نگهداری سرور 

Server maintenance alfanetiran .com

نگهداری سرور 

نگهداری سرور

تعمیر و نگهداری سرور فرآیند به روز نگه داشتن و اجرای سرور برای اطمینان از عملکرد روان شبکه رایانه ای سازمان است. مدیر شبکه معمولاً این کار را انجام می دهد و برای عملکرد کسب و کار بسیار مهم است. بدون داشتن یک برنامه خدمات IT مناسب ، نرم افزار کاربردی هرگز مطابق انتظار اجرا نخواهد شد. در موارد شدید ، شبکه حتی می تواند شکست جزئی یا کلی را تجربه کند که منجر به خسارت شدید به تجارت شما می شود.

تعمیر و نگهداری سرور چیست؟

تعمیر و نگهداری سرور فرآیند به روز نگه داشتن سرور و کار به شکل نوک است.   از آنجا که سرورها از تمام داده های شما مراقبت می کنند ، مهم است که آنها را تماشا کرده و به درستی از آنها مراقبت کنید تا در صورت بروز خطا ، اطلاعات ارزشمند را از دست ندهید.   چنین تعمیر و نگهداری شامل نظارت مداوم و تجزیه و تحلیل مداوم نحوه عملکرد سرور است. به این ترتیب ، اگر اتفاقی برای سرور بیفتد ، بلافاصله متوجه خواهید شد و می توانید سریعاً مشکل را برطرف کنید قبل از اینکه روی کار شما تأثیر بگذارد.   تعمیر و نگهداری سرور علاوه بر توجه به نیازهای فعلی ، اقدامات پیشگیرانه ای را نیز شامل می شود. قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید ، می خواهید سرورهای خود را محافظت و به روز کنید.

تعمیر و نگهداری پیشگیرانه نه تنها مشکلات آینده سرور را کاهش می دهد ، بلکه در صورت بروز مشکلی شبکه شما را آماده می کند.توجه به این نکته مهم است که تعمیر و نگهداری سرور شامل تعمیر و نگهداری مجازی و فیزیکی است. گرچه ممکن است پیکربندی مجازی مانند به روزرسانی های نرم افزار و نسخه پشتیبان تهیه شده واضح باشد ، اما مراقبت های جسمی اغلب قابل چشم پوشی است.   اما به همان اندازه قابل توجه است.   سرورها باید مرتباً گردگیری و تمیز شوند تا دریچه ها و مجاری هوایی مسدود نشوند. سرورها همچنین باید در اتاقهایی با دمای بسیار خنک و گردش هوا خوب نگهداری شوند تا دستگاه بیش از حد گرم نشود. گرم شدن بیش از حد می تواند به تجهیزات سرور آسیب برساند.   بنابراین ، اگر قصد رفتن به اتاق سرور را دارید ، حتماً یک ژاکت به همراه داشته باشید!

چرا نگهداری سرور مهم است؟

به تعمیر و نگهداری سرور به عنوان قرار دادن بنزین در اتومبیل خود فکر کنید. منتظر نمی مانید که بنزینتان کاملاً تمام شود و بخواهید مقداری بیشتر بخرید ، زیرا در آن زمان دیگر نمی توانید رانندگی کنید. نه ، شما می خواهید ماشین خود را پر از بنزین کنید قبل از اینکه ماشین شما خالی باشد.   شما اتومبیل خود را در صورت نیاز پر می کنید ، اما همچنین فکر می کنید و برای سفرهای طولانی مدت اضافی می گذارید.   تعمیر و نگهداری سرور تفاوتی ندارد. شما می خواهید قبل از اینکه خیلی دیر از سرور خود مراقبت کنید ، نیازهای فعلی را حفظ کنید و در عین حال به آینده نیز نگاه کنید.

هنوز ممکن است از خود بپرسید که تعمیر و نگهداری سرور چه ارتباطی با شما دارد؟

تعمیر و نگهداری منظم سرور برای تجارت شما بسیار مهم است. اگر یک شرکت کوچک (یا بزرگ) هستید ، احتمال اینکه چندین سرور در شبکه خود داشته باشید زیاد است. برای اینکه شبکه رایانه ای کسب و کار خود را در شرایط مطلوب و قابل اطمینان نگه دارید ، باید به طور منظم به روزرسانی سرور ، نصب وصله ها و موارد تشخیصی داشته باشید.   مراقبت مناسب از سرورهای شما باعث افزایش طول عمر آنها می شود ضمن اینکه در وقت و هزینه صرفه جویی می کنید. این نگهداری از شما مجبور خواهد شد که یک سرور جدید بخرید و تمام داده های خود را زودتر از خانه اصلی خود منتقل کنید (بله ، خرابی سرور جالب نیست).   اما با تعمیر و نگهداری منظم ، سخت افزار و نرم افزار گرانبهای کسب و کار شما فرصت بیشتری برای خدمات طولانی مدت به شما خواهد داشت.

تعمیر و نگهداری خوب سرور همچنین باعث افزایش بهره وری سرور می شود که به نوبه خود باعث افزایش بهره وری کلی کسب و کار شما می شود. تعمیر و نگهداری معمول سرور عملکرد سرور شما را با بالاترین سرعت حفظ خواهد کرد. با این کار علاوه بر صرفه جویی در وقت ، بازدهی کار نیز افزایش می یابد.

سرورهایی که به درستی کنترل می شوند به شما این اطمینان را می دهند که اگر مشکلی پیش بیاید ، می توانید به راحتی اطلاعات از دست رفته یا آسیب دیده را بازیابی کنید. به این ترتیب ، می توانید سیستم های خود را بازگردانید و قبل از اینکه مشتری های شما حتی متوجه شوند که مشکلی وجود دارد ، کار کنند.   تعمیر و نگهداری سرور مربوط به فعال بودن و جلو ماندن از بازی است.

موارد مورد بررسی در نگهداری سرورها:

  •  بررسی مصرف دیسک

  • بروزرسانی سیستم عامل

  • استفاده از RAID

  • بروزرسانی کنترل پنل و نرم افزار آن

  • بررسی ابزارهای مدیریت از راه دور

  • بروزرسانی برنامه ها

  • بررسی بهره‌وری سرورها

  • بررسی خطاهای سخت افزاری

که شامل:

1.خرابی شبکه

2.ایجاد مشکل در خواندن دیسک

3.گرمای زیاد

4. و غیره

  • بررسی حساب های کاربری

  • بررسی امنیت سیستم

نکته اصلی اینجا چیست؟

سرورها نقش زیادی در استفاده روزمره از رایانه دارند و دقیقاً مانند هر مورد دیگری که مهم می دانید به مراقبت مناسب نیاز دارند.برای تنظیم برنامه تعمیر و نگهداری سرور وقت بگذارید تا بتوانید به وضوح ببینید سرور شما چه چیزهایی را لازم دارد و چه زمانی.

کلام آخر:

امیدواریم که مطالب گفته شده کاربرد لازمه رو برای شما همراهان گرامی داشته باشد.شما می توانید ما را از انتقادات، پیشنهادات و نظرات خود آگاه سازید.

جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *