مودم های 3G و 4G | همه چیز درباره مودم های 3G و 4G

مودم های 3G و 4G

مودم های 3G و 4G | همه چیز درباره مودم های 3G و 4G

مودم 3G و 4G چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ در این مقاله از آلفانت قصد داریم شما را با این نوع از مودم های آشنا کنیم.

پرورش روزافزون کانال‌های ارتباطی گوشی منجر گردیده تا اپراتورهای موبایل بتوانند خدمت وب را در چنگ مشترکان خویش قرار دهند. طولی نکشید که کیفیت بالای این کانال‌ها و پایداری‌شان منجر شد مصرف‌کنندگان به آن ها روی خوش آرم دهند و اکنون معدود‌معدود شاهد گذار مصرف‌کنندگان از وب ADSL به سمت وب سیم‌کارتی هستیم.

این اقبال همگانی سبب گردیده تا در کنار بسط‌ی تلفن همراه‌های تلفن همراه، مودم‌های سیم‌کارتی با امکان پشتیبانی از کانال‌های مخابراتی نو هم راهی بازار شوند. خیر و خوبی این مودم‌ها درین میباشد که برای دسترسی به کانال‌های گوشی نسل تازه، دیگر نیازی به آپگرید کردن گوشی یا این که تبلت خویش ندارید و به عنوان مثال می توانید با یک گوشی G۳، از وب 4G به کارگیری فرمائید که‌این خصوصیت، دیدنی‌ترین ویژگی این مودم‌ها به حساب می آید.

 معرفی انواع مودم یا روتر

مودم های سیم کارتی معمولا به سه گروه کلی تقسیم می شوند که این گروه ها عبارت اند از:

اولین مورد مودم‌ها آن هایی هستند که باتری داخلی داراند و میتوانند از آنان برای اتصال به وب استفاده میکنند. یعنی هر جا که بروید و هر جا که باشید، وب را با خویش همپا خواهید داشت.

مودم دوم، مودم‌هایی خانگی می باشند که صحیح مثل مودم ADSL، صرفا در دور و بر‌های اثبات گزینه استعمال قرار میگیرند. از این مودم‌ها در مواردی به کارگیری می شود که به رابطه اینترنتی پرسرعت در دور و اطراف منزل نیاز میباشد. ازآنجاکه مودم‌های خانگی مستقیما به کانالی برق وصل میگردند، نقص‌ تک تک شدن باتری و نیاز به شارژ هم ندارند.

مودم سوم که از دو مودم دیگر نسبتا کهن‌خیس می‌باشند و در این مورد حق آب و گل دارا هستند، مودم‌های دانگلی می باشند که با به کارگیری از پورت USB به کامپیوتر وصل میشوند. در‌این نوشته می خواهیم شما‌را در خرید مودم سیم‌کارتی ۳G و ۴G ارشاد و در هر گروه، شایسته ترین مودم‌های جانور را معرفی کنیم.

مودم همراه چیست؟

فعلا مودم یاروهمدم، دوست داستنی‌ترین نوع مودمی میباشد که در بازار وجود دارااست. این مودم‌ها باتری‌های مستقلی دارا هستند و زیرا معمولا در آن‌‌ها خبری از نمایشگر رنگی پرمصرف وجود ندارد، قدمت باتری‌ متعددی دارا‌هستند و به همین عامل بسیار دوست داستنی گردیده‌اند. گردآوری‌ای پرسش می‌نمایند هنگامی که گوشی‌مان قادر است اینگونه امکانی را در اختیارمان قرار دهد و وب سیم‌کارت را به اشتراک بگذارد، دیگر چه نیازی به خرید یک دستگاه نو میباشد؟

پاسخ معمولی میباشد: اولا اینکه به کار گیری از وب در مودم سیم‌کارتی بازدارنده از سریع خالی شدن باتری تلفن همراه‌تان می‌گردد. این مسئله قطعا برای شمایی که از دیتای موبایلی استعمال می کنید، آشنا میباشد.

پر‌نور بودن دیتای مویابل سبب ساز میگردد باتری گوشی‌ها با‌گاز ته بکشد؛ البته در مودم یاروهمدم فقط وای‌فای تلفن همراه را پر‌نور میکنید و با به کارگیری از وای‌فای که به‌مراتب معدود‌مصرف‌خیس از دیتای تلفن همراه تلفن همراه میباشد، رابطه اینترنتی‌تان را برقرار میکنید.

مودم همراه

ساز و کار انواع مودم ها

سازوکار این مودم‌ها تماما شبیه تلفن‌های تلفن همراه میباشد و از دید وب دریافتی، با گوشی‌ها برابری می‌نمایند. استعمال از مودم‌های همدم بسیار بی آلایش میباشد و هر کسی با هر ترازو از داده ها هم می تواند از آنها استعمال نماید.

به عبارتی در شرایطی که می توانید در یک گوشی تازه سیم کارت بیندازید و تماس برقرار فرمایید، با مودم های سیم کارتی هم میتوانید به اینترنت وصل شوید.

معمولا یکی‌از نقاط ضعف مودم‌های همدم این میباشد که در تعداد استفاده کننده محدودیت دارا هستند و در اکثر اوقات وقت ها، ۱۰ دستگاه حداکثر تعداد کاربری میباشد می توانند به‌شکل به طور همزمان به مودم وصل شوند. این مودم‌ها در سبک‌های عالی خویش دارنده شیت اکران کوچکی می باشند و می توانند داده ها ضروری مایحتاج را اکران دهند.

مودم های سبک M7350

‌‌‌‌‌‌سبک M7350  شایسته ترین مودم ملازمت میباشد که در بازار وجود دارااست. این سبک هم از کانال‌ی ۴G پشتیبانی می‌نماید و هم نمایشگر خیر داراست که داده ها موردنیاز را به مخاطب اکران میدهد.

دل هم اندازه در مارک دی-پیوند، DWR-932 میباشد که نمایشگر کوچک‌خیس و باتری معدود‌گنجایش‌تری نسبت به M7350 دارااست. در سرعت دانلود و آپلود و کیفیت، هیچ تفاوتی دربین این دو سبک نیست.

مودم خانگی چه میباشد؟

مودم‌های خانگی از نگاه ویژگی ها و تلاش، تماما شبیه مودم‌های یاور (باتری‌خور) می‌باشند؛ با این تفاوت که باتری از آن ها حذف گردیده و تحت عنوان جایگزین از یک آداپتور برق استعمال می‌نمایند. صحیح مثل همین مودم‌های ADSL که احتمالا همین الان دارید از یک کدام از آنان به کار گیری میکنید.

در مودم‌های سیم‌کارتی خانگی، معمولا یک‌سری پورت LAN وجود دارااست که می‌اقتدار از آن ها برای اتصال کابلی دستگاه‌های دیگر به مودم استفاده نمود. وجود یک پورت WAN و پورت USB از سایر امکاناتی میباشد که در مودم‌های خانگی وجود دارد.

با گونه های هم پا بخش‌تان می‌گردد. به کار گیری از مودم‌های خانگی هم به آسانی سبک‌های یار میباشد و ابهام خاصی ندارد.

مودم دانگلی چه میباشد؟

به عبارتی‌طور که گفتیم، مودم‌های دانگلی کهن‌خیس از دو دسته دیگر می باشند و دیگر کلیه‌ی ما آنان‌را میشناسیم. ولی می خواهیم یک‌توشه دیگر هم در زمینه ی آن ها حرف کنیم. ملاحظه کنید این مودم‌ها از روش یک پورت USB برق لازم خویش را تامین می‌نمایند و در اکثر مفاد هم وب را روی به عبارتی پورت USB به کامپیوتر تحویل می دهند.

به‌این مفهوم که فقط روی کامپیوتر (لپ‌تاپ یا این که دسکتاپ) توانمند به به کارگیری از آنان می‌باشید و نمی‌توانید از وب آنها روی تلفن همراه و تبلت استعمال نمائید. ولی یکی‌از دو گزینه استثنا هم درین بین وجود داراست که وب را از روش کانال‌ی وای‌فای هم پخش می‌نمایند.

به این دلیل‌که برای نصب این مودم‌ها و استارت به به کار گیری از آنان معمولا نیاز میباشد یک درایور قابل انعطاف‌افزاری را روی کامپیوتر نصب کنیم، به کارگیری از مودم‌های دانگلی سیم‌کارتی روال به کارگیری‌ی مشقت بار‌تری نسبت به دو مجموعه‌ی دیگر دارا‌هستند.

کلام آخر

سبک E8372 از هواوی، شایسته ترین مدلی میباشد که می‌قدرت بین گونه های سبک‌های دانگلی توصیه بخشید. این سبک از کانال‌ی ۴G پشتیبانی می‌نماید و یک کارت‌خوان micro SD هم در خویش دارااست.

سبک E8231 هواوی هم را می توانید تحت عنوان آیتم‌ی بعدی در حیث داشته باشید. E8231 از نوع ۳G میباشد و از کانال‌ی بی‌سیم وای‌فای هم پشتیبانی می‌نماید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *