تعریف فایروال

firewall alfanetiran

تعریف فایروال

تعریف فایروال

یک سیستم امنیتی شبکه رایانه ای است که ترافیک اینترنت را در داخل ، خارج یا داخل یک شبکه خصوصی محدود می کند.

این نرم افزار یا واحد سخت افزاری-نرم افزاری اختصاصی با مسدود کردن انتخابی یا اجازه دادن به بسته های داده کار می کند.

این هدف معمولاً برای جلوگیری از درگیر شدن فعالیتهای غیرمجاز وب در هر شخص – در داخل یا خارج از یک شبکه خصوصی – و جلوگیری از فعالیتهای مخرب است.

فایروال چیست؟

فایروال ها را می توان به عنوان مرزهای دروازه دار یا دروازه هایی مشاهده کرد که سفر فعالیت وب مجاز و ممنوع را در یک شبکه خصوصی مدیریت می کنند.

این اصطلاح از مفهوم دیوارهای فیزیکی موانعی برای کاهش سرعت گسترش آتش است تا زمانی که سرویس های اورژانس قادر به خاموش کردن آن نیستند.

در مقایسه ، فایروال های امنیتی شبکه برای مدیریت ترافیک وب هستند – که معمولاً برای کند کردن گسترش تهدیدات وب طراحی شده اند.

فایروال ها نقاط قفل ایجاد کننده ترافیک وب را ایجاد می کنند ، در این مرحله آنها بر روی مجموعه ای از پارامترهای برنامه ریزی شده بررسی می شوند و بر اساس آنها عمل می کنند.

برخی از فایروال ها همچنین ترافیک و ارتباطات موجود در گزارش های حسابرسی را ردیابی می کنند تا موارد مجاز یا مسدود شده را ارجاع دهند.

از فایروال ها به طور معمول برای انتقال مرزهای یک شبکه خصوصی یا دستگاه های میزبان آن استفاده می شود. به همین ترتیب ، فایروال ها یکی از ابزارهای امنیتی در دسته گسترده تر کنترل دسترسی کاربر هستند.

این موانع معمولاً در دو مکان تنظیم می شوند – در رایانه های اختصاصی شبکه یا رایانه های کاربر و سایر نقاط پایانی (میزبان ها).

چه کسی دیوار آتش را اختراع کرده است؟

باید از اختراع دیوار آتش به عنوان “در حال انجام” دیدن شود. دلیل این امر این است که دائماً در حال تکامل است و چندین سازنده در توسعه و تکامل آن نقش داشته اند.

از اواخر دهه 1980 تا اواسط دهه 90 ، هر سازنده قبل از اینکه به عنوان محصولی برای همه فایروال های مدرن مورد استفاده قرار گیرد ، قطعات و نسخه های مختلف مربوط به فایروال را گسترش داد.

چرا دیوار آتش مهم است؟

شبکه های بدون محافظت در برابر ترافیکی که سعی در دسترسی به سیستم های شما دارد آسیب پذیر هستند. مضر است یا نه ، ترافیک شبکه باید همیشه بررسی شود.

اتصال رایانه های شخصی به سایر سیستم های IT یا اینترنت طیف وسیعی از امکانات مثبت را ایجاد می کند.

همکاری آسان با دیگران ، ترکیب منابع و افزایش خلاقیت می تواند به هزینه کامل محافظت از شبکه و دستگاه منجر شود.

هک کردن ، سرقت هویت ، بدافزار و کلاهبرداری آنلاین تهدیدهای رایجی است که کاربران می توانند با اتصال کامپیوترهای خود به شبکه یا اینترنت در معرض خطر قرار گیرند.

هنگامی که توسط یک بازیگر مخرب کشف شد ، شبکه و دستگاه های شما به راحتی پیدا می شوند ، به سرعت قابل دسترسی هستند و در معرض تهدیدهای مکرر قرار می گیرند.

ارتباطات شبانه روزی اینترنت خطر این امر را افزایش می دهد (از آنجا که شبکه شما در هر زمان قابل دسترسی است).

هنگام استفاده از هر نوع شبکه ، محافظت فعال بسیار مهم است. کاربران می توانند با ایجاد یک دیوار نامرئی برای فیلتر کردن تهدیدات ، از بدترین خطرات محافظت کنند. خوشبختانه یک دیوار نامرئی از قبل وجود دارد – به عنوان دیوار آتش شناخته می شود.

فایروال چگونه کار می کند؟

فایروال تصمیم می گیرد از کدام ترافیک شبکه عبور کرده و از نظر کدام ترافیک خطرناک تلقی شود. اساساً با فیلتر کردن خوبها از بد ، یا مورد اعتماد از غیرقابل اعتماد کار می کند.

با این حال ، قبل از اینکه به جزئیات بپردازیم ، ابتدا باید ساختار شبکه های مبتنی بر وب را درک کنیم ، قبل از اینکه نحوه کار دیوار آتش برای فیلتر کردن بین آنها را توضیح دهیم.

فایروال ها برای ایمن سازی شبکه های خصوصی و دستگاه های نقطه پایانی درون هستند که به عنوان میزبان شبکه شناخته می شوند.

میزبانهای شبکه دستگاههایی هستند که با سایر میزبانهای شبکه “صحبت” می کنند. آنها بین شبکه های داخلی و همچنین خروجی و ورودی بین شبکه های خارجی ارسال و دریافت می کنند.

رایانه ها و سایر دستگاه های نقطه پایانی شما برای دسترسی به اینترنت – و یکدیگر – از شبکه ها استفاده می کنند. با این حال ، اینترنت برای امنیت و حفظ حریم خصوصی به شبکه های فرعی یا “زیر شبکه” تقسیم می شود.

نحوه استفاده از حفاظت از فایروال نصب و نگهداری صحیح دیوار آتش برای محافظت از شبکه و دستگاه های شما ضروری است.

جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *