مزیت های دوربین مدار بسته چیست؟ + راهنمای خرید آن

مزیت های دوربین مدار بسته چیست؟ + راهنمای خرید آن

دوربین مدار بسته در تأمین امنیت کسب و کارها و سایر دارایی‌ها نظارت نقش بسیار مهمی دارد و قابلیت و ویژگی بزرگنمایی یا زوم دوربین‌های امنیتی به ما کمک می‌کند تا با مشاهده زاویه دید وسیع‌تر یا مشاهده جزئیات بیشتر امنیت بیشتر و نظارت و صیانت بهتری برای ما به همراه داشته باشد. دوربین مدار بسته قابل کنترل PTZ یا (Pan Tilt Zoom) توانمندترین و بهترین آن‌هاست که می‌توانید از هر جایی با تلفن هوشمند و همراه خود آن را کنترل کنید. این مدل دوربین و انواع دیگر دوربین‌ها مثل دوربین‌های نظارت و امنیتی دام و دوربین‌های بولت مادون قرمز را مقایسه کرده و باقابلیت‌های آن‌ها آشنا شده تا با توجه به نیاز خودتان بهترین انتخاب و مقرون به صرفه ترین انتخاب را داشته باشید.

هر یک از دوربین‌های امنیتی و نظارتی بزرگنمایی دیجیتال یا بزرگنمایی نوری و یا ترکیبی از هر دو بزرگنمایی را دارند و همینطور تفاوت ها و محدودیت‌ها و مزیت های هر یک از آن‌ها را با هم می‌بینیم و بررسی می‌کنیم.

زوم و بزرگنمایی نوری و دیجیتال دوربین مدار بسته:

زوم و بزرگنمایی نوری:

برای اینکه زاویه دید بهتر و گسترده تری داشته باشیم و جزئیات بیشتری از منطقه نظارتی و امنیتی را مشاهده کنیم و همینطور یک دونه اینکه کیفیت تصویر کاهش پیدا کند می‌توانیم با تنظیم فیزیکی لنز دوربین‌های مدار بسته بی سیمی یا سیمی با بزرگنمایی نوری؛ این امکانات و توانایی‌ها را برای بزرگنمایی فراهم کنیم.

دوربین‌هایی که دارای زوم و بزرگنمایی اپتیکال هستند حتی موقع تغییر فاصله کانونی نیز تمرکز را حفظ می‌کنند و در تمرکز آن‌ها خللی ایجاد نمی‌شود. دوربین‌های امنیت و نظارتی با بزرگنمایی نوری در مدل های X3 و X5 و X10 و X20 با زوم و بزرگنمایی‌های متفاوت و گوناگون وجود دارند. اگر می‌خواهید دریافت تصاویر نظارتی و امنیتی و یا ضبط فیلم با کیفیت بالا را داشته باشید حتماً باید دوربین امنیتی نوری با حداکثر زوم و بزرگنمایی را انتخاب نمایید.

مزیت های دوربین مدار بسته چیست؟ + راهنمای خرید آن

3 نوع دوربین مدار بسته با بزرگنمایی نوری وجود دارند:

دوربین‌های نظارتی و امنیتی با بزرگنمایی نوری فیزیکی varifocal:

قبل از شروع ضبط فیلم‌های نظارتی و امنیتی این دوربین‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا بتوانید به‌صورت دستی و فیزیکی زاویه دید و سطح زوم را تنظیم نمایید. بیشتر دوربین‌های نظارتی دارای یک محفظه ضد آب هستند که اول باید این محفظه از دوربین جدا شود و در داخل دوربین با چرخاندن یک دکمه لنزهای مختلف را تنظیم کنید. تنظیم مجدد سطح بزرگنمایی دوربین نظارتی و امنیتی مشکل است اگر که دوربین خود را روی سقف یا دیوار نصب کرده باشید چراکه باید به‌صورت مستقیم و دستی به آن دسترسی داشته باشید.

دوربین‌ مدار بسته امنیتی و نظارتی IP با زوم و بزرگنمایی اپتیکال موتوری:

با لپ‌تاپ و یا گوشی‌های هوشمند خود می‌توانید دوربین‌های آی پی (IP) یا وای فای (Wi-Fi) که دارای بزرگنمایی موتوری هستند به شما این امکان را می‌دهد تا از راه دور سطح زوم و بزرگنمایی دوربین‌های امنیتی و نظارتی خود را تنظیم نمایید.

دوربین‌های امنیتی و نظارتی با Pan Tilt Zoom یا همان PTZ:

دوربین‌های امنیتی و نظارتی با بزرگنمایی نوری کاملاً موتوری هستند و به شما این امکان و توانایی را می‌دهند تا بتوانید دوربین‌های خود را از تمامی جهات تنظیم نمایید، با چرخیدن بیش از ۹۰ درجه و با بزرگنمایی می‌توانید همه چیز در اطراف خانه یا محل کار خود را بررسی کنید و زیر نظر داشته باشید و همینطور جزئیات واضح‌تر با زاویه دید وسیع‌تری را با زوم و بزرگنمایی دوربین‌های نظارتی نوری دریافت کنید. بعضی از دوربین‌های PTZ تا ۹۰ درجه شیب و تا ۳۶۰ درجه پان و بزرگنمایی نوری بالا را ارائه می‌دهند.

 شما می‌توانید روی کنترل‌های صفحه ساده برای استفاده در برنامه دوربین‌های امنیتی یا نرم افزار مشتری کلیک کنید تا قابلیت‌ها و توانایی‌های نظارتی و امنیتی خود را مشاهده کنید و این تمام کاری است که شما باید انجام دهید. عاقلانه تر است که برای تنظیم آسان و راحت سطح زوم و بزرگنمایی و زاویه دید و همچنین برای نصب و انتخاب دوربین‌های امنیتی و نظارتی به سراغ دوربین‌های امنیتی زوم اپتیکال یا PTZ بروید و از آن‌ها استفاده کنید و به ویژه اگر قرار است که آن‌ها را در قسمت ها و مکان‌های صعب العبور مثل سقف‌های بلند و یا دیوارها نصب کنید.

زوم و بزرگنمایی دیجیتال دوربین مدار بسته:

ویژگی زوم و بزرگنمایی دیجیتال در دوربین‌های نظارتی بر عکس بزرگنمایی نوری یک عملکرد پردازش تصویر داخلی است و این باعث می‌شود تا مناطق خارج از حاشیه زوم را برش دهید و زاویه دید تصاویر کاهش یابد. به طور معمول بزرگنمایی تصاویر در رایانه شخصی شما مانند بزرگنمایی دیجیتال است. متاسفانه تا حد بسیار زیادی پیکسل تصاویر را بزرگ می‌کند که باعث تار شدن فیلم‌ها و یا تصاویر می‌شود.

بدون در نظر گرفتن سطح بزرگنمایی دوربین امنیتی و نظارتی دوربین‌های بزرگنمایی نوری وضوح بسیار خوب و بالایی ارائه می‌دهند، با این حال این به این معنی نیست که بزرگنمایی و زوم دیجیتال بی مصرف و غیر کاربردی باشد.

اما دوربین مدار بسته امنیتی و نظارتی با زوم یا بزرگنمایی دیجیتال و نوری + جوانب مثبت و منفی آن‌ها چه چیزهایی می‌باشد؟

مزیت های دوربین مدار بسته چیست؟ + راهنمای خرید آن

لنز زوم یا بزرگنمایی نوری دوربین‌های امنیتی و نظارتی:

جوانب مثبت:

با افت کیفیت فیلم یا تصویر روبرو نخواهید شد و می‌توانید جزئیات دقیق هر شیء یا موضوع را از فاصله دور مشاهده کنید و همچنین عکس واضحی را از آن بگیرید که این بزرگ‌ترین ویژگی مثبت دوربین‌های نظارتی و امنیتی با زوم یا بزرگنمایی نوری است.

جوانب منفی:

موقع زوم و بزرگنمایی زاویه دید کاهش می‌یابد تا بتوانید جزئیات تصویر را واضح‌تر مشاهده کنید و همینطور پس از ضبط ویدیو نمی‌توانید زوم اپتیکال را نیز اضافه نمایید.

لنز زوم یا بزرگنمایی دیجیتال دوربین‌های امنیتی و نظارتی:

جوانب مثبت:

ویژگی زوم و بزرگنمایی دیجیتال در دوربین‌های امنیتی و نظارتی زاویه دید را کاهش نمی‌دهد و همینطور آن را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و بعد از ضبط ویدیویی امنیتی و نظارتی نیز می‌توانید بزرگنمایی آن را ملاحظه کنید.

جوانب منفی:

در صورت زوم و بزرگ کردن فیلم‌های ضبط شده و یا تصاویر، بزرگنمایی دیجیتال اغلب باعث کاهش پیکسل و تار شدن تصاویر و فیلم‌ها می‌شود.

اینکه شما بدانید با توجه به نیاز خودتان به چه زوم دوربین امنیتی و نظارتی نیاز دارید بسیار موثر خواهد بود و همچنین توانایی دوربین‌های امنیتی برای درک جزئیات ریز مانند درک صورت و پلاک‌های اتومبیل در فاصله‌های زیاد به زاویه لنز آن‌ها بستگی دارد؛ شما باید امنیت و نظارت خانه و دارایی‌های خود و کسب و کارتان را با آن نصب و راه اندازی دوربین‌های نظارتی و امنیتی بالا ببرید و خیال خود را راحت‌ و آسوده کنید.

در انتها با این امید که این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد، اگر نیاز به توضیحات و مشاوره رایگان دارید می‌توانید با تیم آلفانت در ارتباط باشید تا همکاران ما به صورت شبانه روزی پاسخگوی نیازهای شما باشند.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *