UPS alfanetiran

UPS چیست؟

منبع تغذیه بدون وقفه(Uninterruptible Power Supply) یا UPS چیست؟

منبع تغذیه بدون وقفه دستگاهی است که برای ایمن نگه داشتن رایانه ها و تجهیزات در هنگام از دست دادن یا کاهش قابل توجه در منبع اصلی برق استفاده می شود. برای دستیابی به این هدف ، یو پی اس چندین باتری را در خود جای داده است که با تشخیص اتلاف یا کاهش توان موجود ، آن را شارژ می کند. پس از شناسایی این ، کنترل به باتری ها منتقل می شود و از طریق یک اینورتر ، ولتاژ DC باتری ها برای دستگاه ها به AC تبدیل می شود.در واقع ، لازم نیست این سیستم ها و تجهیزات رایانه ای باشند که توسط UPS زنده نگه داشته می شوند. ما فقط در مورد قطع برق ساده ، خاموش شدن چراغ ، خاموش شدن تلویزیون ، همه چیز صحبت نمی کنیم ، اما گاهی اوقات می توانیم در جایی که افت ناگهانی می تواند اطمینان حاصل کند که دستگاه های ما لحظه ای خاموش می شوند ، یا چیزی که به عنوان خاموش شدن قهوه ای شناخته می شود ، جهش هایی را تجربه کنیم.

این جایی است که افت ولتاژ ، ناخواسته یا عمداً رخ می دهد.

گاهی اوقات در موارد اضطراری ، کاهش بار ایجاد می شود ، که عمداً ایجاد می شود. با یک منبع تغذیه بدون وقفه ، همه سیستم های ما می توانند به صورت طبیعی کار کنند تا کاهش قدرت را جبران کنند.مدت زمانی که UPS می تواند برای یک سیستم دوام بیاورد می تواند متفاوت باشد ، اما این امکان را می دهد تا مسئله حل شود یا حداقل این امکان را می دهد تا سیستم ها به صورت کنترل شده خاموش شوند.حتی ساده ترین یو پی اس نیز از تعدادی قسمت تشکیل شده است. ما در حال بررسی بخشهای استانداردی هستیم که می توانید در یک سیستم اساسی UPS پیدا کنید.

قطعات استاندارد یک سیستم UPS:

از آنجایی که یو پی اس سیستمی است که در صورت خراب شدن منبع تغذیه ، از باتری برای تأمین انرژی سیستم استفاده می کند. البته ما باتری و شارژر باتری داریم. از آنجا که باتری ها از جریان DC استفاده می کنند و منبع ورودی ما جریان AC است ، ما باید DC را با استفاده از اینورتر به AC تبدیل کنیم.سرانجام ، ما به یک روش سوئیچینگ بین منبع تغذیه AC و باتری نیاز داریم. برای این منظور ، ما از چیزی به نام “سوئیچ انتقال” استفاده می کنیم.بنابراین ، برای تجزیه آن ، این قسمت هایی است که ما برای یک سیستم UPS

اساسی نیاز داریم:

– باتری ها

– شارژر باطری

– معکوس کننده

– سوئیچ انتقال

یو پی اس از سطح محافظتی در برابر ولتاژ سطح دوم برخوردار است ، اما اگرچه برخی از محافظت ها را نیز به همراه دارد ، اما معمولاً باید در کنار دستگاه محافظت از فشار مناسب (SPD) برای افزایش عمر یو پی اس و همچنین تجهیزات متصل از آن استفاده شود. ما قبلاً یک سیستم اساسی UPS و بخشهایی از آن را کشف کرده ایم. اکنون ، ما می خواهیم در مورد انواع مختلف منبع تغذیه بدون وقفه و عملکردهای معمول آنها اطلاعاتی کسب کنیم.

انواع مختلف برق اضطراری:

1. یو پی اس آماده به کار (آفلاین):

اولاً ، و متداول ترین در سیستم های کوچکتر ، یو پی اس Standby یا Offline است. این همان موردی است که به عنوان مثال در رایانه شخصی از آن استفاده می کنید. یو پی اس Standby منتظر می ماند تا زمان عملیاتی شدن آن شروع شود و هنگامی که قطعی برق رخ دهد ، کنترل آن را به دست می گیرد. UPS آماده به کار مقرون به صرفه ترین یو پی اس موجود است.

2. UPS با خط تعاملی:

در مرحله بعدی ، ما دارای UPS Line-Interactive هستیم. این نوع منبع تغذیه بدون وقفه را در زیرساخت های مشاغل کوچک خواهید یافت. این بسیار شبیه به یو پی اس Standby است اما توانایی تنظیم ولتاژ به صورت خودکار را نیز دارد. این به این معنی است که منبع ورودی را کنترل می کند و اگر تشخیص دهد ولتاژ کمی پایین است یا جهش باعث افزایش بیش از حد آن می شود ، می تواند کمک کند. می تواند از این طریق نیرو را کم یا زیاد کند تا خروجی دستگاه های ما ثابت بماند!  این نوع UPS به ویژه برای وضعیت قهوه ای که قبلاً ذکر کردیم ، یا افزایش قدرت یا افزایش برق بسیار مفید است.

3. یو پی اس آنلاین با دو تبدیل:

اکنون ما UPS آنلاین تبدیل دوگانه داریم. اجازه ندهید این نام شما را عقب بیندازد! این نوع UPS کارآمد است زیرا منبع اصلی منبع تغذیه نیست ، بلکه باتری است. بنابراین وقتی ما قطعی برق داریم ، هیچ سوئیچ انتقال برای بستن وجود ندارد ، به این معنی که دیگر نمی توانید سوئیچ را با نوع دیگر UPS ها دریافت کنید. وقتی منبع ورودی روشن است ، باتری ها به راحتی شارژ می شوند. این “تبدیل دو برابر” نامیده می شود زیرا منبع ورودی AC را به DC تبدیل می کند و سپس اینورتر آن را برای خروجی به AC تبدیل می کند. به طور کلی ، از انزوای بار بسیار بالاتر از بی نظمی در منبع تغذیه اطمینان می یابد.اینها متداول ترین انواع UPS موجود هستند. البته انواع دیگری نیز وجود دارد که متناسب با فرم یا عملکرد خاصی هستند ، اما این موارد بیشتر برای نیازهای تخصصی تر است.

خلاصه:

یو پی اس های پیشرفته تر می توانند ولتاژ را تنظیم کنند تا از آسیب رسیدن به تجهیزات در صورت خاموشی یا افزایش برق جلوگیری کند.اکنون ما درک خوبی از اینکه چه قطعاتی برای ساخت یو پی اس استفاده می شود ، داریم.

این قطعات عبارتند از:
– باتری ها
– شارژر باطری
– معکوس کننده
– سوئیچ انتقال

 

DEH2DGpXgAAZwzl

سرانجام ، ما می دانیم که یو پی اس آنلاین با دو تبدیل بهترین کارآیی را دارد زیرا نیازی به سوئیچ انتقال ندارد زیرا منبع اصلی برق از طریق باتری ها عبور می کند!

امیدوارم از یادگیری در مورد سیستم های UPS ، اینکه چرا ما از آنها استفاده می کنیم و برای چه استفاده می شوند لذت برده باشید. ما دوست داریم پیشنهادهای شما درباره موضوعاتی را که می خواهید تیم ما پوشش دهد ، بشنویم.

این روزها عبارتی وجود دارد: مرکز داده مدرن جایی است که حجم کار شما در آن باشد.
جهت خرید محصول و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس های زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:
021-26712416
021-26712407
برای مشاهده محصولات به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.
جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات اینجا کلیک کنید.

 

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *