نکات مهمی که باید هنگام خرید مودم وایرلس حتماً رعایت کنید!

نکات مهمی که باید هنگام خرید مودم وایرلس حتماً رعایت کنید!

نکات مهمی که باید هنگام خرید مودم وایرلس حتماً رعایت کنید!

برای آگاهی داشتن از ویژگی‌های مودم وایرلس مناسب برای خرید کردن باید حتماً نکاتی را در نظر داشته باشید تا از میان تنوع زیاد مدل‌ها مودم وای فای باکیفیتی را که در نظر گرفته‌اید بتوانید انتخاب نمایید و در ادامه جزئیات و نکات دقیق‌تر پ بیشتری را بررسی خواهیم نمود.

آشنا شدن با ویژگی‌های مودم وایرلس:

در حال حاضر در هر خانه‌ای نه تنها در کشورمان ایران بلکه در اکثر خانه‌های این کره خاکی یکی از پرکاربردترین و سایر وایرلس ها هستند که به کمک آن‌ها از هر نقطه‌ای در جهان می‌توانیم با دیگر انسان‌ها ارتباط برقرار کنیم.

از این جهت این وسیله بسیار ضروری و با اهمیت است بنابراین باید در خریدن آن کمی بیشتر دقت به خرج بدیم چرا که مودم قوی تری داشته باشیم می‌توانیم سرعت اینترنت بیشتری نیز داشته باشیم و دیگر مشکلات کمبود آنتن دهی و قطع ارتباط را نخواهیم داشت.

پس بنابراین هرکدام از ما باید طبق متراژ و شرایط منزل مودم خاص و مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری نماید تا مشکلاتی در متصل شدن و دیوایس و مودم را مشاهده نکند.

مودم‌های وایرلس با هم تفاوت دارند؟

اما ممکن است این سؤال به ذهن شما برسد که آیا مودم‌های وایرلس (wireless) با همدیگر تفاوت دارند یا نه؟

پاسخ بله است، مودم‌های وایرلس با یکدیگر تفاوت دارند و با توجه به کاربردهای متنوع و گوناگونی که دارند طراحی و ساخته شده‌اند، با تمام این وجود غالباً بیشتر مودم‌ها دارای ۴ پورت LAN هستند که این معنی است که به صورت همزمان می‌توانید ۴ کامپیوتر را با استفاده از کابل یا سیم به مودم متصل کنید.

از این رو هر چه قدر تعداد پورت‌های Lan بیشتر و بیشتر باشد هزینه خریدن آن‌ها نیز بیشتر و بیشتر می‌شود.

همین‌طور تعداد آنتن‌های آن‌ها یکی دیگر از شاخصه‌های مودم‌ها می‌باشد که همانند مورد بالا هر چه تعداد آنتن بیشتر و بیشتر باشد قطعاً هزینه خریدن آن نیز بیشتر و بیشتر خواهد بود اما برای محیط‌های بزرگی مثل شرکت‌ها یا موسسه‌ها و همین‌طور خانه‌های بزرگ مناسب‌تر می‌باشند.

نکات مهمی که باید هنگام خرید مودم وایرلس حتماً رعایت کنید!

مودم وایرلس یا همان مودم‌های بی‌سیم سری A و B:

این نوع از مودم‌ها جزء قدیمی ترین نوع مودم‌های وایرلس یا همان مودم‌های بی‌سیم می‌باشند که درگذشته نه‌چندان دور از آن‌ها بسیار استفاده می‌شد و آنتن دهی آن‌ها بسیار کند و ضعیف بود و برای استفاده بهتر از اینترنت ISP باید حتماً به آن خیلی نزدیک می‌شدیم که برد داخلی آن‌ها نزدیک به ۱۵ متر و برد خارجی آن‌ها نزدیک به ۲۳ متر بود که وصل شدن به آن‌ها کار سختی بود.

مودم وایرلس یا همان مودم‌های بی‌سیم سری G:

منظور از حرف G، جالب است بدانید که کلمه Good به معنی خوب می‌باشد که در حال حاضر در بیشتر خانه‌های ما وجود دارند و از آن‌ها استفاده می‌شود بنابراین استفاده از این نوع مودم‌ها برای مصارف خانگی بسیار مناسب هستند با تمام این وجود مودم‌های سری A و B از مودم سری G بسیار ضعیف‌تر هستند.

چرا که برد داخلی مودم وایرلس سری G حدود ۴۶ متر و برد خارجی آن‌ها نزدیک به ۹۱ متر است و این به این معنی است که از این مودم می‌توانیم تا برد حدود ۴۶ متر استفاده نماییم، از این جهت دیگر شاهد آنتن دهی کم و ضعیف و مشکلات دیگر نخواهیم بود و همین‌طور این نوع از مودم‌ها با قیمت کم و به صرفه عرضه می‌شوند.

می‌توانید برای خریدن این مودم‌ها به فروشگاه‌های معتبر سراسر کشور عزیزمان ایران مراجعه نمایید.

مودم وایرلس یا همان مودم‌های بی‌سیم سری N:

مودم وایرلس متعلق به سری N آخرین نسخه عرضه شده مودم‌های بی‌سیم می‌باشند که مقصود از حرف N در کلمه ” Newest Generation ” می‌باشد که با گذشت زمان دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به دیگر مودم‌های موجود و عرضه شده در بازار هستند.

بنابراین از این رو این نوع از مودم‌ها برای شرکت‌ها و مؤسسات و کارخانه‌های بزرگ و همین‌طور خانه‌های بزرگ بهترین و مناسب‌ترین انتخاب و گزینه برای خریدن می‌باشند که چندین کاربر می‌توانند به صورت همزمان به آن متصل شده و از آن استفاده نمایند.

همین‌طور برد داخلی مودم وایرلس از سری N نزدیک به ۷۶ متر و برد خارجی این نوع از مودم‌ها نزدیک به ۸۲ متر است که آن‌ها را بسیار قدرتمندتر و محبوب‌تر ساخته است.

ذکر این نکته نیز بسیار ضروری و با اهمیت است که قیمت این دسته از مودم‌ها باوجود این قابلیت‌های جذاب نسبت به دیگر مودم‌های وایرلس و بی‌سیم موجود در بازار بیشتر می‌باشند و برای خریدن یکی از این سری از مودم‌ها باید هزینه بسیار زیاد و گران قیمتی را متحمل شوید.

نکات مهمی که باید هنگام خرید مودم وایرلس حتماً رعایت کنید!

آیا باید از هک مودم وایرلس ترس داشته باشیم؟

آگاه باشید که هر چه برد وایرلس بالا و بالاتر می‌رود امنیت آن نیز کم می‌شود و کاهش پیدا می‌کند، علت این کار امکان دسترسی ساده افراد غیرمجاز از راه دور به وایرلس شما می‌باشد، بنابراین از این رو ترسیدن از احتمال اینکه وایرلس شما هک شود همیشه وجود خواهد داشت.

یکی از بهترین و موثرترین و مناسب‌ترین راهکارها این است که:

برای جلوگیری از هک شدن وایرلس می‌توانیم از راهکارهای امنیتی مانند MAC FILTERING (مک فیلترینگ) استفاده کرد، علاوه بر این بهتر است که از مودم‌های استفاده کنید که برد آن‌ها در حد و حدود نیاز شما یعنی محدوده محیط کار یا منزل شما باشد.

در این صورت دسترسی داشتن به آن در فاصله‌های دورتر امکان پذیر نیست، البته در بعضی از انواع مودم‌های وایرلس توانایی کانفیگ برد وایرلس و تنظیم کردن قدرت آن وجود دارد.

با این امید که این مطلب برای شما دوستان مفید واقع شده باشد، در صورتی که نیاز به مشاوره و خدمات در زیمینه شبکه می‌باشید میتوانید با همکاران ما در تیم آلفانت ارتباط برقرار کنید؛ همکاران ما شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما همراهان عزیز می‌باشند.

برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *