دوربین مداربسته تحت شبکه و نکاتی در زمینه کیفیت ضبط تصاویر

نکاتی در زمینه کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه

دوربین مداربسته تحت شبکه و نکاتی در زمینه کیفیت ضبط تصاویر

از جمله نکاتی که باید هنگام خرید به آن خیلی توجه داشته باشید کیفیت ضبط دوربین مداربسته تحت شبکه می باشد. این نکته را باید بدانید که چندین عامل بر کیفیت ضبط دوربین شبکه بسیار تأثیرگذار است که قبل از خریدن باید به این نکات توجه کنید تا بتوانید در زمینه خرید این دوربین ها بهترین انتخاب را داشته باشید و با کیفیت ترین محصول را با توجه به نیاز خود به دست آورید.

کیفیت دوربین مداربسته تحت شبکه

باید بدانید که عوامل زیادی بر کیفیت ضبط دوربین شبکه اثرگذار است که از جمله آنها می‌توان به اندازه یا رزولوشن تصاویر و تعداد فریم دوربین مداربسته و غیر اشاره کنیم که قرار است در این مطلب تک تک موارد را به شما توضیح دهیم تا بتوانید انتخاب مناسبی در این زمینه داشته باشید.

1- اثر اندازه یا رزولوشن تصویر در کیفیت ضبط دوربین مداربسته تحت شبکه:

از مهمترین فاکتورهای یک ضبط تصویر رزولوشن آن است چرا که این عامل مشخص می‌کند که تصویر شما در چه ابعاد و اندازه ضبط شود و تا چه میزانی میتوان جزئیات تصویر را در آن ثبت کرد از یکی از فاکتورهای مهم رزولوشن تصویر است.

برای درک صحیح رزولوشن باید بدانید که هر آنچه تصویر بزرگتر ضبط شود می توانید جزئیات بیشتری را در آن مشاهده کنید و هرچه تصویر ابعاد کوچکتری داشته باشد جزئیات در آن کمتر مشخص خواهد بود.

معمولاً دوربین های آنالوگ و محدودیت رزولوشن روبه رو هستند به همین دلیل است که دستگاههای مخصوص دی وی آر نمی‌توانند این مقدار رزولوشن را ضبط کنند اما اگر نیاز دارید که با کیفیت بالاتری تصاویر خود را داشته باشید بهتر است از دوربین های مدار بسته تحت شبکه استفاده کنید که با فرمت wd1 هستند.

نکاتی در زمینه کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه

2- میزان فریم ها در تصویر در ثانیه

برای اینکه بتوانید این موضوع را درک کنید باید بدانید که هر فیلم از مجموعه چند تصویر تشکیل می شود و تعداد فریم ریت به این معنی می باشد که در هر ثانیه از فیلم چند تصویر ثبت شده است تا بتواند یک فیلم را شکل دهند و طبیعی است که هر آنچه تعداد فریم ها در یک ثانیه بیشتر باشد حرکت اجسام متحرک بیشتر و بهتر قابل مشاهده می باشند.

پس باید بدانید که تعداد فریم می تواند نقش تاثیرگذار و تعیین کننده ای در ثبت جریان ها داشته باشد. با یک مثال اهمیت این موضوع را برای شما مشخص می‌کنیم که ممکن است در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد از چشم دوربین مداربسته تحت شبکه پنهان بماند اگر شما نیاز دارید که جزئی ترین موارد را نیز ثبت کنید باید از دوربین‌های استفاده کنید که دارای فریم ریت بالایی باشند.

رابطه رزولوشن با فریم ریت چیست؟

اگر شما از دستگاه های دی وی آر استفاده می کنید باید بدانید این دستگاه ها حجم چندان زیادی را نمی توانند ذخیره کنند بنابراین اگر شما اندازه تصاویر را بزرگ در نظر بگیرید دستگاه توانایی ضبط را ندارد و به همین دلیل تعداد فریم را به صورت خودکار پایین می آورد تا بتواند به ضبط تصاویر بپردازد.

تنها دستگاه همانند تصاویر بزرگ با فریم بالا را ثبت کنند که از قدرت پردازش بالایی نیز برخوردار باشند بنابراین اگر شما دوربین مداربسته تحت شبکه با کیفیتی دارید اما دستگاه مطلوبی نداشته باشید نمی توانید آن نتیجه‌ای که دلخواه خود هست را دریافت کنید.

نکاتی در زمینه کیفیت ضبط تصاویر دوربین مداربسته تحت شبکه

اصطلاح رئال یا نو رئال چیست؟

اگر شما از دستگاهی استفاده میکنید که ضبط تصاویر آنها با تعداد کمتر فرین همراه است یعنی کمتر از بیست و پنج فریم اصطلاح نو رئال به آنها تعلق گرفته است و اگر شما از کیفیت بالایی برخوردار باشید و تعداد فریم ثبت شده بالا باشد به آنها تصاویر رئال می گویند که با جزئیات بالا می باشند و کیفیت بسیار مطلوب تری دارد.

کیفیت تصاویر در حالت پخش مستقیم را بررسی کنید:

زمانی که در حال خرید دوربین مداربسته تحت شبکه هستید هنگام خرید به حداکثر مگاپیکسل فایل که می تواند پشتیبانی کند توجه کنید یعنی اگر دوربین شما توانایی ۵ مگاپیکسل را دارد حتماً باید از دستگاه دی وی آر استفاده کنید که آن هم بتوانند حداقل ۵ مگاپیکسل را پشتیبانی کند که در حالت پخش مستقیم دچار مشکل نشوید.

در هارد چگونه ذخیره میشود؟

یکی از مواردی که برخی به آنها دچار هستند این مورد است که زمانی شما در حال مشاهده دوربین مداربسته تحت شبکه باشید تصاویر را با کیفیت ۴ مگاپیکسل دریافت می کنید اما زمانی که تصاویر بر روی هارد شما ذخیره می شوند با کیفیت ۲ مگاپیکسل است که این اتفاق و کاهش کیفیت به صورت خودکار اتفاق می افتد.

این اتفاق ندارد که آن خواهش حجم و ترافیک می باشد اما عیب آن این است که ممکن است در هنگامی که بازبینی تصاویر را انجام می دهید کیفیت تصاویر برای شما اهمیت داشته باشد چرا که به دنبال جزئیات باشید پس حتما موقع خرید باید به این موارد توجه داشته باشید.

در انتها امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد و همانطور که از اهمیت موضوع ضبط کیفیت و دوربین مداربسته تحت شبکه مطلع شدید قبل از خرید سعی کنید با یک مشاور در این زمینه ارتباط برقرار کنید. تیم الفانت به صورت شبانه روزی آماده خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد که به صورت مشاوره رایگان برای شما خدمات ارائه می دهند.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *