زیروکلاینت چه می‌باشد؟ | معرفی اشکالات زیرو کلاینت و مزایای آن

زیروکلاینت

زیروکلاینت چه می‌باشد؟ | معرفی اشکالات زیرو کلاینت و مزایای آن

زیروکلاینت چه می‌باشد؟ در ادامه به معرفی اشکالات زیرو کلاینت و مزایای آن خواهیم پرداخت.

زیروکلاینت، یک سبک محاسباتی مبنی بر سرور میباشد که در آن دستگاه کامپیوتر مخاطب آخری هیچ فضای ذخیره محلی ندارد و امروز درین نوشته ی علمی قصد داریم به اشکال زیرو کلاینت اشاره کنیم و به شما بگوییم که Zero Client چه چیزی است. یک زیروکلاینت میتواند در ناهمخوانی با یک تین کلاینت باشد که سیستم دلیل و پیکربندی تنظیمات خاص هر دستگاه را در خاطر اشاره گر ذخیره می نماید همینطور درپی نوشته‌علمی، کاملا به شما توضیح داده گردد که زیروکلاینت چه می‌باشد.

حتما بخوانید  : سوئیچ غیر مدیریتی گیگ | تفاوت سوئیچ مدیریتی با غیر مدیرتی

یک فرآورده Zero Client ساده یک باکس کوچک میباشد که برای اتصال یک کیبورد، ماوس، مانیتور و اتصال اترنت به یک سرور از خط مش بدور برای یوزرها ارائه میشود. صاحب خانه سیستم برهان کلاینت و نرم افزار های کاربردی قابل انعطاف افزاری میباشد و می شود به شکل بی سیم یا این که کابل به آن دسترسی داشت. Zero Client ها اکثر وقت ها در یک زیرساخت دسکتاپ مجازی یا این که VDI به کارگیری میگردند.

مزایای زیروکلاینت

  • مصرف برق قادر است به اندازه 1/50 کاهش می‌یابد
  • دستگاه ها بسیار ارزان خیس از رایانه های فردی یا این که تین کلاینت می‌باشند.
  • وسیله ای کارآمد و ایمن برای ارائه نرم افزار ها به یوزرها آخری میباشد
  • رئیس سهل وآسان

در یک دور و اطراف VDI، ادمین ها میتوانند تعداد رایانه های فردی یا این که Edge ها را کاهش داده و چند رایانه فردی مجازی را بر روی hardware کلاس سرور اعمال نمایند.

در دنیایی آکنده از تعیین دستگاه برای VDI Zero Client ها مطمئنا برای لپ تاپ ها، تبلت ها، تلفن های یاروهمدم و یا این که حتی تین کلاینت ها از فعالیت نمی افتند و همچنان مشتریان خاص خویش را دارا‌هستند.

زیروکلاینت چه است؟

ممکن میباشد در وهله نخستین، اسم زیروکلاینت برای شما تعجب آور باشد. Zero Client یک دستگاه hardware کوچک البته حاذق میباشد که به کاهش هزینه ها، مصرف برق، دور و اطراف، جنجال و بی ثباتی امنیت، به شما امداد می نماید که یک فضا VDI لود می‌گردد.

از مزایای به کارگیری از زیروکلاینت این میباشد که دارنده مجال بوت شدن بسیار سریع میباشد و همینطور به حفظ IT مقداری احتیاج دارااست و نسبتاً سوای سیستم استدلال میباشد.

در واقع، یک Zero Client هیچ سیستم ادله و هیچ یاد محلی تحت عنوان یک دستگاه ندارد. این بسیار گوناگون از یک گوشه و کنار رایانه ای رایج میباشد و جایی که از جمله رایانه های فردی تمامی چیز را مستقیما روی دسکتاپ محلی ذخیره دارا‌هستند البته در Zero Client، حالت مختلف میباشد.

حتی با یک دستگاه Thin Client که دارنده جايگاه ای از سیستم دلیل داخلی و بعضی از یاد محلی برای سفارشی سازی نرم افزار های مخاطب پایانی میباشد، زیروکلاینت متعدد میباشد. با Zero Client، تمامی نرم افزار های دسکتاپ از یک سرور از رویه به دور تنظیم و بصورت مرکزی رئیس می‌شوند.

پردازنده روی برگه به نحوی پباده سازی گردیده‌است که تنها با یک پروتکل خاص مانند VMware PCoIP یا این که Blast Extreme، Teradici PCoIP، Citrix HDX، Microsoft RDP، Parallels RAS و… امکان اداره شدن را دارا هستند.

hardware

همان طور که بیان شد، یک زیروکلاینت یک قطعه دشوار افزاری نسبتا کوچک میباشد که دارنده خصوصیت های مدل، آهسته و کارآمد برای یوزرها دارای تخصص دنیای IT میباشد که فضای چندانی را به خویش تخصیص نمی دهد. سیستم ادله استفاده کننده آخری در یک سرور متمرکز به یاروهمدم اپ های کاربردی میزبانی می‌شود.

زیروکلاینت، تفاوت هایی با یک رایانه معمولی داراست و همانگونه که پیشتر بیان شد، هیچ سیرتکامل هارد و یا این که سیستم استدلال خاصی ندارد و شما می‌توانید فولدر های قابل انعطاف افزاری را تهیه و تنظیم نمایید و آن‌گاه به طور مرکزی، آنها را به سرور ارسال و رئیس نمائید.

حتما مطالعه کنید : سرور چیست ؟ | انعطاف پذیری در سرور به چه معنا است ؟ | مزایای سرور

hardware Zero Client بدین شکل میباشد که یک دستگاه Zero Client بی آلایش حدودا ذیل حدود 5 کیلو وزن دارااست و به صورت میانگین، حدود هفت عدد هشت اینچ ارتفاع و تحت دو اینچ پهنا داراست. به صورت معمول، آنان دارنده یک پردازنده دو هسته ای یا این که چهار هسته ای می باشند و از پورت DVI، DisplayPort یا این که HDMI، درگاه های USB و VESA پشتیبانی بی نقص دارا‌هستند. Zero Client ها معمولا دربرگیرنده Outline، Mic In خواهند بود و از پیکربندی یکسری مانیتور پشتیبانی می نمایند تا بتوانید عالی شغل های خویش را رئیس نمائید.

زیروکلاینت ها برای اتصال از رویکرد بدور تشکیل شده اند و میتوانید از روش ابزارهایی نظیر RDP، سرور خویش را مدیر فرمائید.

مزایای به کارگیری از زیروکلاینت

همان طور که در ابتدا گفته شد، زیروکلاینت ها هیچ قابلیت ذخیره سازی داخلی یا این که پردازش خاصی را برای استفاده کننده پایانی ندارند و همگی چیز در یک سرور از خط مش به دور ذخیره میگردد و بوسیله کارمندان IT اداره می‌گردد. Zero Client بسیار سریع بوت می‌گردد، حدودا هیچ نیازی به تعمیرات و محافظت از نظر IT ندارد این ها صرفا بعضی از مزایای Zero Client میباشند. با به کارگیری از دستگاه زیروکلاینت، با کمترین واحد سنجش مصرف برق، بالاترین سطح امنیت را به دست می‌آورید.

نسبتاً می قدرت اظهار‌کرد، در زیروکلاینت ها، قابلیت و امکان داخل شدن ویروس به سیستم نیست و از امنیت بسیار بالایی برخوردار‌است.

یک دستگاه Zero Client معمولا با‌گاز کمتر از 20 ثانیه وارد یک ورقه مشخص و معلوم ورود به سیستم VDI و در آن کاغذ قفل می‌شود.

برای داخل شدن به دور و بر، می‌توانید از RDP های مختلفی به کار گیری نمایید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *