تجهیزات شبکه و سوالات مهمی که قبل از خریدن آن باید بدانید

تجهیزات شبکه و سوالات مهمی که قبل از خریدن آن باید بدانید

تجهیزات شبکه و سوالات مهمی که قبل از خریدن آن باید بدانید

تکنولوژی و فناوری در حال حاضر با سرعت خیلی بالا در حال حرکت رو به جلو می‌باشند. برای بقا و ماندگاری کسب و کارها به خصوص کسب و کار ما و همچنین پیشرفت آن، و این سرعت زیاد پیشرفت تکنولوژی و فناوری باعث می‌شود تا تصمیم گیری ها به موقع و مناسب انجام شود که این نکته بسیار حیاتی و مهم می‌باشد، همانطور که میدانیم تصمیم نداشتن بدترین نوع تصمیم است که در فرهنگ آی تی گفته می‌شود.

خریدن تجهیزات شبکه و نکات مهم مربوط به آن:

نکته‌ای که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، اما افراد کمتری به آن توجه می‌کنند و بها می‌دهند، این نکته است که افراد و به خصوص کسانی که صاحبان کسب و کار هستند موقع خریدن و تهیه تجهیزات شبکه، همیشه و در همه حال باید یک استراتژی مناسب محکم و پایدار و پویا داشته باشند.

ممکن است از خودتان بپرسید که طرح این استراتژی را باید از کجا شروع کنیم.

ممکن است این نکته برای شما هم جالب باشد و توجه شما را به خود جلب کند که دانستن و طرح کردن تعدادی سوال ساده می‌تواند به شما در خریدن و تهیه تجهیزات شبکه ای که برای شما مورد نیاز و مناسب است چقدر می تواند مفید باشد و شما را در رسیدن به اهدافتان یاری و کمک کند پس بنابراین باید گفت که شروع کردن طرح استراتژی کار دشوار و مشکلی نیست.

ما قصد داریم که در این مقاله با بررسی کردن و طرح کردن چند سوال ساده شما را در راه خریدن بهترین و مناسب ترین تجهیزات شبکه برای کسب و کارتان یاری کنیم، که تلاش کردیم در این مقاله سوالاتی را مطرح کنیم و به شما کمک کنیم تا مناسب ترین پاسخ ها را برای این سوالات پیدا کنید که در ادامه و در کنار هم به این سوالات می‌پردازیم.

تجهیزات شبکه و سوالات مهمی که قبل از خریدن آن باید بدانید

شما قصد دارید چه مشکلی و معضلی را حل و برطرف کنید؟

این نکته که ما دقیق و روشن نیازها و مشکلات خود را مشخص کنیم و بیان کنیم که قصد ما از استفاده از تکنولوژی برای برطرف کردن این مشکلات چیست، به ما کمک شایانی می‌کند تا بتوانیم یک تصمیم عاقلانه و آگاهانه داشته باشیم و در خریدن و تهیه تجهیزات شبکه به صورت شفاف عمل کنیم.

وقتی که ما یک تصویر شفاف از مشکل خود داریم، این تصویر ما را در برطرف کردن مشکل و پیدا کردن مناسب ترین راه حل یاری می‌دهد،  و همچنین باعث می شود که هزینه ها و راه حل های اضافی و زیادی را حذف کنیم و بهترین راه حل را انتخاب و استفاده کنیم، که خود آن بزرگترین کمک است که می‌توانیم دریافت کنیم و از آن بهره بگیریم.

تعداد زیادی از افراد و کسب و کارها هستند که تمایل به خریدن دستگاهی نو دارند که صرفاً جدیدتر وارد بازار شده، بنابراین اقدام به خریدن و تهیه آن می کند در حالی که ممکن است به آن نیازی نداشته باشد که این موضوع ممکن است باعث اسراف بودجه و سرمایه کاری آنها شود.

بنابراین کاملاً مشخص است که پیدا کردن و قادر بودن به بیان مشکل، تا چه اندازه می‌تواند شما را یاری کند تا بتوانید مناسب‌ترین و بهترین راه حل را با اهداف کسب و کار خود پیدا کرده، و ریسک و یا خطر گرفتن یک تصمیم نادرست و اشتباه را کاهش داده و به حداقل رسانید.

تا چه اندازه ممکن است راه حل پیشنهادی من با دیگر قسمت های تجهیزات شبکه کسب و کاری من سازگاری و تناسب و هماهنگی داشته باشد؟

بسیاری از افراد متخصص در حوزه شبکه و آی تی ممکن است این نکته را به شما گوشزد کنند که تنها استفاده از یک برند در اتاق سرور یا دیتاسنتر شما بهترین ایده و طرح است، این سخن می تواند تا حد بسیار زیادی درست و صحیح و منطقی باشد، چون استفاده از تجهیزات گوناگونی که توسط یک شرکت تولید کننده ساخته و پرداخته و تست شده اند قطعاً در کنار یکدیگر می‌توانند به خوبی کار کنند و مشکلی را به وجود نیاورند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که در صورت امکان استفاده کردن از یک نوع تجهیزات که مربوط به یک شرکت و یک برند است می‌تواند عاقلانه ترین و آگاهانه ترین راه حل ممکن باشد.

با این حال تولیدکنندگان تلاش کردند که در طی سالیانی که گذشت سازگاری دستگاه های خود را با سایر دستگاه ها و سخت افزار ها و تجهیزاتی که متعلق به شرکت رقیب است گسترش دهند، بنابراین ضروری نیست که صرفاً از یک برند یا یک مدل استفاده و وقت و هزینه زیادی را صرف آن برند کنید.

حساسیت این موضوع کجاست؟

اما حساسیت این موضوع در خصوص استفاده از نرم افزار ها بسیار جدی تر و پر اهمیت تر است، ممکن است که شما قصد استفاده از نرم افزارهای قدیمی تری را نسبت به نرم‌افزارهای کنونی خود داشته باشید که می توان انتظار داشت که سخت افزار های شما از این موضوع پشتیبانی خواهند کرد، اما گاهی ممکن است که شما قصد به روز رسانی نرم افزار های خود را داشته باشید و بخواهید از نرم‌ افزار های جدیدتری استفاده کنید که باید حتماً از سازگار بودن سخت افزارهای خود اطمینان کامل و کافی را حاصل کنید.

به عنوان مثال شرکت مایکروسافت اعلام کرد که دیگر قادر به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز سون (windows 7) نخواهد بود، پس بنابراین اگر شما قصد این را داشته باشید که سیستم عامل خود را به ویندوز تن (windows 10) ارتقا دهید و آن را به روز کنید، حتماً باید مطمئن شوید که سخت افزار های شما قادر به کار کردن و سازگار شدن با این نوع سیستم عامل خواهند بود.

این در حالی است که تجهیزات و سخت افزارهایی که قادر به کار کردن با ویندوز ۱۰ هستند قطعاً توانایی کار کردن با ویندوز ۷ را نیز دارد.

تجهیزات شبکه و سوالات مهمی که قبل از خریدن آن باید بدانید

آیا این جدیدترین ورژن و به روز ترین مدل تجهیزات شبکه است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم صرفاً خریدن یک دستگاه و تجهیزات به علت اینکه جدیدتر وارد بازار شده اند کار عاقلانه ای نیست چراکه شما مشکلی با ورژن فعلی خود ندارید.

باید این نکته را در نظر داشت که تکنولوژی ها و فناوری ها به سرعت در حال به روز شدن و نو شدن و پیشی گرفتن از یکدیگر هستند، بنابراین ممکن است خریدن تجهیزات به جز آخرین نسخه و ورژن آنها یک اشتباه باشد، که این موضوع در بخش آی تی کسب و کار ها بسیار پر اهمیت است، چرا که پشتیبانی از لوازم و همچنین نرم افزارها در آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

آیا برای رشد و پیشرفت کردن خود و کسب و کارتان در آینده برنامه‌ریزی کرده اید؟

بسیاری از مواقع مدیران و صاحبان کسب و کارها و همچنین مدیران قسمت آی تی، هنگام خریدن و تهیه تجهیزات شبکه این نکته را نادیده می گیرند، که آن برنامه‌ریزی کردن برای آینده ای است که خیلی دور نیست.

اکثر متخصصان در این حوزه و در حوزه آی تی به شما این نکته را خواهند گفت که اگر شما مایل به خریدن و تهیه لوازم کامپیوتری یا تجهیزات شبکه برای قسمت اتاق سرور یا دیتاسنتر کسب و کار خود هستید، حتماً باید برنامه‌ریزی برای سه الی پنج سال آینده کسب و کار خود را کرده باشید، که این برنامه‌ریزی در طولانی مدت می‌تواند تا حد زیادی در هزینه های شما و کسب و کارتان صرفه جویی کند.

درصورت مشاهده محصولات بیشتر به پیج اینستاگرامی ما بپیوندید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجاکلیک کنید.

 

Share this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *