مرکز داده سنتی

Cloud data center alfanetiran

مرکز داده سنتی

مرکز داده سنتی

مرکز داده سنتی به زیرساختی متشکل از مجموعه ای از سخت افزارها ، عمدتا سرورها گفته می شود که به صورت 24 ساعته و 7 روز کار می کنند تا داده های شما را در هر زمان ذخیره و در دسترس تیم خود قرار دهند. همچنین می توانید خرید تجهیزات و هزینه های انرژی را نیز به این هزینه اضافه کنید که همه اینها استفاده از داده های سنتی را غیرقابل انکار می کند.

امروزه بیشتر شرکت ها، سازمان ها و غیره برای ذخیره سازی اطلاعات خود از یک مرکز داده فیزیکی متشکل از تجهیزات فنی به نام مرکز داده سنتی استفاده می‌کنند.

این تجهیزات متشکل از روترها، دستگاه های امنیتی، سیستم های ذخیره سازی، کنترل کننده های تحویل برنامه و غیره می‌باشند.

در این نوع از مراکز داده برای به اجرا درآوردن تمامی سخت افزارها و نرم افزارها به مقدار قابل توجهی زیر ساخت نیاز است.

مرکز داده ابری:

به مرکز داده ای که به صورت فیزیکی در ارگان ها، شرکت ها، سازمان ها و غیره نباشد مرکز داده ابری می‌گویند.

در بیانی دیگر این مراکز داده به صورت آنلاین بوده و داده های موجود به صورت ابری در یک فضای امن ذخیره می‌شوند، به همین دلیل در این مراکز داده تمامی داده ها دارای یک نسخه پشتیبان می‌باشند تا درصورت بروز مشکل داده های ذخیره شده ازبین نروند.

در نهایت ، خدمات رایانش ابری جذاب هستند زیرا احتمالاً هزینه بسیار کمتری نسبت به ارائه خدمات مشابه از مرکز داده سنتی شما است ، بنابراین به شما کمک می کند تا درک کنید چرا هزینه های مرکز داده ابری کمتر است. این عامل اقتصادی در ابرها چه خصوصی و چه عمومی اعمال می شود.

 هزینه اجرای مرکز داده چقدر است؟ این به این موارد بستگی دارد:

  •  چقدر بزرگ است
  •  کجاست
  •  چه کاری انجام می دهد

به طور کلی مرکز داده سنتی و مرکز داده ابری در چهارمورد دارای خصوصیات منحصر به فرد خود هستند.

تفاوت از نظر هزینه:

هزینه اجرایی مرکز داده سنتی:

اگرچه هر مرکز داده کمی متفاوت است ، اما متوسط ​​هزینه سالانه برای کار با یک مرکز داده بزرگ معمولاً بین 10 تا 25 میلیون دلار است. به معادل 250میلیون تومان تا 625 میلیون تومان می‌باشد.

هزینه اجرایی مرکز داده ابری:

هنگامه که شما داده های خود را در این مراکز ذخیره می‌کنید، در حال استفاده از سخت افزار و زیر ساخت های شخص دیگری هستید، به همین دلیل استفاده از این نوع مراکز داده بسیار به صرفه تر است.

تفاوت از نظر قابلیت دسترسی:

مرکز داده سنتی:

مرکز داده سنتی امکان انتخاب تجهیزات را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید نوع سخت افزار و نرم افزار را انتخاب کنید و همین امر موجب سفارش سازی این مرکز داده شده است، زیرا این تغییرات را فقط شما می‌توانید انجام دهید و هیچ شخص دیگری این دسترسی را ندارد.

مرکز داده ابری:

در مرکز داده ابری دسترسی به یک مسئله پر خطر تبدیل شده است. در این نوع از مراکز داده در هر نقطه ای که به اینترنت متصل نباشید داده ها قابلیت دسترسی از راه دور دارند که این امر در برخی از موارد ممکن است مشکل ساز شود.در صورت بروز هرگونه مشکل شما می‌توانید با ارائه دهنده خدمات ابری خود تماس بگیرید و مشکل را رفع کنید.

تفاوت از نظر امنیت:

مراکز سنتی:

در این نوع از مراکز، امنیت به صورت فردی انجام می‌شود و فقط افراد معتمد به داده های ذخیره شده دسترسی دارند.به همین دلیل در این نوع از مراکز امنیت بالایی وجود دارد.

مراکز ابری:

این مراکز از امنیت پایینی برخوردار هستند، زیرا هر شخصی می‌تواند با اتصال به اینترنت امکان این را دارد تا داده های موجود را هک کند.

تفاوت از نظر مقیاس پذیری:

همانطور که گفته شد، مراکز سنتی نیاز به زیرساخت و صرف هزینه های زیادی دارند؛ اما در میزبانی ابری زیرساخت ها و هزینه ها کمتر خواهد بود.

ارائه دهندگان خدمات ابری برنامه های انعطاف پذیر بسیاری، متناسب با نیازهای افراد در نظر دارند، و افراد می توانند فضای ذخیره سازی بیشتری را در صورت نیاز، خریداری نمایند. حتی چنین قابلیتی وجود دارد که افراد براساس نیاز خود، میزان ذخیره سازی را کاهش دهند.

جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *