تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با دوربین مدار بسته آنالوگ

تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با دوربین مدار بسته آنالوگ

تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با دوربین مدار بسته آنالوگ

تفاوت اصلی و اولیه دوربین‌های آنالوگ و دوربین‌ مدار بسته تحت شبکه (IP) در نوع خروجی دوربین است، در دوربین‌هایی که به صورت آنالوگ هستند خروجی دوربین به صورت یک سیگنال آنالوگ است، این به این معنی است که از طریق تغییرات در فرکانس تصاویر انتقال پیدا می‌کنند.

در دوربین‌هایی که به صورت تحت شبکه یا آی پی (IP) هستند، خروجی دوربین به صورت یک خروجی دیجیتال است و این معنی است که ترکیبی از کدهای صفر و یک خروجی این نوع دوربین‌ها است.

بررسی تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه با دوربین آنالوگ

باید این نکته را بدانید که سیستم‌های انتقال آنالوگ نسبت به سیستم‌های انتقال دیجیتال از توانایی‌های به مراتب کمتری برخوردار هستند. حجم اطلاعات قابل انتقال در یک سیستم آنالوگ خیلی خیلی پایین است و سرعت سیستم آنالوگ نیز عملاً با سیستم دیجیتال قابل مقایسه نیست چرا که سیستم دیجیتال دارای سرعت بسیار بالایی است.

پروتکل ارتباطی و انتقال تصاویر دلیل استفاده از اصطلاح دوربین مدار بسته شبکه یا همان آی پی (IP) می‌باشد. دوربین‌های شبکه یا همان آی پی دارای یک پورت خروجی از نوع LAN هستند که باعث می‌شوند تا این دوربین‌ها به شبکه متصل گردند.

شاید کمی عجیب و دور از انتظار به نظر برسد اما این نوع دوربین‌ها در داخل خود دارای یک سیستم عامل نیز هستند، هنگامی که ما از سیستم عامل صحبت می‌کنیم الزاماً به معنای سیستم عاملی شبیه به سیستم عامل ویندوز نیست چرا که سیستم عامل موجود در دوربین‌های تحت شبکه یک سیستم عامل ساده است نه پیچیده که وظیفه آن همسان سازی انتقال اطلاعات و پروتکل‌های ارتباطی در شبکه را بر عهده دارد.

تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با دوربین مدار بسته آنالوگ

مزیت‌ها و معایب دوربین مدار بسته شبکه (IP) و دوربین مدار بسته آنالوگ:

در مسیر ساخت دوربین‌های شبکه با توجه به پیشرفت‌های انجام شده در این مسیر، این دوربین‌ها تقریباً از تمامی لحاظ نسبت به دوربین‌های نظارتی آنالوگ دارای برتری هستند و تنها برتری و مزیت دوربین‌های امنیتی اصلی دوربین‌های آنالوگ ارزان قیمت بودن و سادگی آن‌ها است.

در ادامه به تعدادی از این معایب و مزیت‌های دوربین‌های دیجیتال و آنالوگ اشاره خواهیم کرد:

دوربین مدار بسته و نظارتی آنالوگ ساده هستند:

دوربین‌های آنالوگ به خاطر سادگی که دارند باعث شده است که بازه بسیار زیادی از شرکت‌ها و موسسه‌ها قابلیت و توانایی نصب این نوع دوربین‌ها را داشته باشند. این نکته باعث می‌شود که بیشتر شرکت‌ها و موسسه‌های و سازمان‌های نصب کننده سیستم‌های امنیتی و نظارتی مدار بسته شما را به استفاده از این نوع سیستم ترغیب نمایند؛ و این کار عموماً به خاطر نداشتن اطلاعات کافی در مورد دوربین‌های شبکه یا همان آی پی توسط این شرکت‌ها رخ می‌دهد.

ارزان قیمت بودن دوربین‌های نظارتی آنالوگ:

همان‌طور که همه شما می‌دانید قیمت یک محصول تا چه اندازه می‌تواند وزنه سنگینی در انتخاب و خرید آن باشد، باید این نکته را بدانید که حتی ارزان قیمت ترین و ساده ترین دوربین‌های تحت شبکه یا همان آی پی را ‌نمی‌توان از نظر هزینه و قیمت با دوربین‌های از نوع آنالوگ مقایسه کرد.

جدیدتر بودن تکنولوژی در دوربین‌های تحت شبکه یا همان آی پی (IP):

طول عمر تکنولوژی هر محصول با محصول دیگر متفاوت است و این مطلب به خصوص در حوزه تجهیزات الکترونیکی تکنولوژی با سرعت زیاد در حال تغییر و تحول است. در حال حاضر این موضوع تغییرات بیشتر در جهت گسترش دادن دوربین‌های امنیتی شبکه در حال حرکت هستند و این موضوع به این معنی است که بعد از گذشت چندین سال دوربین‌های آنالوگ فراموش شده و کاربرد خود را از دست می‌دهند و از رده خارج می‌شوند و از نوع یک تکنولوژی قدیمی به حساب می‌آیند.

محدودیت نداشتن کیفیت دوربین مدار بسته شبکه یا همان آی پی (IP):

بعد در مورد محدودیت‌های دوربین‌هایی که از نوع آنالوگ هستند بیشتر صحبت خواهیم کرد ولی محدودیت کیفیت تصویر یکی از مهم‌ترین این محدودیت‌ها است.

دوربین‌های آنالوگ هرگز نمی‌توانند از نظر کیفیت تصویر به کیفیتی بیشتر از ۷۲۰ × ۵۷۶ دستیابی داشته باشند. برای اینکه بتوانیم به تفکیک‌ پذیری های بالاتر دستیابی و دسترسی داشته باشیم هیچ روشی بهتر و مناسب‌تر از استفاده از دوربین‌های امنیتی شبکه وجود نخواهد داشت. از لحاظ تئوری و نظری دوربین‌های امنیتی شبکه یا همان دیجیتال دارای هیچ محدودیت کیفیتی نیستند، امروزه دوربین‌های مداربسته دیجیتال باکیفیت‌های باور نکردنی و فوق العاده هم ساخته می‌شوند.

انعطاف پذیری سیستم شبکه خیلی بالاتر از سیستم آنالوگ است:

بستر شبکه در نصب قابلیت های بسیار بالایی را برای شما ایجاد می‌کند، جابه‌ جایی دوربین‌ها و کنترل‌کننده‌ی آن‌ها و اضافه کردن دوربین در سیستم شبکه به آسانی و راحتی صورت می‌گیرد که در مقابل سیستم آنالوگ به صورت کلی قابلیت و توانایی تغییر بسیار کمی دارد، به ویژه هنگامی که سیستم مداربسته امنیتی و نظارتی بزرگ باشد موضوع انعطاف پذیری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌شود.

در مسافت‌های طولانی هزینه‌های کابل کشی در سیستم شبکه پایین‌تر و کم‌تر است:

در سیستم آنالوگ به خاطر ساختار کلی این سیستم در صورتی که فاصله دوربین تا محل بازبینی زیاد باشد هزینه‌های کابل کشی نیز بسیار بالا خواهند بود، گاهی اوقات این هزینه‌ها به مراتب بالاتر از هزینه‌های خود دوربین خواهند بود، این موضوع باعث می‌شود تا استفاده از دوربین‌های شبکه در مکان‌های وسیع و بزرگ به مراتب منطقی‌تر و عاقلانه‌تر باشد.

تفاوت دوربین مدار بسته تحت شبکه (IP) با دوربین مدار بسته آنالوگ

دوربین مدار بسته شبکه نویز پذیری کمتری دارد:

همان‌طور که در بالا گفته شد اطلاعات دستگیر از طریق یک سیگنال در سیستم عامل را گم می‌شود، بنابراین این موضوع کاملاً روشن است که تجهیزات مختلف سیستم‌های انتقال مانند کابل‌ها و غیره می‌توانند تأثیرات عمیق‌تری بر روی این سیگنال داشته باشند. دوربین‌های شبکه و دیجیتال تأثیر پذیری خیلی کمتری در مقایسه با سیستم‌های آنالوگ از نویزهای محیطی دارند، در کاربردهای صنعتی‌تر دوربین و زمانی که طول کابل‌ها افزایش می‌یابد پدیده نویز اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.

قابل اعتماد تر بودن دوربین مدار بسته شبکه (IP) یا همان دیجیتال:

با توجه به اینکه ساخت دوربین‌های شبکه تکنولوژی بالاتری دارد بنابراین تعداد شرکت‌ها و موسسه‌های که اقدام به ساخت این دوربین‌ها می‌کنند به مراتب کمتر و محدودتر از شرکت‌های تولیدکننده و ساخت دوربین‌های آنالوگ هستند، این معنی است که هر شرکتی توانایی تولید دوربین‌های شبکه را ندارد بنابراین این دوربین‌ها عموماً توسط شرکت‌های معتبر ساخته می‌شوند بنابراین دوربین‌های شبکه از دوربین‌های آنالوگ قابل اعتماد تر خواهند بود.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *