سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو

سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو

آلفانت ایران قصد دارد در این مقاله شما را با قابلیت سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو آشنا کند. اگر قصد تهیه این سوئیچ ها را دارید آلفانت ایران پیشنهاد می کند ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات آلفانت ایران می توانید با شماره های 02126712416 و 02126712407 تماس بگیرید.

معرفی سوئیج های سیسکو

بهتر است ابتدا با سوئیچ‌های سیسکو و نحوه مدیریت آن آشنا شوید. شرکت سیسکو جزء بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات سوئیچ در شبکه است. و در مقایسه با شرکت های تولیدی انواع سوئیچ و روتر برتری بالاتری را دارد. بازار تولید تجهیزات اکتیو شبکه مانند : انواع سرور، اکسس پوینت ها، سوئیچ و … به طور کامل در دست کمپانی سیسکو می باشد.

همچنین جزء محبوبترین تجهیزات دیتا سنتر و شرکت ها بوده است.

سوئیچ شبکه نودها و دیوایس های شبکه را که تحت شبکه اند از طریق پروژه ای به نام پکت سوئیچینگ به هم متصل می نمایند.

سوئیچ هی سیسکو فریم‌های دریافتی را پردازش می کند و پس از آن به سمت پورت های مربوطه خود آن را ارسال می کند.

مکانیزمی که در سوئیچ های شبکه سیسکو قرار دارد بر اساس آدرس های مک است. بنابراین نتیجه می گیریم که سوئیچ های شبکه سیسکو در لایه دوم از مدل OSI استفاده می نماید؛ که به لایه دوم این سوئیچ ها دیتا لینک یا data link گفته می شود.

تجهیزات سیسکو از لحاظ کاربردی، قدرت و توانایی به ایده آل ترین سطح جهانی رسیده است.

تمامی سوئیچینگ ها و روتینگ‌های این شرکت از یک ساختار سه لایه به صورت سلسله مراتب تشکیل شده است.

برای پیاده سازی این سه لایه به صورت اصولی از core-access-distribution استفاده می کند. سطح علمی شرکت سیسکو در تولید محصولات شبکه هر روزه در حال افزایش است.

به همین دلیل سوئیچ های سیسکو با مدلی جدید به نام nexus طراحی شده است که جهت پایداری در سه لایه قدیمی اش از معماری ieaf-spine استفاده می کند.

سوئیچ‌های سیسکو نکسوس نسل جدیدی از دیتا سنترها و مراکز داده سوئیچ‌های شرکت سیسکو است. این نسل در 5 مدل به بازار عرضه شده است :

  1. سوئیچ نکسوس مدل 9000 سیسکو
  2. سوئیچ های نکسوس مدل 7000 سیسکو
  3. سوئیچینگ های نکسوس مدل FEX یا 2000 سیسکو
  4. سوئیچ‌های نکسوس مدل 3000 سیسکو
  5. سیسکو نکسوس مدل 5000

این سوئیچ ها از سیستم عامل های سنتی کاتالیست استفاده می کنند.

با توجه به آمار فروش سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو جزء پرفروش ترین سری های این کمپانی بوده است. این مدل به دلیل قدرت بالایی که دارد جزء برترین محصولات تولیدی شرکت سیسکو قرار گرفته است. در لایه اکسس از سه لایه سیسکو تشکیل شده است؛ در آخرین مدل تولید شده آن از سری x و xr استفاده نمی شود. در این سه لایه سویچ هایی با قابلیت روتینگ و مسیریابی وجود دارد.

سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو یک نوع Stand Alone می باشد. این مدل روی گزینه فست اترنت تنظیم شده است.

عملیات انتقال از طریق گیگابایت اترنت یا ترنسمیت ( Gigabit Ethernet و Transmit ) صورت می گیرد. لازم به ذکر است که سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو الهام گرفته شده از گروه Midsize Enterprise است. و لایه دوم آن از این گروه استفاده شده است.

هنگامی که این عملیات روی سوئیچ های 2960 مدل سیسکو انجام شد خریداران قادر بودند شبکه خود را به چندین شبکه به صورت مجازی تقسیم بندی کنند. همچنین این شبکه قابلیت استفاده از تکنولوژی VLAN را دارد.

فواید استفاده از سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو

سوئیچ‌های سیسکو از لحاظ اتصال به شبکه از چندین پورت استفاده می کنند که به آن Connectivity می گویند. همچنین سوئیچ‌های سیسکو قابلیت ساپورت کردن سرویس های ویدئو، صدا و وایرلس LAN را در لایه های 2 تا 4 دارد. به این قابلیت پردازشی Advanced Services می گویند.

در این سری از سوئیچ‌های سیسکو برای مدیریت از تجهیزات دسترسی امن مانند : SSH-SSL و SNMPV3 استفاده می‌شود. همچنین از دسترسی به شبکه های LAN از طریق قوانین و استانداردهای Port Security بهره مند می گردد.

این سری از سوئیچ های سیسکو قابلیت پشتیبانی از Spanning Tree را دارد. و استفاده از این تکنولوژی باعث منتقل شدن صحیح بدون هیچ تعرضی به اطلاعات است. همچنین ترافیک بسته های اطلاعاتی به درستی منتقل می گردد.

سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو از QOS برای ساپورت کردن از لحاظ الویت بندی استفاده می شود. بر اساس نیازهای شبکه ای ما این بسته های اطلاعاتی نیاز ما را از لحاظ پهنای باند تشخیص داده و آن را رفع می نمایند. از دیگر مزایای این مدل از سوئیچ های سیسکو می توان به کانفیگ کردن ساده آن در سرویس های اسمارت پورت اشاره کرد. با استفاده از این ویژگی ها خطایابی Troubleshooting به راحتی قابل تشخیص است.

قابلیتی به نام Stackable با استفاده از کابل های استک می تواند یکپارچه سازی و مدیریت سوئیچ های سری 2960 مدل سیسکو را به انجام رساند.

مقایسه انواع سوئیچ های سری 2960

سوئیچ های مدل WSC24TC-L دارای 24 پورت به صورت فست اترنت است که 4 پورت آن برای آپلینک کردن اختصاص می یابد و 2 پورت بعدی آن از نوع گیگابیت اترنت و بقیه پورت ها از نوع SFP می باشد.

سوئیچ WS-C48TT-L دارای 48 پورت فست اترنت است. 2 پورت آن از نوع گیگابیت اترنت بوده و به آپلینک آن اختصاص یافته است.

آلفانت ایران با ارائه بهترین خدمات و محصولات تجهیزات اکتیو مانند : سوئیچ های سیسکو می تواند شما را در این مسیر همراهی کند.

You've just added this product to the cart: