سرور های رکمونت

سرور های رکمونت

سرور های رکمونت

سرور های رکمونت چیست ؟ چه کاربردی دارد؟  سرور ها و سوئیچ های رکمونت معمولا در کجا ها مورد استفاده است؟

سرور در واقع یک گروه از قطعات طاقت فرسا‌افزاری کامپیوتری میباشد که وظیفه پردازش درخواست‌ها، ارائه خدمت و تلاش مطلوب به نرم افزار‌ها میباشد. به طور معمول سرور‌ها دارنده توان پردازشی، یاد و دستگاه‌های ذخیره سازی بسیار بیشتر نسبت به کامپیوتر‌های خانگی و ساده میباشند. با به کار گیری از سرور استفاده کننده قادر است پردازش داده‌ها، در اختیار گرفتن یکسری درخواست و … را به راحتی اجرا دهد.

 

برای به کار گیری باصرفه از سرور و تجهیزات آن بایستی ساختار مطلوب به تجارت خویش را گزینش نمایید. فاکتور‌های متعددی در گزینش نقش خواهند داشت مثل توشه کاری پردازش، گوشه و کنار، میزان دارایی برای خرید، فضای لازم دستگاه‌های ذخیره‌سازی، یکپارچگی و پیاده سازی. به همین خیال و خاطر بسیار اساسی میباشد که پیش از خرید سرور بدانید کدام ساختار برای بیزنس شما مطلوب خواهد بود. در‌حالتی که شما یک دارای تخصص فناوری داده ها باشید یا این که با سازمان‌های دارای ارتباط همیاری داشته باشید، به احتمال زیاد میدانید که به سروری نیاز خواهید داشت ولی در صورتی‌که تجربه متعددی درا ین دستور نداشته باشید خرید سرور مطلوب میتواند یه خرده مشقت بار باشد. همان طور که اشاره شد فاکتور‌های متعددی در خرید مطلوب وجود دارا‌هستند که در غایت بایستی با میزان دارایی مد لحاظ شما هماهنگی داشته باشند. در‌پی این نوشته ی علمی به معرفی ساختار‌های گوناگون سرور، نقاط قوت و ضعف آن‌ها خوا‌هیم پرداخت.

سرور‌های ایستاده

سرور‌های ایستاده، سبک اساس در سرور‌ها می‌باشند که معمولا با کامپیوتر‌های خانگی خطا گرفته می شوند. به ظاهر، یک سرور ایستاده شباهت بسیار متعددی به یک کامپیوتر خانگی داراست. این سرور‌ها به سیرتکامل‌ای پباده سازی شدند که کوشش مطلوب در موقعیت شالوده ارائه دهند و به همین خیال و خاطر ارزش بهتری دارا‌هستند. سرور‌های ایستاده معمولا به فضای فیزیکی نسبتا متعددی برای استعمال نیاز دارا‌هستند. سازه به اندازه استاندارد بسیار تعالی، شاید رئیس آنان برای قرار دادن در فضای کوچک، پاره ای طاقت فرسا باشد. همینطور در صورتیکه قصد به کار گیری از یک سری سرور ایستاده را داشته باشید، سازمان‌دهی و جا به جایی آن‌ها امری چندان راحت نخواهد بود.

هر سرور های رکمونت ایستاده به فضای متعددی نیاز داراست و همینطور می بایست به طور غیر وابسته از کیبرد، موشواره و خروجی تصویر (KVM) سود ببرند. در صورتی‌که تعداد دستگاه‌های جانبی و کانال متعددی دارید، اتصال آنان و نظم دادن به سیم‌ها کاری سخت در کامپیوتر‌های ایستاده میباشد. اما این خصوصیت سبب ساز می گردد که گزینش این نوع سرور برای کمپانی‌هایی که بعدا قصد توسعه و گسترش سرور خویش را دارا هستند، بسیار مطلوب میباشد.

نقاط قوت

 

مقیاس پذیری و سهل وآسان بودن آپگرید طاقت فرسا‌افزاری: سرور‌های ایستاده به راحتی فردی سازی میگردند و آپگرید طاقت فرسا‌افزاری نیز در آن‌ها مشقت چندان متعددی ندارد.

مقرون به صرفه: بی‌شک تعیین سرور ایستاده، بسیار ارزان‌خیس از ساختار‌های دیگر میباشد.

خنک سازی سهل وآسان: به خیال و خاطر اینکه سرورهای ایستاده از تراکم دشوار‌افزاری پاره ای برخوردار می باشند، بسیار شل خیس خنک میشوند.

نقاط ضعف

 

استعمال زیاد از فضای فیزیکی: این سرور‌ها معمولا فضای فیزیکی متعددی را به خویش تخصیص می دهند و رئیس آن‌ها مشقت بار میباشد.

توان مشقت بار‌افزاری خیر چندان زیاد: سرور‌های ایستاده برای تجارت‌های تازه پا مطلوب میباشد و توان پردازشی بسیار متعددی را ارائه نمی‌نماید.

مدیر سیم‌ها بسیار دشوار میباشد: با دقت به استعمال از موشواره، کیبرد و نمایشگر به طور مستقل برای هر دستگاه، مدیر سیم‌ها قادر است در بعضی از مواقع بسیار طاقت فرسا و وقت‌گیر باشد.

حتما مطالعه کنید : سرور رک چه تفاوت هایی با سرور تیغه‌ای دارد؟

سرور‌های رکمونت

 

سرور‌های رک یا این که رکمونت نسبت با سرور‌های ایستاده کوچک‌خیس می‌باشند و باطن یک رک قرار می گیرند. رک در واقع شکافی میباشد که بدنه سرور به راحتی باطن آن قرار میگیرد و حالتی کشویی مانند دارا هستند. استعمال از رک به استفاده کننده این توان را می دهد که از دستگاه‌های الکترونیکی خویش یار و همدم با سرور استعمال نمایند. هر رک قادر است دربرگیرنده چندین سرور و دستگاه‌های متعدد که تا قبل از این به آنان اشاره شد، باشد.

 

به این ترتیب سرور‌های رکمونت، فضای بسیار کمتری را به خویش تخصیص خواهند بخشید. به خیال اینکه رو میتواند صاحب خانه به طور تقریب اکثر دستگاه‌های مایحتاج مشقت بار‌افزاری باشد، مدیر کابل‌ها بسیار تمیزتر جاری ساختن گردد و دیگر شاهد مشکلاتی سرور‌های ایستاده نخواهیم بود. ولی فرایند دشوار سیم کشی داخل رک همچنان وجود داراست. مانند سرور های ایستاده، سرور‌های رکمونت نیز همچنان نیاز به KVM برای استعمال دارا هستند. این نوع سرور‌ها از نظر آپگیرید مشقت بار‌افزاری پردازنده، خاطر و فضای ذخیره‌سازی بسیار انعطاف‌پذیر میباشند و مخاطب میتواند بر پایه ی نیاز خویش، سرور را آپگرید نماید.

نقاط قوت

مهار ناکامی: در سرور‌های رکمونت، برای شناسایی و جایگیزینی قطعه یا این که سرور حاد نیاز به صرف انرژی متعددی وجود ندارد.

مدیر کابل سهل و آسان: ابزار‌های مدیر در رک، مدیر و ساماندهی کابل را در سرور‌هایی از این دست راحت نموده است.

مقرون به صرفه: این سرور‌ها می توانند توان بسیار عالی در عوض هزینه مطلوب به خریدار ارائه نمایند.

نقاط ضعف

مصرف برق بسیار زیاد: سرور‌های رکمونت به خیال و خاطر تراکم بسیار زیاد قطعات، از سیستم‌های خنک کننده جدا به کارگیری می‌نمایند که در غایت سبب می گردد مصرف انرژی به شدت ارتقاء پیدا نماید.

حفظ: به خیال اینکه یکسری سرور در یک قرار میگیرند، محافظت از آنان قادر است عمل بسیار صبر فرسایی باشد. این مشقت با ارتقا تعداد رک، بیشتر شود.

سرور‌های تیغه‌ای

سرور‌های تیغه‌ای در واقع امروزی‌ترین نوع ساختار در بازار سرور میباشد. در واقع می‌قدرت از این ساختار تحت عنوان رک ترکیبی (هیبرید) حافظه کرد. در این‌شیوه، سرور‌ها در کنار یکدگیر داخل یک سیستم تیغه‌ای قرار خواهند گرفت. اصلی ترین مزیت سرور تیغه‌ای کوچک بودن آنهاست. این سرور‌ها فعلا کوچک‌ترین اندازه استاندارد را در بین سه ساختار کلی سرور‌ها دارا هستند و برای پرهیز از اتلاف فضای فیزیکی بسیار مطلوب به حیث می‌رسند.

 

سرور‌های تیغه‌ای همینطور استاندارد‌های IEEE را رعایت کرده و اندازه استاندارد آنان مبنی بر یونیت معرفی می گردد. سرور‌های تیغه‌ای مانند رک می توانند مشتمل بر دستگاه‌های دیگر نیز باشند. ساختار Blade Enclosure به طور ماژولار فعالیت می‌نماید. مقصود از این نوع پباده سازی مصرف انرژی بسیار معدود و همینطور اشغال کردن فضای بسیار کوچک بوده میباشد. این سیستم‌ها همینطور به راحتی از امکان Hot Plug پشتیبانی‌ می‌نمایند. سازه به توان پردازشی بالا و بازده کاری بالا سرور‌های تیغه‌ای معمولا در Grid Computing گزینه به کار گیری قرار می گیرند. بخش اعظمی از سرور‌های تیغه‌ای امروزی به سیرتکامل‌ای پباده سازی شدند که برای جداگانه سازی و یا این که اتصال سرور تازه، نیاز به بی سر و صدا کردن آحاد سرور‌ها نباشد. همینطور این سرور‌ها قابلیت و امکان آپگرید مشقت بار‌افزاری دارا هستند و استفاده کننده قادر است به راحتی پردازنده، یاد، دستگاه ذخیره سازی و … تازه را به آن بیفزاید در حالی که زمان مجال متعددی سرور از مدار بیرون نشود.

 

نقاط قوت سرور های رکمونت

 

خطای بسیار معدود: با اعتنا به ساختار بسیار باریک، اتصال سرور‌ها بسیار آسوده گردیده و احتمال بروز اشتباه نادر میباشد

مدیر متمرکز: در سرور‌های تیغه‌ای، شما میتوانید کل سرور‌ها را از روش یک رابط کاربری متصل نمائید که عمل را برای نگه‌داری و آنالیز بسیار سهل و آسان خواهد کرد.

کابل کشی: سرور‌های تیغه‌ای نیاز متعددی به کابل کشی بغرنج ندارند. گرچه بازهم نیاز به کابل کشی وجود داراست ولی حدودا این فعالیت نسبت به ساختار‌های رک و ایستاده، کاهش دیده‌گیری داشته.

اندازه استاندارد: بی‌شک سرور‌های تیغه‌ای کوچک‌ترین سرور‌ی میباشد که تاکنون پباده سازی گردیده است. این سرور‌ها در مقایسه با سبک‌های دیگر به کمترین فضای فیزیکی برای عمل نیاز دارا هستند.

نقاط ضعف

تنظیمات گران‌قیمت: در حالی که آپگرید کردن سرور به سبک‌های تیغه‌ای با رئیس بسیار سادگی اجرا میگردد البته برای خرید و پیاده سازی آن بایستی هزینه متعددی را بپردازید.

تهویه: سرور‌های تیغه‌ای دارنده اقتدار پردازشی بسیار متعددی می باشند ولی به خیال کوچک بودن، تراکم دشوار‌افزاری در آن‌ها بسیار بالاست. به همین خیال و خاطر بایستی همت بیشتری برای خنک سازی و تهویه مطلوب آن‌ها صورت بپذیرد. در حالتی‌که تهویه این سرور‌ها به صدق فعالیت نکند، بی شک سرور‌ها بیشتراز حد گرم گردیده و سعی خویش را از دست خواهند بخشید.

وقتی برای گزینش

تا به اینجا شاید مشخص و معلوم گردیده باشد که چه نوع سروری برای بیزنس شما مطلوب میباشد. برای فیض گیری بایستی بگوییم که چنانچه تعداد یوزرها نسبتا یه خرده با سرور سرگرم به فعالیت باشند و اقتدار طاقت فرسا‌افزاری متعددی مد لحاظ نباشد، سرور‌های ایستاده بسیار مطلوب خواهند بود. در آخر در‌صورتی‌که به بیشترین حد اقتدار نیاز دارید تا بتواند پاسخگوی نیاز تعداد متعددی مخاطب باشد، سرور‌های تیغه‌ای انتخابی مطلوب میباشد البته می بایست به حافظه داشته باشید که‌این سرور‌ها برای هر نوع فعالیتی مطلوب نیستند. برای مقرون به صرفه بودن استعمال از سرور‌های تیغه‌ای، بیزنس شما می بایست دست‌کم به ۱۶ سرور نیاز داشته باشد.

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *