حافظه موقت و حافظه موقت سرور چه چیزی است ؟ | رم سرور چیست؟

حافظه موقت سرور

حافظه موقت و حافظه موقت سرور چه چیزی است ؟ | رم سرور چیست؟

حافظه موقت و حافظه موقت سرور چیست؟ رم ها یا همان حافظه های سرور ها چه کاربردی دارند؟ در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با این قطعه آشنا کنیم. کلمه و واژه ی RAM کوتاه گردیده عبارت “Random Access Memory” میباشد که در معنای خاطر ی دسترسی تصادفی میباشد. حافظه موقت یکی‌از اجزاء دشوار افزاری در وسایل الکترونیکی همچون لپ تاپ ، تبلت ، رایانه ، سرور و تلفن های هوشمند میباشد. خاطر ی حافظه موقت در کامپیوتر ها معمولا تحت عنوان ماژول مثل DIMM یا این که SO-DIMMs sodimm نصب میگردد و در تلفن های هوشمند و تبلت ها عمدتا این خاطر روی دستگاه به طور ترکیب گردیده میباشد و ما نمی توانیم آن را از روی دستگاه برداریم یا این که حذف نماییم.

در واقع مقدار رم سرور ارتباط ی بی واسطه با سرعت و کوشش سیستم ادله و اپلیکیشن های کاربردی دیگر دارااست. هر چه معیار این خاطر بیشتر و یا این که خوب بگوییم درصورتی که ترازو خاطر کافی باشد اپ ها به طور هم‌زمان و با سرعت قابل قبول جاری ساختن می گردند.

واضح میباشد که در شرایطی که سیستم از همگی گنجایش یاد ی حافظه موقت خویش به کارگیری کند ، سرعت سیستم به طور چشمگیری کاهش می‌یابد ، پس در شرایطی که دنبال سرعت و افزایش عملکرد سیستم خویش میباشید عالی میباشد از حافظه موقت های مازاد در دستگاه خویش به کارگیری فرمایید و یا این که سیستمی بخرید که تعداد حافظه موقت بیشتری داشته باشد.

حتما بخوانید : سرور رک چه تفاوت هایی با سرور تیغه‌ای دارد؟

در واقع رم سرور یک رم دیگر برای ذحیره سازی اطالاعات میباشد و کوشش آن با هارد دیسک ها تماما متعدد است ، به دلیل آنکه این قطعه تنها در طی پر‌نور بودن دستگاه داده ها را در خویش ذخیره می کند و هنگامی سیستم بی سر و صدا میگردد داده ها ذخیره گردیده در آن نیز از میان میروند.

حافظه موقت های سرور غالبا فراتر از 8 گیگ دور و بر دارا هستند. و به طور دسته ای (تا 96 اسلات) در یک سرور به سرویس گرفته می گردند. از نگاه فناوری تشکیل داد، تفاوت متعددی دربین حافظه موقت های رایانه فردی و حافظه موقت های سرور نیست اما با این هم اکنون حافظه موقت های سرور از دید کیفیت و توان با صرفه خیس گردیده اند.

حافظه موقت کامپیوتر چه است

تفاوت حافظه موقت سرور با حافظه موقت کامپیوتر در چه می باشد ؟

امنیت در نگه داری داده ها و هم اینگونه جابجایی داده در سرور ها بسیار اساسی خیس از کامپیوتر و یا این که سیستم های خانگی میباشد. مشکلاتی از قبیل خلل در جابجایی داده از هارد دیسک به رم موقت یا این که جابجایی داده ها از حافظه موقت به پردازنده در سیستم های خانگی چهره میدهند و موجب هنگ کردن سیستم میگردند که همگی ی این ها بعداز گدشت بازه مجال اندکی حل گردیده و سیستم به وضعیت معمولی خویش گشوده می‌شود.

اشکال حافظه رم سرور

حافظه موقت سرور از تنوع بالایی شامل است. کلاً، 4 نوع حافظه موقت سرور در بازار وجود داراست که هر نوع آن بایستی به منبع تغذیه اتصال داشته باشد. DRAM، SRAM ، SDRAM و DDR DRAM از گونه های حافظه موقت سرور می‌باشند. در حالتی که که در انرژی انقطاع خواهد شد و یا این که منبع تغذیه از شغل بیافتد، نمی‌اقتدار انتظار داشت که داده ها و داده‌ها در حافظه موقت سرور ذخیره شد‌ه‌است. به بیانی بی آلایش‌خیس، حافظه موقت سرور به انرژی الکتریکی متعلق میباشد. در‌صورتی‌که که انرژی الکتریکی از دست برود و یا این که جدا خواهد شد، داده‌های حافظه از در میان خواهند رفت.

محصولات مرتبط  : رم سرور(در یک برگه جدید مرورگر باز میکند)

  1. حافظه موقت DDR2:

حافظه موقت DDR2 را می‌قدرت دیرین‌ترین نوع حافظه جان دار در بازار دانست. این رم سرور  در سال 2004 به عالم وارد شدند. زیرا سرعت بالایی دارا هستند، هنوز هم به فعالیت می روند. به گونه ای که حافظه موقت DDR2 می تواند چهار نوع جابجایی را در یک پالس از کلاک اعمال دهد.

 

  1. حافظه موقت DDR3:

حافظه موقت DDR3 نسبت به حافظه موقت قبل، جدیدتر میباشد. این حافظه موقت در سال 2007 وارد عالم شد. در کل، قابلیت و امکان‌های متعددی که در حافظه موقت DDR3 وجود داراست، توانسته میباشد که جایگزین DDR2 خواهد شد.

 

  1. حافظه موقت DDR4:

هر نوع ضعفی که در رم سرور DDR3 وجود داراست، در حافظه موقت DDR4 نیست. سرعت و فرصت بندی این نوع حافظه موقت از مزیت‌های رقابتی آن محسوب میشود که در دو آیتم گذشته، مطرح نبودند.

 

از آن جایی که در لحظه پردازش اطلاعات در سرور عمدتا با وسعت متعددی در اکنون جاری ساختن میباشد و نرم افزار های متعددی روی سیستم سرور ایفا میشوند و اطلاعات و داده ها وسیعی در حالا ذخیره شدن روی سرور می باشند ، هیچ یک از غلط های مذکور در سیستم خانگی برای سرور قابل قبول نیستند.

 

در‌صورتی‌که سرور هنگ نماید یا این که از فعالیت بیفتد ایرادات چشمگری پدید می‌آورد به خصوص در صورتیکه این حادثه به دفعات گوناگون در روز فیس دهد. با اعتنا بدین که عمدتا سرور ها یوزرها آنلاین متعددی دارا‌هستند در‌صورتی‌که این خطاها به وجود آیند سبب ایراد و از شغل افتادن شغل های یک اداره ، کمپانی و یا این که سازمان می گردند.

به این ترتیب رم سرور مستعمل در سرور ها بایستی بسیار قابل اعتقادوباور خیس از یاد ی حافظه موقت مصرف شده در یک سیستم خانگی باشد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *