دوربین مدار بسته تحت شبکه باید کجا استفاده شود؟

دوربین مدار بسته تحت شبکه باید کجا استفاده شود؟

دوربین مدار بسته تحت شبکه باید کجا استفاده شود؟

شاید برای شما هم این سوال وجود داشته باشد که استفاده از دوربین مداربسته تحت شبکه بهتر است در کجاها استفاده شود تا کارایی مناسب تری داشته باشد. اگر شما بتوانید جواب این سوال را پیدا کنید می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند تا یک سیستم مناسب و راهنمای مشتریان خوبی را پیدا کنید.

این نکته را باید بدانید که سیستم شبکه دارای قابلیت های بسیار زیادی است و نسبت به سیستم آنالوگ امکانات و قابلیت های بیشتری دارد اما استفاده همیشگی از آن نیز میتواند منطقی نباشد.

در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را به شما گوشزد کنیم که به شما کمک کند تا بتوانید تصمیم گیری درست را نسبت به انتخاب دوربین مداربسته تحت شبکه داشته باشید و آن را به سیستم دوربین آنالوگ ترجیح دهید پس اگر شما نیز می خواهید در این زمینه اقدام کنید حتما مطالب ما را مشاهده کنید.

ویژگی های دوربین مداربسته تحت شبکه نسبت به دوربین آنالوگ:

1- محدودیت هزینه کمتری را برای مشتری داشته باشید:

اگر حتی پروژه شما دارای توجیه مناسبی برای نصب سیستم شبکه نبود و همچنین از لحاظ مالی محدودیت کمتری داشتید حتما سعی کنید از دوربین‌های شبکه استفاده کنید چرا که دوربین مداربسته تحت شبکه می تواند به شما کیفیت بسیار مناسب تر و خدمات با کیفیت تری را ارائه دهند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه باید کجا استفاده شود؟

2- دغدغه مسافت های طولانی برای کابل کشی را نداشته باشید:

شاید فضایی که شما دارید با کابل کشی های طولانی کم ایجاد سختی برای شما به وجود آورد در حالی که با استفاده از سیستم شبکه و دوربین مداربسته تحت شبکه می توانید هزینه های کابل کشی را به شدت کاهش دهید و همچنین می توانید با استفاده کردن از آنتن های نانو اسیشن در سیستم شبکه خود در مسافت‌های طولانی نیز بدون کابل ارتباط را برقرار کنید و حتی کابل را حذف کنید و به این شکل برای شما صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های کابل کشی به وجود می‌آورد.

3- درگیر تغییرات پایه‌ای در آینده نباشید:

باید بدانید که در سیستم های آنالوگ ایجاد تغییرات مانند تغییراتی در جابجا کردن اتاق کنترل دوربین ها دیگر تغییرات می‌تواند زحمت و هزینه های بسیار زیادی را به وجود بیاورد و در برخی موارد حتی امکان چنین تغییرات غیر ممکن است.

اما شما می توانید در سیستم شبکه اگر بستر شبکه به طور مناسبی محاسبه گردد هر گونه تغییراتی که نیاز دارید را اعمال کنید و شما می توانید به سادگی هر چه تمام تر محل ضبط دوربین ها را جابجا کنید و یا دوربین را از یک مکان به مکان دیگری انتقال دهید.

از آن جهت بسیار حائز اهمیت است که شما میتوانید در صورت نامناسب بودن قرار گیری دوربین تحت شبکه خود جای آن را بدون دغدغه عوض کنید و یا در صورت جابجایی مکان بتوانید به سادگی مکان دوربین مداربسته تحت شبکه خود را جابه جا کنید.

4- باکیفیت ترین تصاویر را دریافت کنید:

در قبل نیز به شما اشاره کردی که سیستم آنالوگ از کیفیت پایین تری برای انتقال تصاویر استفاده می کند و به شما تصاویر محدود و با کیفیت کمتر را ارائه می دهد در صورتی که شما نیاز دارید که کیفیت بالاتری را داشته باشید بهترین راه حل برای شما استفاده کردن از دوربین مداربسته تحت شبکه یا همان دوربین‌های شبکه هستند می باشد که این دوربین ها می توانند با کیفیت ترین تصاویر را برای شما ایجاد کنند و ارائه دهند.

البته این نکته حائز اهمیت است که باید بدانید استفاده کردن از دوربین هایی که چند مگاپیکسلی هستند می تواند برای شما دارای هزینه های بالایی باشد اما به نسبت هزینه شما کیفیت مطلوبتری دریافت می‌کنید.

5- نویز هایی که در تصویر وجود دارند را از بین ببرید:

این نکته مهم است که شاید بتوان با استفاده از کابلهای با کیفیت مناسب و نصب درست سیستم آنالوگ تاثیرگذاری نوعی بر سیستم را کاهش دهد اما نباید از آن غافل شد که سیستم آنالوگ نسبت به نویز و مکان‌های نویز دار آسیب پذیر است و اگر ریسک نویز بالایی در محل شما وجود دارد بهترین راهکار برای شما استفاده کردن از دوربین های مداربسته تحت شبکه است.

دوربین مدار بسته تحت شبکه باید کجا استفاده شود؟

6- بهترین ابزارها و نرم افزاری پردازش تصویر را داشته باشید:

این نکته را باید به یاد داشته باشید که اغلب نرم افزار های پردازش تصویر، به شکل طراحی و ساخته شده‌اند که در بستر دوربین های شبکه بهترین خروجی را می‌دهند و در سیستم آنالوگ ممکن است این خروجی کیفیت مطلوبی را نداشته باشد.

حتی گاهی این نرم افزارها به صورت پیش فرض بر روی سیستم‌عامل دوربین ها نصب شده اند که زمانی که شما از آن استفاده می کنید به صورت پیش فرض بر روی آن نصب است و شما نیازی به نصب جداگانه آن ندارید.

7- در محل بستر شبکه قوی داشته باشید:

اگر شما بستر مناسب و قدرتمندی دارید حتما از شبکه استفاده کنید و با استفاده از دوربین های شبکه در کابل کشی ها صرفه جویی کنید در نتیجه هزینه های خود را به شکل چشمگیری کاهش دهید و همچنین اگر شما از سیستم شبکه استفاده کنید زمان نصب دوربین ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

این نکته را به یاد داشته باشید که با توجه به با کیفیت بودن تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه ممکن است با ترافیک شبکه مواجه شوید یعنی ترافیک زیادی در شبکه شما ایجاد شود که باید در خصوص این موضوع به فکر فضای شبکه باشید.

در انتها امیدواریم که این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد و اطلاعات مناسبی را به دست آورده باشید در صورتی که نیاز به راهنمایی های بیشتری هستید حتماً با آلفانت در ارتباط باشید همکاران ما به صورت شبانه‌روزی پاسخگوی شما هستند.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *