روتر چیست؟

روتر چیست؟

روتر چیست؟

روتر دستگاهی است که دو یا چند شبکه یا شبکه فرعی با سوئیچ بسته را به هم متصل می کند.

این سرویس دو عملکرد اصلی را در اختیار شما قرار می دهد:

مدیریت ترافیک بین این شبکه ها از طریق ارسال بسته های داده به آدرس IP مورد نظر آنها ، و اجازه دادن به چندین دستگاه برای استفاده از اتصال اینترنتی یکسان.

انواع مختلفی از روترها وجود دارد ، اما اکثر روترها داده ها را بین LAN (شبکه های محلی) و WAN (شبکه های گسترده) انتقال می دهند. LAN یک گروه از دستگاه های متصل است که محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص است. LAN معمولاً به یک روتر واحد نیاز دارد.

در مقابل ، WAN یک شبکه بزرگ است که در یک منطقه جغرافیایی گسترده پخش شده است. به عنوان مثال ، سازمان ها و شرکت های بزرگی که در چندین مکان در سراسر کشور فعالیت می کنند ، برای هر مکان به LAN جداگانه احتیاج دارند ، سپس برای تشکیل WAN به LAN های دیگر متصل می شوند.

از آنجا که WAN در یک منطقه بزرگ توزیع می شود ، اغلب چندین روتر و سوئیچ را ضروری می کند

روتر چگونه کار می کند؟

روترها با استفاده از بسته هایی که انواع مختلفی از داده ها را شامل می شوند – مانند پرونده ها ، ارتباطات و انتقال های ساده مانند تعاملات وب ، داده های شبکه را هدایت و هدایت می کنند.

بسته های داده دارای چندین لایه یا بخش هستند که یکی از آنها اطلاعات شناسایی مانند فرستنده ، نوع داده ، اندازه و مهمتر از همه آدرس IP (پروتکل اینترنت) را به همراه دارد.

روتر این لایه را می خواند ، داده ها را اولویت بندی می کند و بهترین مسیر را برای استفاده برای هر انتقال انتخاب می کند.

Network router alfanetiran

روترها چگونه به تجارت شما کمک می کنند؟

روترها که ابزاری رایج برای محاسبات شبکه مدرن است ، کارمندان را به شبکه هایی متصل می کند ، هم محلی و هم اینترنت ، جایی که تقریباً هر فعالیت ضروری کسب و کار در آن انجام می شود.

بدون روترها ، ما نمی توانیم از اینترنت برای همکاری ، برقراری ارتباط یا جمع آوری اطلاعات و یادگیری استفاده کنیم.

با استفاده آزمایشی رایگان از شبکه ابری Cisco Meraki شروع کنیدCisco Meraki را به صورت رایگان امتحان کنید

همچنین ممکن است دوست داشته باشید:

سوئیچ در مقابل روتر چیست

نحوه راه اندازی شبکه

روتر چگونه کار می کند

روترها همچنین می توانند امنیت را فراهم کنند. فایروال جاسازی شده و نرم افزار فیلتر محتوا محافظت بیشتری در برابر محتوای ناخواسته و وب سایتهای مخرب بدون تأثیر تجربه آنلاین شما ایجاد می کند.

هر چند روتر فقط برای انتقال داده یا اتصال به اینترنت نیست. اکثر روترها به شما امکان می دهند تا درایوهای سخت را بهم متصل کنید و از آنها به عنوان سرورهای اشتراک فایل یا چاپگرهایی استفاده کنید که در آن صورت هر کسی در شبکه قابل دسترسی است.

تفاوت بین روتر و مودم چیست؟

اگرچه برخی از ارائه دهندگان خدمات اینترنت (ISP) ممکن است یک روتر و یک مودم را در یک دستگاه واحد ترکیب کنند ، اما آنها یکسان نیستند. هرکدام در اتصال شبکه ها به یکدیگر و اینترنت نقشی متفاوت اما به همان اندازه مهم دارند.

روتر شبکه هایی را شکل می دهد و جریان داده ها را درون و بین آن شبکه ها مدیریت می کند ، در حالی که مودم آن شبکه ها را به اینترنت متصل می کند.

مودم ها با تبدیل سیگنال از ISP به یک سیگنال دیجیتالی که می تواند توسط هر دستگاه متصل تفسیر شود ، اتصال به اینترنت را ایجاد می کنند. برای اتصال به اینترنت ممکن است یک دستگاه واحد به مودم متصل شود.

به طور متناوب ، یک روتر می تواند به توزیع این سیگنال در چندین دستگاه در یک شبکه مستقر کمک کند ، به همه آنها اجازه می دهد به طور همزمان به اینترنت متصل شوند.

به این شکل فکر کنید:

اگر باب روتر داشته باشد ، اما مودم نداشته باشد ، قادر به ایجاد LAN و ارسال داده بین دستگاه های موجود در آن شبکه است. با این حال ، او نمی تواند آن شبکه را به اینترنت متصل کند. از طرف دیگر ، آلیس مودم دارد اما روتر ندارد. او قادر خواهد بود یک دستگاه واحد را به اینترنت متصل کند (به عنوان مثال لپ تاپ محل کار خود) ، اما نمی تواند آن اتصال اینترنت را به چندین دستگاه توزیع کند (مثلاً لپ تاپ و تلفن هوشمندش). در این میان کارول دارای روتر و مودم است. با استفاده از هر دو دستگاه ، او می تواند با رایانه رومیزی ، رایانه لوحی و تلفن هوشمند خود یک شبکه محلی ایجاد کند و همه آنها را همزمان به اینترنت متصل کند.

انواع مختلف روترها کدامند؟

برای اتصال LAN به اینترنت ، روتر ابتدا باید با مودم ارتباط برقرار کند. برای انجام این کار دو روش اصلی وجود دارد:

  • روتر بی سیم:

روتر بی سیم از کابل اترنت برای اتصال به مودم استفاده می کند. این داده ها را با تبدیل بسته ها از کد باینری به سیگنال های رادیویی توزیع می کند ، سپس آنها را با استفاده از آنتن به صورت بی سیم پخش می کند. روترهای بی سیم LAN ایجاد نمی کنند. در عوض ، آنها WLAN (شبکه های محلی بی سیم) ایجاد می کنند که چندین دستگاه را با استفاده از ارتباطات بی سیم متصل می کند.

  • روتر سیمی:

مانند روتر بی سیم ، روتر سیمی نیز از کابل اترنت برای اتصال به مودم استفاده می کند. سپس از کابل های جداگانه برای اتصال به یک یا چند دستگاه در شبکه ، ایجاد LAN و اتصال دستگاه های درون آن شبکه به اینترنت استفاده می کند.علاوه بر روترهای بی سیم و سیم دار برای شبکه های کوچک کوچک ، انواع تخصصی روترهایی وجود دارد که عملکردهای خاصی را ارائه می دهند:

  •  روتر اصلی:

برخلاف روترهای مورد استفاده در یک شبکه خانگی یا مشاغل کوچک ، یک روتر اصلی توسط شرکت های بزرگ و کسب و کارهایی استفاده می شود که حجم بالایی از بسته های داده را در شبکه خود منتقل می کنند. روترهای اصلی در “هسته” یک شبکه کار می کنند و با شبکه های خارجی ارتباط برقرار نمی کنند.

  • روتر لبه:

در حالی که یک روتر اصلی به طور انحصاری ترافیک داده ها را در یک شبکه در مقیاس بزرگ مدیریت می کند ، یک روتر لبه با روترهای اصلی و شبکه های خارجی ارتباط برقرار می کند. روترهای Edge در “لبه” یک شبکه زندگی می کنند و از BGP (Border Gateway Protocol) برای ارسال و دریافت داده از شبکه های دیگر LAN و WAN استفاده می کنند.

  •  روتر مجازی:

روتر مجازی یک برنامه نرم افزاری است که عملکرد مشابه روتر سخت افزاری استاندارد را انجام می دهد. در صورت عدم موفقیت ، ممکن است از پروتکل مجازی افزایشی روتر مجازی (VRRP) برای ایجاد روترهای اصلی و پشتیبان استفاده کند.

جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *