.

معرفی سوئیچ های سری 3850 سیسکو

محصولات سیسکو

سوئیچ های این سری از شرکت سیسکو یکی از قدرتمند ترین سوئیچ های جهان است؛ که در لایه های آن از core و distribution استفاده می کند. سوئیچ های سری 3850 سیسکو با عنوان next generation شناخته می شود. در این نسل از سوئیچ های سیسکو از سه کلاس ip base و ip service استفاده می شود که در پلتفرم های آن از 48/24/12 پورتی ارائه شده است. یکی از ویژگی های جدید و خاص در سوئیچ های سری 3580 سیسکو پشتیبانی از Stack Power و Stackwise می باشد. این ویژگی باعث می شود تا 9 سوئیچ دیگر با میزان 400 گیگاهرتز به یکدیگر متصل شوند و از کابل رابط استک پاور به عنوان منبع تغذیه سوئیچ استفاده شود.

سوئیچ های سری 3850 از قابلیت هایی همچون POE و POE+ استفاده می کند. قابلیت های گفته شده در این سری از سوئیچ های سیسکو توانایی ارسال ولتاژ به میزان 15 وات و 30 وات روی هر پورت را ایجاد نموده است. شرکت سیکو تصمیم گرفت در این سری از سوئیچ های تولیدی اش قابلیت UPOE را قرار دهد. با این وجود سوئیچ های سری 3850 قابلیت ارسال ولتاژ با مقدار 60 وات را در هر پورت دارد.

این سری از سوئیچ ها به صورت ماژولار بوده است و در چند مدل مختلف طراحی شده اند. در هر یک از مدل های سوئیچ 3850 دو منبع تغذیه و سه فن به کار برده شده است. همچنین از پورت های فیبر نوری بر پایه RJ45 طراحی شده است. پورت هایی که بر پایه RG45 هستند از سرعت 10/100/1000 بر پایه فیبر نوری با سرعت 1 الی 10 گیگابایت طراحی شده است. شرکت سیسکو در برخی از مدل های سوئیچ سری 3850 از تکنولوژی مولتی گیگابایت اترنت استفاده کرده است.  این تکنولوژی مخصوص شرکت سیسکو بوده است و تنها متخصصان این شرکت توانایی استفاده از آن را دارند. سرعت بردهای این سوئیچ حدود 1، 2.5 و 10 گیگابایت بر اساس مگاپیکسل است که در بستر کابل ها قرار می گیرند. سوئیچ های سری 3850 مدل VSC3850-48XS از پورت های QSFP+ باسرعت 40 گیگابایت استفاده می کنند. سوئیچ های این سری از شرکت سیسکو همانند سوئیچ های سری 3650 است؛ زیرا میان شبکه های بیسیم کابل همگرایی را به وجود می آورد که قابلیت هندل را دارند. همچنین ترافیک موجود در وایرلس حدود 40 گیگابایت می باشد.

سوئیچ های سری 3850 از پردازنده های ASIC استفاده می کنند. UADP قابلیت پردازش و ترافیک های بیسیم را دارند. و آنها را در یک دیتا پلن متمرکز می کنند. هر دو این کانال ها ارتباطی بیسیم و کابلی دارند. که می توانند سرویس های خاص شبکه SDN را در این سوئیچ ها اعمال کنند. UADP مخفف کلمه Unified Access Data Plane است . همچنین کلمه SDN مخفف کلمه Software Defined Networking می باشد. این سوئیچ ها قابلیت پشتیبانی از روتینگ های IPV4 و FNF و QOS را دارند. FNF مخفف کلمه Flexble Net Flow است. پاورهای سوئیچ سری 3850 سیسکو می توانند دو منبع تغذیه را به صورت همزمان پشتیبانی کنند. توجه داشته باشید هنگام خرید منبع خرید می بایست به صورت دیفالت روی سوئیچ نصب شده باشد. یکی دیگر از قابلیت های جذاب این سوئیچ اضافه کردن یک منبع تغذیه دیگر است. که به صورت DC به مشتریان ارائه می شود. با رشد برنامه های کاربردی جهت شناسایی استانداردهای جدید در زیر ساخت های شبکه پهنای باند مصرفی را قرار دادند که میزان فعالیت را نمایش می دهد. شبکه زیر ساختی که وجود دارد از کابل هایی با پهنای باند 10 گیگی طراحی شده است. شرکت سیسکو با کشف و طراحی تکنولوژی اترنت و مولتی گیگابایت باعث شده است تا کابل هایی با مدل cat5e و cat6 از پهنای باند 10 گیگابایتی استفاده نماید. در این تکنولوژی قابلیت UPOE وجود دارد که جزء مهمترین اشیاء اینترنت محسوب می شود.

سوئیچ های سری 3850 سیسکو قابلیت پشتیبانی 100 اکسس پوینت و 2000 کلاینت را در وایرلس خود دارد. این سوئیچ ها از وایرلس کنترلر داخلی استفاده می کنند. و به صورت اینت گرتد عمل می کند. هر یک از سوئیچ های سری 3850 سیسکو می تواند 2 مود را به عنوان وایرلس کنترلر داخلی هدایت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر از محصولات آلفانت ایران می توانید با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس حاصل نمایید.

You've just added this product to the cart: