پچ پنل چیست و هر آنچه باید از آن باید بدانید!

پچ پنل چیست و هر آنچه باید از آن باید بدانید!

پچ پنل چیست و هر آنچه باید از آن باید بدانید!

آیا به دنبال یافتن اطلاعات کاملی در خصوص پچ پنل و هر آنچه در این زمینه نیاز می‌باشد هستید؟ پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

قبل از اینکه بخواهیم در مورد پچ پنل صحبت کنیم، دانستن اطلاعاتی در این زمینه الزامی می‌باشد که در ادامه ذکر می‌کنیم: همان‌طور که می‌دانید در روزگار حاضر، فناوری‌های نوین به پیشرفت بسیار خوبی رسیده‌اند به طوری که ما می‌توانیم اتصالات درون شبکه را حتی بدون استفاده از سیم برقرار کنیم، اما بازهم برای سرعت بیشتر در داشتن یک اینترنت پایدار و قوی، ما نیاز داریم به شبکه‌های سیمی، چیزی که در تخصص پچ پنل می‌باشد.

پچ پنل به ما کمک می‌کند تا بتوانیم با استفاده از آن زیرساخت های بسیار قوی برای این کابل کشی ها ایجاد کنیم و این امر را به راحتی انجام دهیم و به طوری می‌توان گفت پچ پنل یک پشتیبان قوی برای شبکه‌ها و کابل‌های سیمی می‌باشد.

پچ پنل و اطلاعات کاملی از آن:

وقتی شبکه‌های سازمانی ما گسترش پیدا کردند، به طبع آن باید تعداد کابل‌ها برای مجموعه نیز افزایش یابد و پچ در این قسمت یک عضو جانبی برای راه اندازی این شبکه‌هایی که گسترش پیدا کرده‌اند می‌باشد که کار آن مدریت کردن کابل‌های قسمت ورودی و خروجی با استفاده از پورت‌های خود می‌باشد. استفاده از پچ پنل ها به طور کلی در شبکه‌ها الزامی نیست، اما باید بدانیم که با استفاده از آن‌ها، دیگر ما احتیاجی به وصل کردن مستقیم قسمت‌های شبکه به دستگاه‌های دیگر همچون هاب و روتر نداریم.

کاربرد و استفاده پچ پنل ها در ساختار شبکه چیست؟

در قسمت ارائه خدمات مختلف شبکه‌ها، پچ پنل از تجهیزات مهم به شمار می‌رود. پچ پنل با استفاده از اتصال دستگاه‌های مختلفی که در شبکه وجود دارد، به عنوان زیرساختی ترین خدمات برای راه اندازی های یک شبکه به شمار می‌رود. با استفاده از پچ ها که در ساختار شبکه‌ها نیز یک برد ایستا می‌باشند، با سرورهای مرکزی، سوئیچ و قسمت‌های دیگر این سخت افزار ها ارتباط برقرار می‌شود و با استفاده از پچ ها اتصال و جدا کردن کابل‌های جدید به راحتی انجام می‌شود.

مزایایی که استفاده از پچ پنل ها در شبکه سازی دارد:

به کار بردن این ابزار در شبکه‌ها مزیت‌های بسیار زیادی دارد، به جز مدریت با تمرکز فرایند شبکه، شبکه را در مقابل لرزش های الکتریکی حفظ می‌کند. پچ پنل ها مزایای دیگری نیز دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

بسط و توسعه راحت شبکه‌ها

وقتی در ادارات مختلف با توجه به افزایش پرسنل موجود، شبکه سازی نیز افزایش پیدا کند، نیاز به توسعه آن داریم. با استفاده از پچ پنل می‌توانیم دستگاه‌هایی که جدید هستند را به مجموعه خود اضافه کنیم و شبکه خود را بسیار گسترش بدهیم و همچنین می‌توانیم کابل کشی‌هایی که میان گره‌های شبکه و دستگاه‌هایی که در انتها وجود دارد را به راحتی انجام دهیم.

پچ پنل چیست و هر آنچه باید از آن باید بدانید!

کم کردن هزینه‌هایی که راه اندازی شبکه دارد

همان‌طور که در مقاله به آن اشاره کردیم، پچ پنل ها در اکثر مواقع نزدیک هستند به گره‌هایی که در شبکه وجود دارد، پس وقتی تعداد کابل‌ها کاهش پیدا کنند به طبع آن نیز هزینه‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر آن پچ ها از طراحی بسیار ساده‌ای برخوردار می‌باشند که همین امر باعث ارزان تر بودن قیمت آن نسبت به سایر قطعات می‌شود.

آسان تر کردن عیب یابی شبکه

وقتی در شبکه با مشکل و خرابی خاصی رو به رو شویم، استفاده از پچ پنل ها باعث سرعت  بخشیدن به تعمیر آن می‌شود، دلیل این امر نیز مسیر مشخص هر گره به پنل خاص خودش می‌باشد.

کم کردن مشکلات و خطر قطع و وصل دستگاه ها در شبکه

در کل وقتی ما بخواهیم دستگاهی را حذف کنیم یا اضافه کنیم به شبکه، امکان آسیب زدن به دیگر دستگاه‌های موجود در اطرافش وجود دارد، با استفاده از این ابزار می‌توانیم حتی بدون اینکه سخت افزار اصلی خود را لمس کنیم، یک گره جدید را اضافه کنیم و مشکلاتی همچون قطع شبکه را کاهش دهیم.

انواع پچ پنل ها

به طور کلی پچ ها با توجه به استاندارد هایی که وجود دارد دسته بندی می‌شوند، بعضی‌ها بر اساس تعداد پورت‌های موجود، نوع و مدل کابل‌ها و ماژولار یا غیر ماژولار بودن تقسیم می‌شوند.

بر اساس تعداد پورت ها:

در کل و معمولاً 3 مدل پچ پنل وجود دارد؛ 12، 24 و 48 پورتی، که در بین تمام این ها، مدل 24 پورتی پچ پنل ها بیشتر از قسمت‌های دیگر رواج دارد و استفاده می‌شود.

پچ پنل چیست و هر آنچه باید از آن باید بدانید!

بر اساس مدل، پنل های اترنت همراه با کابل‌های مسی و در مقابل فیبر های نوری:

این اتصالات معمولاً درون شبکه‌ها را به هم متصل می‌کنند و همچنین کار مهم سازماندهی کردن کابل‌هایی که فیبر نوری دارند را انجام می‌دهند.

پچ پنل های ماژولار و غیر ماژولار:

مزیت بسیار مهمی که این مدل از ابزار ها دارند این است که در صورت بروز مشکل و خرابی‌های احتمالی که پیش خواهد آمد، نیاز نیست تمام پچ را به طور کامل تعویض کنیم و دلیل آن قرار گرفتن پورت‌های مالتی مود در کنار پورت‌های سینگل می‌باشد که این خود یک مزیت بسیار بزرگ در انتخاب پچ ها به شمار می‌رود، چراکه با خرابی آن‌ها اگر بخواهیم تمام پچ را به طور کامل تعویض کنیم باعث ایجاد ضررهای مالی برای ما می‌شود، اما با تعویض فقط یک قسمت از آن می‌توانیم این ضرر را کاهش داده و به حداقل برسانیم.

امیدواریم بعد از مطالعه این مقاله پاسخ تمام سؤالات خود را در این زمینه به دست آورده باشید. در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان یا خدمات رک سرور و رک شبکه می‌باشید تیم ما آماده ارائه خدمت به شما به صورت شبانه روزی می‌باشد.

درصورت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجاکلیک کنید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *