هر آنچه باید در مورد دوربین مدار بسته ضد آب بدانید

هر آنچه باید در مورد دوربین مدار بسته ضد آب بدانید

هر آنچه باید در مورد دوربین مدار بسته ضد آب بدانید

این مقاله به شما کمک می‌کند تا در زمان خرید دوربین مدار بسته با مشکل مواجه نشوید و تمام خصوصیات دوربین‌ مدار بسته را بدانید و با آگاهی کامل دوربین مورد پسندتان را انتخاب و خریداری کنید

دوربین‌ مدار بسته ضد آب چیست؟

Outdoor دوربین‌ مدار بسته

دوربین مدار بسته‌ ای هستند که مخصوص نصب در محیط‌های بیرون و خارجی هستند و طراحی‌های آن‌ها به شکل و صورتی بوده است که در برابر گرد و غبار، نفوذ آب مقاوم و محکم باشند و همچنین اجزای داخلی آن‌ها به شکلی طراحی شده است که هیچ آسیبی به آن‌ها نمی‌رسد که به این دوربین‌ها اصطلاحاً دوربین‌های ضد آب گفته می‌شود.

این دوربین‌ها (دوربین‌های ضد آب) در چند مدل طراحی شده‌اند، در مدل‌های متفاوت بولت، باکس و در دو مدل IP و آنالوگ.

بعضی از این مدل دوربین‌ها ویژگی و آپشن های بی نظیری مانند امکان دید در شب، ضد خراب کاری و لنزهای قابل تنظیم هستند.

ضد آب بودن آن ها

ضد آب بودن این دوربین‌ها معنای گسترده ای دارد، در مورد طیف وسیعی از محصولات این اصطلاح ضد آب بودن به کار می‌رود، اما باید به این نکته توجه کرد که هیچ وسیله‌ای را نمی‌توان ضد آب بودن صد در صد دانست؛ اما می‌توان توانایی و مقاومت آن را در برابر نفوذ آب بررسی و ارزیابی کرد.

با استفاده از استاندارد IP متوجه خواهیم شد که هر نوع وسیله‌ی الکتریکی تا چقدر می‌توانند در برابر نفوذ آب مقاوم باشند، اما IP، دوربین‌ مدار بسته ضد آب به‌صورت کلی بالاتر از ۶۵ است و فقط در این صورت است که می‌توان گفت دوربین‌ها در برابر نفوذ آب و باران مقاوم و محکم هستند.

اما اگر دوربینی می‌خواهید که در داخل آب کار کند و خراب نشود و آب به آن نفوذ نکند باید عدد استاندارد IP آن بالاتر از ۸۹ باشد که البته این دوربین‌ها جز دوربین‌های مدار بسته در دسته‌های خاص هستند.

هر آنچه باید در مورد دوربین مدار بسته ضد آب بدانید

آیا می‌توان دوربین مدار بسته ضد آب را در آب غوطه‌ور ساخت؟

باید گفت که نمی‌شود دوربین‌ مدار بسته ضد آب را در آب غوطه‌ور کرد چون استاندارد این دوربین‌ها IP66 و یا نهایتاً IP67 هستند، البته ناگفته نماند این دوربین‌ها هر چقدر هم از جهت‌های مختلف در معرض آب با فشار زیاد هم قرار بگیرد هیچ عیبی پیدا نمی‌کند و آسیبی نمی‌بیند و اما اگر دوربین‌های مدار بسته را در داخل آب بیندازید احتمال دارد آسیب ببیند و دیگر کار نکند، اما دوربین‌های مدار بسته IP67 این قابلیت را دارد در مدت زمان کوتاهی و به‌صورت موقت در آب غوطه‌ور باشد.

کاربرد دوربین مدار بسته ضد آب چیست؟

دوربین‌ مدار بسته زمانی کاربرد دارد که می‌خواهید دوربین را در بیرون از منزل و محیط بیرونی نصب کنید، این دوربین‌های مدار بسته‌ی ضد آب در برابر عوامل طبیعی مثل رعد و برق، باران محکم و مقاوم هستند.

این مقاله به شما کمک می‌کند که بهترین دوربین مدار بسته‌ی ضد آب را انتخاب کنید.

دوربین‌ مدار بسته ویژگی‌های متفاوت و مختلفی دارد که شما باید با توجه به نیاز خود دوربین را انتخاب کنید تا پاسخ گوی نیازهای شما باشد.

کیفیت دوربین مدار بسته را حتماً بسنجید!

دوربین مدار بسته‌ای که می‌خواهید آن را بخرید باید تصاویر با کیفیتی واضحی را ارائه دهد. این نکته‌ی بسیار مهمی است و به ویژه که سرمایه یا اموال با ارزش و مهمی داشته باشید

دوربین OUTDOOR

که دوربین با کیفیتی است دارای ویژگی‌های دیگری هم می‌باشد مثل ارائه دادن تصاویر با کیفیت در شب، دید در شب، ضبط تصاویر با کیفیت بالا و … .

هر آنچه باید در مورد دوربین مدار بسته ضد آب بدانید

بررسی و ارزیابی ویژگی ضد آب بودن دوربین‌های مدار بسته

باید به این نکته توجه کرد که دوربین مدار بسته OUTDOOR ضد آب هستند. این یک مزیت و حسن محسوب می‌شود مخصوص در مناطق پر باران. این دوربین مقاومت بالایی دارد و می‌تواند در برابر باران و … مقاومت بالایی داشته باشد.

در موقع خرید دوربین مدار بسته را از لحاظ ضد آب بودن مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید حتی اگر می‌خواهید دوربین مدار بسته را به‌صورت اینترنتی سفارش دهید و خریداری کنید بهتر است قبل از سفارش نظرات مشتریان را بخوانید، این بررسی‌ها به شما در انتخاب کردن دوربین مدار بسته‌ی ضد آب کمک کند، دیگر مشتریان هم می‌توانند نظرات خود را در مورد دوربین ضد آب به اشتراک بگذارند.

دوربین مدار بسته‌ ای را انتخاب کنید که گارانتی خوبی دارد

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه کرد این است که دوربینی را انتخاب و خریداری کنید که گارانتی مناسبی داشته باشد و شرکت سازنده باید این تضمین را به مشتری و یا خریدار بدهد که این دوربین‌ها می‌تواند در برابر آب و باران … مقاومت کند، با این ضمانت نامه اگر مشکلی و عیبی برای دوربین پیش آمد می‌توانید دوربین را تعویض و یا تعمیر کنید، توجه کنید که بهتر است از خرید دوربین‌ مدار بسته ‌ای که ضمانت نامه ندارد و دوربین‌های NONAME و فیک که گارانتی ندارند خودداری کنید.

در انتها امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد؛ در صورتی که در این مورد یا دیگر زمینه های مرتبط با شبکه نیاز به مشاوره دارید، تیم آلفانت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به شما کاربران عزیز می‌باشد.

برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *