تفاوت مودم وایرلس با وای فای چیست ؟

تفاوت مودم وایرلس با وای فای چیست ؟

آیا می‌خواهید اطلاعات کامل در خصوص تفاوت مودم وایرلس با وای فای به دست آورید؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

یک نکته بسیار مهمی که در خصوص مودم وایرلس وای فای ها وجود دارد این است که اکثر مردم این دو را یکی می‌دانند، بله شباهت‌هایی بین این دوجود دارد اما تفاوت‌های زیادی نیز بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

وای فای و مودم وایرلس در کل دارای یک وظیفه بسیار مهم هستند که آن اشتراک اینترنت برای کاربران آن‌ها می‌باشد که امروزه می‌توان آن را از مهم‌ترین تکنولوژی های دنیا دانست، چراکه اینترنت و متصل شدن به تمام دنیا را برای تمام مردم دنیا در هر کجا که هستند امکان پذیر کرده است، لذا می‌توان آن را خدمت بزرگی به بشریت دانست و باید ممنون این تکنولوژی مهم باشیم.

– تفاوت‌های مهم مودم وایرلس وای فای:

مودم وایرلس به معنای بدون سیم به کار رفته است و اتصال بی‌سیم را فراهم می‌کند، اما وای فای نیز این ویژگی را دارد و قابلیت اتصال بدون سیم به دستگاه ها را دارد اما یکی از ویژگی‌های مهمی که وای فای ها دارند، امکان وصل کردن دیوایس های متفاوتی همچون وای فای دایرکت ها به هم می‌باشد.

به طور کلی می‌توان گفت وای فای ها سرعت بیشتری نسبت به وایرلس‌ها دارند که یک امکان بسیار بزرگ و قابل توجه در این زمینه برای مشتریانی که به دنبال اینترنتی پر سرعت هستند می‌باشد.

تفاوت مودم وایرلس با وای فای چیست ؟

– دیگر تفاوت‌های مهم مودم وای فای و مودم وایرلس‌ها:

می‌خواهیم به یکی از نکات بسیار مهم درمکرد تفاوت بین وای فای ها وایرلس‌ها بپردازیم؛ برای اتصال مودم وایرلس‌ها ما باید حتماً از برق‌های شهری استفاده کنیم و در غیر این صورت امکان وصل کردن اینترنت وجود ندارد، اما وای فای ها نیازی به این که حتماً به اینترنت شهری وصل شوی را ندارند به صورتی که برخی از آن‌ها دارای باتری‌های بسیار قوی هستند که این امکان را به شما می‌دهد تا بدون اتصال به هیچ برقی در هر کجا که بودید بدون محدودیت به اینترنت قوی و پر سرعت وصل شوید.

این در حالی است که ما در گذشته با مشکلات بسیار زیادی در این زمینه همراه بودیم، به طوری که برای وصل شدن به اینترنت باید ساعت‌های بسیار زیادی را برای این کار انتظار می‌کشیدیم و بدون دسترسی به کارت‌های اینترنتی، امکان وصل شدن به اینترنت برای ما میسر نبود اما در زمان حال ما با یک تکنولوژی بسیار پیشرفته سر و کار داریم.

تکنولوژی که در هر لحظه از شبانه روز و در هر مکانی به ما اجازه اتصال به اینترنتی پر سرعت را می‌دهد؛ و با داشتن یک وای فای می‌توانیم دستگاه‌های زیادی را همچون، دوربین، تلفن و… به اینترنت متصل کنیم.

– ویژگی‌های مهم مودم وایرلس وای فای ها:

دستگاه‌های وایرلس به یک تکنولوژی بسیار مهم ارتباطی مرتبط می‌باشند که با استفاده از آن می‌توانیم به امواج رادیویی، مادون قرمز ها و… به جای استفاده از سیم‌ها وصل شویم که در این صورت این امکان را برای ما فراهم می‌کند که بتوانیم به دستگاه‌هایی همچون، پیغام گیرهای مختلف، گوشی های تلفن، ماهواره‌ها، لب تاب و کامپیوتر وصل شویم.

به همین جهت با استفاده از وای فای ها وایرلس‌ها می‌توانیم به‌راحتی و در هر زمان و مکانی به اینترنت‌های پر سرعتی وصل شویم و کاره‌ای خود را بدون هیچ مشکلی و به بهترین نحو ممکن انجام دهیم، پیشرفت این تکنولوژی کمک‌های بسیار زیادی به اجتماع نیز کرده است و آن نیز کمک به کم کردن ترافیک، آلودگی هوا و… می‌باشد.

تفاوت مودم وایرلس با وای فای چیست ؟

– تفاوت وای فای یا مودم وایرلس چیست؟

به طور کلی می‌توانیم بگوییم تفاوت‌های چشمگیری بین وای فای ها وایرلس‌ها وجود ندارد و این دو دارای ویژگی‌های مشترک زیادی نیز هستند، اما در واقع می‌توانیم بگوییم استفاده از وای فای مزیت‌های بیشتری برای ما در پی خواهد داشت، چراکه وای فای ها می‌توانند میان دیوایس ها متفاوت و روتر ها متصل شوند و این ویژگی، امکان اتصال هر نوع شبکه‌ای را به آن فراهم می‌کند و می‌تواند بهترین خدمات را به کاربران بدهد.

اما وایرلس‌ها یک مزیت فوق‌العاده نسبت به وای فای ها دارند و آن نیز محدوده پوششی بسیار بیشتر نسبت به وای فای می‌باشد به طوری که محدوده بسیار زیادی در می‌تواند تحت پوشش خود قرار دهد، اما برای استفاده از وای فای فقط باید در نزدیکی آن باشید تا بتوانید به اینترنت خود دست پیدا کنید؛ اما وای فای نیز سرعت دانلود بسیار بیشتری نسبت به وایرلس دارد که عده‌ی بسیار زیادی این ویژگی را بسیار برتر از سایر ویژگی‌ها می‌دانند.

– یک نکته طلایی برای خرید مودم وای فای یا مودم وایرلس:

برای خرید هر یک از آن‌ها، در ابتدا نگاه کنید به نیازهایی که در این زمینه دارید، برای مثال اگر می‌خواهید در یک مکان کوچک آن را نصب کنید و از سرعت دانلود بالاتری برخوردار باشید، می‌توانید از وای فای ها استفاده کنید، اما اگر در یک مکان بزرگ هستید و نیاز به این دارید که تا محدوده‌ی بیشتری را تحت پوشش خود قرار دهید، می‌توانید از وایرلس استفاده کنید، در هنگام خرید به این نکته بسیار توجه کنید که هر خریدی را فقط با توجه به نیازی که دارید انجام دهید تا دچار ضررهای فراوانی نشوید.

در انتها امیدواریم از این مطلب به خوبی استفاده کرده باشید و نکات مفیدی را به شما ارائه داده باشیم، درصورتی که علاقمند هستید که اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره های رایگان ما استفاده نمایید. تیم ما به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما دوستان می‌باشد.

برای مشاهده محصولات ما به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *