دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید

اگر به دنبال کامل‌ترین اطلاعات در مورد دوربین مدار بسته تحت شبکه هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در تمام دوران‌ها، چه در گذشته و چه در زمان حال، داشتن امنیت برای تمام مردم در تمام دنیا از ارزش های بزرگ به شمار می‌رفته است، در هر دوره‌ای نیز به اشکال مختلفی این امر صورت می‌گرفت.

امروزه و با گسترش فوق‌العاده‌ی تکنولوژی ها، مکان‌های مهم و دارای اطلاعات یا منابع با ارزش برای محافظت از ارزش های خود، دوربین مدار بسته تحت شبکه را جایگزین افراد کرده‌اند و این تکنولوژی این امکان را به آن‌ها می‌دهد تا در هر زمان و مکانی بتوانند به اموال و اماکن خود دسترسی پیدا کنند.

این دوربین‌ها امکانات فوق‌العاده‌ای همچون نصب در مکان‌های بسیار کوچک و جایی که در دید هیچکس نیست را نیز دارند. در ادامه به ویژگی ها و کاربرد بسیار زیاد این دوربین‌های مداربسته تحت شبکه می‌پردازیم.

دوربین مدار بسته تحت شبکه و دید در شب:

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم و حیاتی این دوربین‌ها که دغدغه اکثر صاحبان اماکن، اطلاعات و منابع مهم نیز بوده است، امکان دیدن این دوربین‌ها به صورت واضح و دقیق در شب می‌باشد. همان‌طور که آگاه هستید، معمولاً در شب اتفاقات به اوج خود می‌رسند و کسانی که اماکن و منابع مهمی را صاحب هستند از این موضوع نگران بودند، اما با استفاده از دوربین مدار بسته تحت شبکه‌این نگرانی آن‌ها به حداقل رسیده است، چراکه می‌توانند در هر لحظه از شبانه روز به منابع و اماکن مهم خود دسترسی داشته باشند و آن را بررسی کنند.

کیفیت و ذخیره سازی:

از دیگر ویژگی‌هایی که در این دوربین‌ها وجود دارد می‌توان به کیفیت بالای آن‌ها و همچنین قابلیت ذخیره سازی فیلم‌ها در شبانه روز اشاره کرد، این قابلیت مهم این امکان را می‌دهد تا اگر اتفاق خاصی در مکانی که دوربین وجود دارد افتاد، این فیلم برای پیگیری‌های لازم و حل مشکل با کیفیت بسیار بالا ذخیره می‌شود و هر زمان که بخواهد می‌تواند به این فیلم‌ها دسترسی پیدا کند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید

سایر ویژگی‌های مهم دوربین مدار بسته تحت شبکه:

دوربین مدار بسته تحت شبکه را می‌توان در دسته دوربین‌های دیجیتالی نامید، به‌طوری که در قالب شبکه‌ها داده‌ها را می‌گیرند و ارسال می‌کنند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برای نظارت و در قالب کارهای امنیتی استفاده می‌شود و نکته مهم آن این است که برای ذخیره سازی به دستگاه‌هایی همچون ضبط محلی و… نیازی ندارند.

روش‌های ذخیره سازی در انواع دوربین مدار بسته تحت شبکه:

برای ذخیره سازی، این دوربین‌ها دو حالت دارند؛ یا برای ذخیره سازی انواع تصاویر ویدیویی و… به یک ضبط کننده‌ی مرکزی نیاز دارند، به‌طوری که اطلاعات فقط در همان محل ذخیره می‌شود و برای دستیابی به اطلاعات باید به همان ضبط کننده دسترسی پیدا کرد، اما مدل بعدی این دوربین‌ها به این صورت است که برای ذخیره سازی نیازی به یک شبکه واحد ندارند بلکه می‌توانند داده‌های موجود در دوربین‌ها از هر مکانی و در هر محلی که بخواهیم ذخیره کنیم که این مدل دوربین‌ها از محبوبیت بسیار بیشتری در بین کاربران آن برخوردار می‌باشد چراکه می‌توانند اطلاعات خود را سریعاً بازبینی کنند.

تفاوت دوربین‌ها در کیفیت:

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه بسته به شرکت‌های سازنده آن از کیفیت‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشند، هر کدام از این شرکت‌ها پروتکل‌ها و ویژگی‌های مخصوصی را تولید می‌کنند، لذا در هنگام خرید باید دقت کنیم از چه شرکتی و با چه ویژگی‌هایی دوربین‌ها را خریداری می‌کنیم.

توانایی دوربین مدار بسته تحت شبکه:

در گذشته این دوربین‌ها، حس گرهایی داشتند که سیگنال‌های ویدیویی را ضبط می‌کردند و با استفاده از کابل‌های مخصوص دوربین‌های مداربسته این تصاویر را منتقل می‌کردند؛ اما امروزه دوربین‌های مداربسته تحت شبکه، از ویژگی‌های انتقال و امنیت پروتکل‌ها برخوردار می‌باشند و با استفاده از آن‌ها، تصاویر را می‌توانند به شکل دیجیتالی ذخیره و همچنین ارسال کنند.

تجهیزات دوربین مداربسته تحت شبکه را می‌توان به کامپیوتر شباهت داد، به‌طوری که هردوی آن‌ها از آی پی خاصی استفاده می‌کنند.

این دوربین‌ها یک امکان بسیار ویژه‌ای دارند که آن اتصال به شبکه در هرجایی که امکان داشته باشد است، این ویژگی کمک بسیار زیادی در راحتی کار برای مصرف‌کنندگان می‌کند چراکه می‌توانند در هر مکانی که هستند به منابع خود دست پیدا کنند.

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست و چه مواردی از آن را باید بدانید

انواع دوربین مداربسته تحت شبکه:

دوربین‌های مداربسته تحت شبکه برای استفاده‌های خاصی همچون، داخلی و خارجی در دسترس هستند. دوربین‌های مداربسته تحت شبکه‌ای که در فضای بیرونی کاربرد دارند، امکانات بی‌نظیری برای تبدیل کردن تاریکی به روشنایی و بالا بردن کیفیت فیلم‌ها را دارا می‌باشند. همچنین دوربین‌های فضای خارجی دارای پوشش بسیار خوبی نیز هستند که باعث مراقبت از آن‌ها در فضای باز می‌شود. این امکانات را دوربین‌های داخلی نیز دارند که دارای پوشش خاص و منحصر به فرد خود می‌باشند تا خطرهایی همچون رطوبت و… حفظ شوند.

آخرین سخن در باب دوربین مدار بسته تحت شبکه:

اگر می‌خواهید در هرجایی که هستید، یک چشم خود در برابر اموال، منابع و اماکن مهم باشد، می‌توانید از دوربین‌های مداربسته تحت شبکه استفاده کنید و به صورت شبانه روز از تمام تأسیسات خود مراقبت کنید. دوربین‌های بسیار دقیقی که با بهترین کیفیت در شب یا روز تمام اتفاقات حول امکانات شمارا ضبط و در اختیار شما قرار دهد.

در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌باشید و یا علاقمند به تهیه این نوع دوربین ها هستید حتما با تیم آلفانت در تماس باشید. تیم ما به صورت شبانه روزی اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *