سینی ثابت و سینی متحرک رک شبکه چیست؟ کدام را بخریم؟

Network rack1-alfanetiran

سینی ثابت و سینی متحرک رک شبکه چیست؟ کدام را بخریم؟

سینی ثابت و سینی متحرک رک شبکه چیست؟ کدام را بخریم؟

اگر شما دوستان از کسانی باشید که مقالات قبلی ما را در زمینه رک شبکه خوانده باشید با مفهوم رک شبکه و مزایای استفاده از آن در شبکه آشنا شده‌اید و در این مقاله ما قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه می‌توانید
برای شبکه خود رک مناسبی تهیه کنید با توجه به اینکه راه شبکه انواع و اقسام مختلفی دارد.

این مقاله می‌تواند برای کسانی که به دنبال خرید و شبکه مناسبی هستند کمک بسیار زیادی کند پس حتماً در ادامه مطلب همراه ما باشید.

مقدمه‌ای بر رک شبکه و انواع آن

اگر شما مدیر یک اتاق سرور یا دیتاسنتر باشید می‌دانید که در این اتاق سرور و تجهیزات متنوع با کارایی‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام به اندازه ارزش خود قیمت‌های متفاوتی نیز دارند به عنوان مثال می‌توانیم از خیلی از سرورها و سیستم‌های ذخیره سازی اطلاعات و انواع یو پی اس ها و سوئیچ شبکه و روترها اشاره کنیم.

اگر به نحوه عملکرد و کارایی تجهیزات شبکه فعلاً نگاهی نکنید و بررسی آن را نداشته باشیم باید بدانیم که اولین قدم بسیار مهم قبل از راه اندازی شبکه این است که چگونه تجهیزات شبکه را به صورت فیزیکی نصب نماییم.

تجهیزات شبکه از لحاظ ساختار فیزیکی

تجهیزات شبکه به لحاظ ساختار فیزیکی دارای تقسیم‌بندی جداگانه‌ای است که به دو دسته تقسیم می‌شود که باید تمام این موارد را در زمان اجرا نصب شبکه به یاد داشته باشید.

1- تجهیزات شبکه رکمونت:

اگر شما از رک شبکه استفاده می‌کنید در گروه اول یعنی شبکه رکمونت به نوعی از تجهیزات اشاره می‌کند که می‌تواند به شکل مستقیم روی آداپتورهای رگ نصب شوند مانند کیس رکمونت و سوئیچ‌های شبکه رکمونت و … .

2- تجهیزات شبکه غیر رکمونت:

در دست دوم ما این تجهیزات شبکه به این دست است تجهیزاتی اشاره دارد که نیازمند قطعه دیگری هستند تا بتوانند در رگ شبکه به درستی قرار بگیرند مانند: کیس های سرور، پرینتر، مانیتور و … . در اینجا باید اشاره کنیم که در این و تجهیزات معمولاً از سینی ثابت یاسین مهلک و کشویی استفاده می‌شوند و در رک نصب می‌گردند.

از پر استفاده ترین تجهیزاتی که می‌توانیم اشاره کنیم که در تجهیزات غیر رکمونت استفاده می‌شود، باید به سینی ثابت و سینه متحرک اشاره کنید و حال اشاره ما قطعاً برای شما سؤالی را ایجاد می‌کند که آن این است از کدام سینی استفاده کنیم سینی ثابت مناسب است و یا سینی متحرک؟

جواب به این سؤال اصلاً سخت نیست و باید شما این را بررسی کنید که اگر از تجهیزاتی استفاده می‌کنید که سنگین و نیمه سنگین هستند و به ندرت نیاز به حرکت پیدا می‌کنند می‌توانید که از سینی های ثابت استفاده کنید و در غیر این صورت اگر نیازمند مواردی باشید که باید حرکت داشته باشند مانند موس و کیبورد را می‌توانید از سیمی های متحرک استفاده کنید که به سادگی بتوان این تجهیزات را جابجا نمایید.

سینی ثابت رک شبکه :

شاید شنیده باشید که طبقه های ثابت رنگ به سه قسمت تقسیم می‌شوند که قسمت اول ۱ یونیت و قسمت دوم ۲ یونیت و قسمت سوم تخت نام دارد. ولی مورد را بدانید که در قسمت طبقه های اول یونیت که در جلوی رک پیت شده‌اند برای استفاده از تجهیزاتی مناسب‌اند که چندان سنگین نباشند و در قسمت دوم برای تجهیزات با وزن متوسط تعبیه شده است که در هر چهار طرف رنگ پیچ می‌شوند.

در قسمت انتهایی نیست که از هر چهار طرف پیچ شده است می‌توانیم از تجهیزاتی با وزنه‌های سنگین‌تری استفاده نماییم که این قسمت دارای عمرهای ۶۰ و ۸۰ و همچنین ۱۰۰ سانتیمتری می‌باشد تا بتواند نیازهای ما را به شکل کاملی برآورده سازد.

سینی متحرک رک شبکه:

چنین سیستم و چنین سینی برای استفاده از کیبورد و ماوس در رک شبکه طراحی‌شده که این موارد درون رک شبکه قرار بگیرند و شما زمانی که در به رگ شبکه را باز نمایید می‌توانید به صورت کشویی آن را به سمت جلو حرکت دهید و صندلی خود را در زیر آن بگذارید و مانند یک میز از آن استفاده کنید و کار خود را شروع نمایید که این نوع سینه متحرک نیز متناسب با نوع رک شبکه به ‌شکل کشوهای ۶۰ سانتی متری و همچنین با ابعاد ۸۰ و ۱۰۰ سانتیمتری نیز ارائه می‌گردد.

در نتیجه

اگر شما از افرادی هستید که به یک رک شبکه نیازمند هستید باید حتماً به این موضوع توجه کنید که چه تجهیزاتی را می‌خواهید در رک شبکه قرار دهید و سپس با تهیه یک لیست مناسب به دنبال پیدا کردن یک رک شبکه مناسب برای سرور خود بگردید و اگر نتوانید به خوبی راکی را تهیه کنید قطعاً به مشکل خواهد خورد.

به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر به دنبال یک رک شبکه مناسب می‌گردید و نمی‌خواهید که آن را به شکل دائمی استفاده کنید و بعد هم نیاز به این نداشته باشید که آن را تعویض نمایید حدس من با تیم ما در تماس باشید و از مشاوره های رایگان ما استفاده نمایید. تیم ما به صورت شبانه روزی برای ارائه خدمات به شما حضور فعالی دارند.

برای مشاهده تمامی محصولات جدید به پیج اینستاگرام ما وارد شوید.

برای مشاهده رک و تجهیزات اینجا کلیک کنید.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *