انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

یکی از لوازمی که در فروشگاه‌ها، محل کار، منازل لازم است، دوربین مدار بسته می‌باشد که تنوع زیادی دارد دوربین‌های مدار بسته از اولین مدل تولید تا آخرین مدل تولید، انواع گوناگونی دارد که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم؛ یعنی به دوربین مدار بسته HD، دوربین مدار بسته آنالوگ، دوربین مدار بسته lP و دوربین مدار بسته آنالوگ خواهیم پرداخت.

دوربین مدار بسته آنالوگ

اولین نسل دوربین‌های امنیتی، دوربین‌های آنالوگ هستند که به بازار عرضه شدند، شیوه‌ی عمل کرد دوربین‌های مدار بسته آنالوگ به این شکل است که در آن حسگرهای الکترونیکی تعبیه و ساخته شده، این دستگاه می‌تواند از محیط اطراف خود تصاویری دریافت کند، وقتی دوربین آنالوگ‌ها را دریافت می‌کند توسط حسگر تقویت می‌شود و سپس به خروجی ارسال می‌شود. منتقل کردن تصویر در این دوربین‌ها ساده و می‌باشد و پیچیدگی و سختی ندارد و این کار توسط کابل کواکسال انجام می‌شود.

در انتقال تصویر، امواج آنالوگ، نقش دارند، به همین دلیل باید دانست که کیفیت تصویر و کابل و تجهیزات دوربین در کیفیت ارسال تصاویر دوربین مدار بسته آنالوگ تأثیر زیادی گذاشته است.

انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

هدف دوربین مدار بسته آنالوگ

هدف این دوربین‌ها به وسیله‌ی استانداردی به اسم تیوی لاین نشان داده می‌شود، برای دوربین‌های آنالوگ این استاندارد ۷۲۰ است، کیفیت تصاویر انتقالی را، نویز می‌تواند تحت تأثیر قرار دهد.

علت خرید دوربین مدار بسته آنالوگ

از مهم‌ترین علت‌ها برای خرید دوربین‌های مدار بسته آنالوگ به‌عنوان تجهیزات امنیتی مک آن‌ها به این صورت است:

  • تنوع زیاد و پایین بودن قیمت دوربین مدار بسته آنالوگ
  • داشتن قابلیت کنترل کردن از راه دور
  • راحتی و ساده بودن نصب دوربین

به همین دلیل بعد از یک زمانی از استفاده کردن دوربین مدار بسته آنالوگ، از بین رفته و جای خود را به دوربین‌های تحت شبکه داده است، به غیر از این دوربین‌های نسل جدید در برابر ضربه دیدن و حتی رطوبت مقاوم و محکم بوده و نسبت به دوربین‌های آنالوگ کارایی بیشتری دارد.

دوربین مدار بسته چگونه کار می‌کند؟

دوربین HD

تکنولوژی که بعد از دوربین‌های آنالوگ وجود دارد، دوربین‌های مدار بسته HD می‌باشد که وارد بازار شد، این دوربین‌ها تکنولوژی آن‌ها به این شکل است که تصاویر را در ابتدا به شکل کدهای دیجیتال به وسیله‌ی کابل کواکسیال به DVR ارسال می‌شود.

تجهیزاتی که برای دوربین مدار بسته HD مورد نیاز است‌:

1- ‌صفحه نمایش برای مانیتورینگ

2- دستگاه DVR دیجیتال

3- دوربین‌های مدار بسته دیجیتال

4- هارد دیسک

انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

برای متصل کردن نیازمند مواردی می‌باشید از جمله:

کابل برق، آداپتور برای هر دوربین، کابل کواکسیال، کانکتور BNC و در نهایت فیش نری و مادگی برق.

کیفیت و وضوح تصاویر در دوربین‌های HD بالاتر از کیفیت دوربین‌های آنالوگ است. بررسی کیفیت‌های این تصاویر برحسب MP بررسی و محاسبه می‌شود اما با این که کیفیت دوربین‌ها با هم دیگر متفاوت است شاید سؤال پیش بیایید که چه علتی باعث شده تا این دوربین‌ها را HD بنامیم، باید در پاسخ گفت که رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ پیکسل می‌باشد که به اصطلاح به آن ۷۲۰ می‌گویند.

این رزولوشن، یک مگا پیکسل می‌باشد. مدل‌های مختلف این دوربین HD که در بازار موجود می‌باشد قیمت‌های متفاوتی دارد.

انواع و اقسام دوربین‌های HD به صورت زیر است:

1- سیستم مدار بسته ی HD-TVI

2- سیستم مدار بسته ی HD-SDI

3- سیستم مدار بسته ی قدیمی ترین تکنولوژی HD که به واسطه‌ی شرکت ها یک ویژن ارائه می‌شود.

این تصاویر در سیستم در تراشه تصویر به شکل دیجیتال تولید و بعد از کد گذاری منتقل می‌شود و به توسط کابل کواکسیال ارسال می‌شود. دوربین‌های HDTVI توانایی کابل کشیدن و POC تا ۱۰۰۰ متر را دارد.

سیستم مدار بسته HD-CVI

این تکنولوژی برای نخستین بار توسط شرکت داهوا طراحی شد و به اجرا رسید. تا الان هم این مدل دوربین‌ها توسط داهوا ارائه می‌شود. هدف از ساخت این دوربین‌ها، انتقال تصویر در سیستم آنالوگ است.

انواع و اقسام این دوربین‌ها:

HD 720P و کیفیت تصاویر آن ۱ و ۱.۳ مگاپیکسل، FullHD 1080P و در کیفیت ۲ و ۴ مگاپیکسل. طراحی شده و سپس عرضه شده است.

سیستم مدار بسته AHD

هدف دوربین‌ها سری اول این مدل 1 مگاپیکسل و برای سری دوم به اندازه 2 مگا پیکسل است.

برای انتقال تصویر از کابل های RG59, RG60 استفاده می‌شود که باید گفت راحت و آسان است

و نسبت به نوع کابل و طول کابل کشی حساسیت ندارد. مدل و نوع DVR دوربین‌ها ساده و معمولی نمی‌باشد و DVR دوربین شما باید به صورت اختصاصی باشد و این دوربین با این AHD DVR نام  را بکار گیرید.

انواع و اقسام دوربین مدار بسته و معرفی کردن هر کدام یک از آن‌ها

دوربین بی‌سیم تحت شبکه یا IP

این دوربین‌ها نسل و پیشرفته‌تری از دوربین‌ها هستند که تخصصی‌تر و حرف‌هایی تر بوده است و تصاویر را باکیفیت و وضوح بیشتری ارائه می هد این تکنولوژی به دلیل پیشرفته‌تر بوده قابلیت و توانایی تشخیص چهره را دارد.

این نسل جدید دوربین‌های مداربسته با عنوان IP شناخته شده است که به اینترنت وصل می‌شود و می‌شود از طریق تلفن همراه یا ساعت‌های هوشمند، اتومبیل و … ردیابی و کنترل کرد.

در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتر در این زمینه ( دوربین مدار بسته تحت شبکه ) می‌باشید و یا علاقمند به تهیه این نوع دوربین ها هستید حتما با تیم آلفانت در تماس باشید. تیم ما به صورت شبانه روزی اماده ارائه خدمات به شما عزیزان می‌باشد.

جهت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با دیگر محصولات مشابه اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *