دوربین مدار بسته خودرو چیست و نحوه نصب آن

دوربین مدار بسته خودرو چیست و نحوه نصب آن

دوربین مدار بسته خودرو چیست و نحوه نصب آن

اگر در جست و جوی یافتن اطلاعات کاملی در خصوص دوربین‌ مدار بسته خودرو و نحوه نصب آن هستید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

امروزه اتفاقات زیادی باعث شده‌اند تا استفاده از دوربین مداربسته برای خودروها گسترش پیدا کنند، از جمله این اتفاقات تصادفات جاده‌ای، سرقت و تمام اتفاقاتی است که امروزه ممکن است برای خودروها بیافتد. علاوه بر این، استفاده از دوربین مداربسته قوی برای خودرو می‌توانیم امنیت خاطر کافی به مسافران و سرنشینان خودرو بدهیم.

استفاده از دوربین مدار بسته در خودرو

همچنین برای کسانی که کار آن‌ها مدام با خودرو می‌باشد استفاده از این دوربین‌ها بسیار ضروری می‌باشد. برای مثال کسانی که راننده خودروهای سنگین جاده‌ای هستند یا رانندگان سرویس مدارس و حمل و نقل‌های شهری و عمومی که در معرض اتفاقات و حواشی فراوانی می‌باشند، استفاده از دوربین‌های مداربسته از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

ضرورت استفاده از دوربین مداربسته برای خودرو در تصادفات و سرقت‌ها: برای بسیاری از مردم این اتفاق افتاده است زمانی که یک اتفاقی مانند تصادف یا سرقت از ماشین برایشان پیش می‌آید، در بسیاری از موارد نمی‌توانند به نتیجه خوبی در خصوص پیدا کردن سارق یا شخصی که تصادف کرده است برسند و در این زمینه دوربین‌های مداربسته می‌توانند بسیار کارآمد باشند، به طوری که می‌تواند تصویر شخص سارق یا خودرویی که با ما تصادف کرده است را سریعاً در اختیار ما قرار دهد و ما نیز با دادن این اطلاعات به پلیس سریعاً به نتیجه مورد نظر در این خصوص دست پیدا کنیم.

دوربین مدار بسته خودرو چیست و نحوه نصب آن

انواع مختلف دوربین مداربسته برای خودرو:

برای اینکه بتوانیم اقدامی به موقع و سریع در خصوص اتفاقات داشته باشیم، نیاز داریم به استفاده از دوربین‌های قوی و مداربسته در خودرو، چراکه بدون استفاده از آن، نمی‌توانیم اقدام بسیار سریع داشته باشیم. برای خودروها می‌توانیم از دو مدل دوربین آنالوگ و دوربین تحت شبکه استفاده کنیم.

دوربین‌های آنالوگ:

این مدل دوربین‌ها معمولاً از گذشته تا حال مورداستفاده قرار می‌گرفتند و به خوبی هم نیاز های مشتریان خود را پاسخ داده‌اند. امروزه نیز با گسترش علم و تکنولوژی‌های مختلف، انواع جدید این دوربین‌ها نیز با کیفیت قوی تری به بازار عرضه شده‌اند. دوربین‌های آنالوگ برای کارکردن به یک صفحه نمایش مناسب برای دیدن و یک دستگاه جدا برای ضبط کردن تصاویر و مدریت کردن آن‌ها و همچنین استفاده از چند دوربین آنالوگ نیاز دارد.

دوربین مدار بسته تحت شبکه:

این دوربین‌ها معمولاً به داشتن کیفیت و کارکرد فوق العاده بالا معروف می‌باشند و با داشتن این ویژگی‌ها می‌توانند بهترین انتخاب برای خودروهایی که به دوربین نیاز دارند باشد. این دوربین‌ها می‌توانند تصاویر بسیار با کیفیت و یکدست را ثبت کنند و بسیار خوب می‌توانند قسمت داخلی خودرو و همچنین خارجی خودرو را تحت پوشش و ضبط خود قرار دهد.

همچنین نکته بسیار مهمی که در خصوص این دوربین‌ها وجود دارد داشتن یک تکنولوژی قوی و منحصر به فرد برای جلوگیری از لرزش می‌باشد که این کار باعث می‌شود دیگر نگران تکان خوردن ماشین و عدم ضبط با کیفیت عالی نباشیم.

انواع روش‌ها برای نصب دوربین مداربسته بر روی خودروها:

نصب دوربین در فضای داخلی خودرو:

می‌توانیم برای بالابردن امنیت دوربین‌های مداربسته، آن را در فضای داخلی خودرو نصب کنیم، چراکه با این روش دیگر نگران از بین رفتن دوربین در مقابل اتفاقاتی همچون باد، باران و طوفان و… نباشیم و دوربین ما همیشه سالم و سلامت بماند.

همچنین می‌توانیم در داخل خودرو، دوربین را طوری نصب کنیم که در معرض دید کسی نباشد و به صورت مخفی عمل کند تا از خطر به سرقت رفتن در امان باشد. همچنین برای قسمت برق دوربین می‌توانیم هم از باتری‌های مخصوص برای آن‌ها استفاده کنیم و هم با برق خودرو این کار را انجام دهیم؛ اما دوربین‌های مداربسته داخل خودرو برای استفاده در شب خیلی توصیه نمی‌شود و دلیل آن نیز مزاحم بودن شیشه‌های اتومبیل برای ضبط هرچه بهتر می‌باشد.

دوربین مدار بسته خودرو چیست و نحوه نصب آن

نصب دوربین مدار بسته در فضای خارجی خودرو:

نصب دوربین در فضای خارجی دارای معایب و مزایای خاص خودش می‌باشد. از مزایای این کار می‌توان به ضبط با بهترین کیفیت و پوشش بسیار قوی در شب و ضبط بسیار با کیفیت اشاره کرد و از معایب استفاده از دوربین‌های مداربسته در فضای خارجی خودرو می‌توان به دست‌کاری کردن توسط مزاحمان، اتفاقات طبیعی مانند باد و باران و هوای نامساعد و از بین رفتن تدریجی دوربین اشاره کرد.

برخی دوربین مدار بسته برای خودرو و ویژگی‌های آن‌ها:

دوربین مدار بسته آنالوگ مدل اچ دی:

از ویژگی‌های مثبت این دوربین‌ها می‌توان به امکان نصب آسان و تنظیم راحت آن اشاره کرد و همچنین این دوربین‌ها دارای تکنولوژی خاصی هستند که از ارتعاش جلوگیری می‌کند و بهترین کیفیت را ذخیره می‌کند.

دوربین مدار بسته دام:

از مزیت‌ها و خوبی‌های این دوربین‌ها علاوه بر ویژگی‌های مشترکی که دارند، تجهیز به یک میکروفن داخلی می‌باشد. همچنین دارای شاتر الکترونیکی نیز می‌باشد.

امیدواریم از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی در خصوص ویژگی‌های دوربین مدار بسته، مزایا و معایب آن و انواع دوربین مدار بسته برای خودرو به دست آورده باشید. همچنین شما عزیزان همراه نیز می‌توانید نظرات خود را در این خصوص به جهت اشتراک دانسته‌ها برای ما بفرستید و با ما در ارتباط باشید.

در صورت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیلک کنید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *