data center alfanetiran.com

دیتاسنتر

دیتاسنتر

مرکز داده یک مرکز فیزیکی است که بنگاه ها از آن برای قرار دادن برنامه ها و اطلاعات مهم تجاری خود استفاده می کنند. همانطور که از امکانات متمرکز داخلی به سمت استقرار در سرویسهای ابری عمومی در می آیند ، مهم است که در مورد نحوه حفظ قابلیت اطمینان و امنیت آنها طولانی مدت فکر کنید.

مرکز داده چیست؟

مراکز داده غالباً به عنوان یک چیز واحد شناخته می شوند ، اما در واقع از تعدادی عنصر فنی تشکیل شده اند. این موارد را می توان به سه دسته تقسیم کرد:

محاسبه:

حافظه و قدرت پردازش برای اجرای برنامه ها ، به طور کلی توسط سرورهای سطح بالا ارائه می شود

ذخیره سازی:

داده های مهم سازمانی معمولاً در یک مرکز داده ، در رسانه های مختلف از نوار تا درایوهای حالت جامد ، با چندین نسخه پشتیبان تهیه می شوند.

شبکه سازی:

ارتباط بین اجزای مرکز داده با جهان خارج ، از جمله روترها ، سوئیچ ها ، کنترل کننده های تحویل برنامه و موارد دیگر.اینها مولفه هایی است که IT برای ذخیره و مدیریت مهمترین منابع حیاتی برای فعالیتهای مستمر سازمان به آنها نیاز دارد. به همین دلیل ، قابلیت اطمینان ، کارایی ، امنیت و تکامل مداوم مراکز داده معمولاً از اولویت اصلی برخوردار هستند. اقدامات امنیتی نرم افزاری و سخت افزاری هر دو باید باشد.

علاوه بر تجهیزات فنی ، یک مرکز داده به مقدار قابل توجهی از زیرساخت های امکانات نیز برای ادامه کار سخت افزار و نرم افزار نیاز دارد. این شامل زیر سیستم های قدرت ، منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) ، سیستم های تهویه و خنک کننده ، ژنراتورهای پشتیبان و کابل برای اتصال به اپراتورهای شبکه خارجی است.

نقش مرکز داده

مراکز داده بخشی جدایی ناپذیر از شرکت هستند که برای پشتیبانی از برنامه های تجاری و ارائه خدماتی مانند:

  • ذخیره سازی ، مدیریت ، پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
  • برنامه های بهره وری مانند ایمیل
  • معاملات تجارت الکترونیک با حجم بالا
  • تأمین انرژی در انجمن های بازی آنلاین
  • داده های بزرگ ، یادگیری ماشین و هوش مصنوعی

اجزای اصلی یک مرکز داده

معماری و نیازهای مرکز داده می توانند تفاوت چشمگیری داشته باشند. به عنوان مثال ، یک مرکز داده ای که برای یک ارائه دهنده خدمات ابری مانند آمازون ساخته شده است ، شرایط ، زیرساخت ها و الزامات امنیتی را برآورده می کند که به طور قابل توجهی با یک مرکز داده کاملا خصوصی متفاوت است ، مانند یک مرکز ساخته شده برای یک مرکز دولتی که به امنیت داده های طبقه بندی شده اختصاص دارد.

صرف نظر از طبقه بندی ، یک کارایی موثر مرکز داده از طریق سرمایه گذاری متعادل در تأسیسات و تجهیزاتی که در آن قرار دارد ، حاصل می شود. علاوه بر این ، از آنجا که مراکز داده غالباً داده ها و برنامه های مهم تجاری سازمان را در خود جای می دهند ، ضروری است که امکانات و تجهیزات در برابر مهاجمان و حملات سایبری ایمن باشند.

عناصر اصلی یک مرکز داده به شرح زیر تجزیه می شوند:

تسهیلات :

فضای قابل استفاده موجود برای تجهیزات IT. فراهم آوردن دسترسی شبانه روزی به اطلاعات ، مراکز داده را از جمله مصرف کننده ترین امکانات در جهان می داند. طراحی برای بهینه سازی فضا و کنترل محیط برای نگهداری تجهیزات در محدوده دما / رطوبت خاص هر دو مورد تأکید قرار گرفته است.

اجزای اصلی :

تجهیزات و نرم افزارهای مربوط به عملیات IT و ذخیره سازی داده ها و برنامه ها. اینها ممکن است شامل سیستم های ذخیره سازی باشد. سرورها زیرساخت شبکه ، مانند سوئیچ ها و روترها. و عناصر مختلف امنیتی اطلاعات ، مانند دیوارهای آتش.

زیرساخت پشتیبانی :

تجهیزات کمک به حفظ امنیت بیشترین امکان دسترسی. موسسه Uptime چهار طبقه از مراکز داده را تعریف کرده است که در دسترس بودن آنها از 99.671٪ تا 99.995٪ است. برخی از مولفه های پشتیبانی زیر ساخت شامل

منابع برق اضطراری (UPS) :

بانک های باتری ، ژنراتورها و منابع انرژی زائد.

کنترل محیط :

سیستم های تهویه مطبوع اتاق کامپیوتر (CRAC) ؛ سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) ؛ و سیستم های اگزوز.

سیستم های امنیتی فیزیکی :

بیومتریک و سیستم های نظارت تصویری.

کارکنان عملیات :

پرسنلی که برای نظارت بر عملیات و نگهداری تجهیزات IT و زیرساخت به صورت شبانه روزی در دسترس هستند.

مراکز داده در سالهای اخیر به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. در حالی که فناوری اطلاعات شرکت به حرکت خود به سمت خدمات بر اساس تقاضا ادامه دارد ، زیرساخت های مرکز داده از سرورهای داخلی به زیرساخت های مجازی تبدیل شده اند که از بارهای مختلف در زیر مجموعه های زیرساخت های فیزیکی و محیط های چند ابری پشتیبانی می کند.

این روزها عبارتی وجود دارد: مرکز داده مدرن جایی است که حجم کار شما در آن باشد.
جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *